Η εικόνα της ψηφιακής Ευρώπης το 2024 δείχνει μια ήπειρο που είναι σχεδόν καθολικά συνδεδεμένη με το διαδίκτυο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, πάνω από το 90% των νοικοκυριών στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτουν πλέον πρόσβαση στο ίντερνετ. Ωστόσο, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται πιο χαμηλά στη λίστα.

Πιο συγκεκριμένα, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο κατέχουν την κορυφή με εντυπωσιακά ποσοστά που αγγίζουν το 99%. Στην άλλη πλευρά, η Ελλάδα και η Κροατία σημειώνουν τα χαμηλότερα ποσοστά πρόσβασης: μόλις το 87% των νοικοκυριών διαθέτει σύνδεση.

Πίσω σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

Αυτό σημαίνει ότι η χώρα μας παραμένει πίσω σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ακόμα και σε μια εποχή όπου η καθημερινότητα εξαρτάται όλο και περισσότερο από την ψηφιακή συνδεσιμότητα.

Η πρόοδος που έχουν καταφέρει άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης είναι εντυπωσιακή. Στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, για παράδειγμα, η πρόσβαση στο ίντερνετ αυξήθηκε κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε μόλις δέκα χρόνια, με αποτέλεσμα να ξεπερνούν σήμερα το 90%. Στην Ελλάδα, αντίθετα, η πρόκληση παραμένει η μη χρήση: το 11% του πληθυσμού δηλώνει ότι δεν χρησιμοποίησε καθόλου το ίντερνετ το 2024. Αντίστοιχα υψηλά ποσοστά συναντώνται μόνο στην Κροατία (14%) και την Πορτογαλία (10%).

Η αντίθεση με χώρες όπως η Ολλανδία ή η Ιρλανδία είναι έντονη. Εκεί, σχεδόν όλοι οι πολίτες μπαίνουν στο διαδίκτυο σε καθημερινή βάση, είτε για ενημέρωση, είτε για ψυχαγωγία, είτε για συναλλαγές. Το διαδίκτυο δεν είναι πια απλώς εργαλείο· είναι αυτονόητο κομμάτι της ζωής.

Για ποιους λόγους χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι το ίντερνετ;

Τι κάνουν όμως οι Ευρωπαίοι όταν συνδέονται; Σύμφωνα με την Eurostat, ο πιο συνηθισμένος λόγος είναι η πρόσβαση στην πληροφόρηση. Το 75% των πολιτών της ΕΕ χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να αναζητήσει πληροφορίες σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες, δείχνοντας πως η online αναζήτηση έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τις παλιές συνήθειες κατανάλωσης.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.