Φανταστείτε να βρεθείτε σε έναν κόσμο όπου ο πόλεμος έχει αφήσει πίσω του μόνο ερείπια και σκιές, και ξαφνικά, κάτι υπερφυσικό αρχίζει να ξεπηδά από τις ρωγμές της πραγματικότητας. Αυτό είναι το Hell is Us, το νέο action-adventure από τη Rogue Factor, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και ήδη έχει διχάσει τους παίκτες.
Δεν είναι ένας τίτλος για όσους ψάχνουν γρήγορη δράση και εκρήξεις. Eδώ, η εξερεύνηση και η ατμόσφαιρα παίζουν τον πρώτο ρόλο. Eίναι σαν να μπαίνεις σε ένα βιβλίο μυστηρίου, αλλά με τα χέρια σου να ελέγχουν την ιστορία.
Σκοτεινή πλοκή
Η πλοκή ξεκινά απλά, αλλά γρήγορα γίνεται σκοτεινή και εθιστική. Παίρνετε τον ρόλο του Remi, ενός εξόριστου που επιστρέφει στη φανταστική χώρα Hadea, ένα μέρος που έχει καταστραφεί από εμφύλιο πόλεμο. Ο στόχος σας; Να βρείτε την αλήθεια για την οικογένειά σας και τα μυστικά του παρελθόντος.
Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από σημειώσεις, επιγραφές και στοιχεία στα περιβάλλοντα, χωρίς να παραθέτει ατελείωτες σκηνές. Είναι σαν να ψάχνετε κομμάτια παζλ σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι, και αυτό το κάνει προσωπικό. Μην περιμένετε βαθιά συναισθήματα από τους χαρακτήρες· είναι περισσότερο σκιές παρά ήρωες, αλλά ταιριάζει στον τόνο του παιχνιδιού. Αν σας αρέσουν ταινίες όπως το The Road ή το Children of Men, θα νιώσετε οικεία αυτή την αίσθηση απόγνωσης και μυστηρίου.
Πρωταγωνιστής είναι η εξερεύνηση
Το gameplay είναι το μεγάλο στοίχημα εδώ, και η Rogue Factor παίζει έξυπνα. Ξεχάστε τα χάρτες, τα εικονίδια και τις ενδείξεις που σας λένε πού να πάτε. Εδώ βασίζεστε σε μια απλή πυξίδα και στα αυτιά σας. Οι NPC σάς δίνουν οδηγίες, όπως "ακολούθησε τα σημάδια στα δέντρα προς βορρά", και εσείς πρέπει να κοιτάτε γύρω σας, να ακούτε ήχους και να θυμάστε. Είναι σαν μια βόλτα σε άγνωστο δάσος, όπου κάθε γωνιά κρύβει μυστικά. Η πρόοδος έρχεται από την εξερεύνηση: βρίσκετε νέα εργαλεία, αναβαθμίζετε όπλα και μαθαίνετε ικανότητες που σας ανοίγουν νέους δρόμους. Υπάρχουν "Καλές Πράξεις" –απλές αποστολές για αντικείμενα– και "Μυστικά" – πιο σύνθετα παζλ που αποκαλύπτουν κομμάτια της ιστορίας.
Τα παζλ είναι το highlight: από απλούς συνδυασμούς συμβόλων μέχρι αινίγματα στο περιβάλλον που απαιτούν προσοχή και λίγο backtracking. Δεν υπάρχει fast travel οπότε αν χάσετε κάτι, πρέπει να γυρίσετε πίσω με τα πόδια. Aυτό προσθέτει ρεαλισμό, αλλά και λίγη κούραση.
Υπάρχουν και μάχες, στις οποίες χρησιμοποιείτε "Lymbic Weapons" εναντίον υπερφυσικών εχθρών, τα Hollow Walkers, που "γεννιούνται από ανθρώπινα συναισθήματα και ομίχλη". Έχετε ελαφριά και βαριά χτυπήματα, απόκρουση, αποφυγή, και ένα "Healing Pulse" που χρειάζεται timing. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: οι μάχες είναι επαναλαμβανόμενος και βαρετός. Λίγοι εχθροί, κανένα εντυπωσιακό boss fight, και μοιάζει περισσότερο με αγγαρεία.
Τεχνικός τομέας
Οπτικά, το Hell is Us είναι πολύ καλό. Χτισμένο σε Unreal Engine 5, με art direction από τον Jonathan Jacques-Belletête (ναι, αυτόν του Deus Ex), συνδυάζει πολεμικά ερείπια εμπνευσμένα από Παγκόσμιους Πολέμους με σουρεαλιστικά, εφιαλτικά στοιχεία.
Η αντίθεση ανάμεσα σε σκληρή πραγματικότητα και εφιάλτη είναι μαγευτική, σαν να βλέπεις πίνακα dark fantasy. Ο ήχος; Εξαιρετικός. Γενικότερα, οι ήχοι σάς καθοδηγούν σε κρυμμένα μέρη, και με DualSense στο PS5, νιώθετε κάθε βήμα. Η απόδοση είναι σταθερή, με γρήγορους χρόνους φόρτωσης και επιλογές για απόδοση ή ποιότητα.
Συμπέρασμα
Συνολικά, το Hell is Us είναι ένα παιχνίδι με ψυχή, που εμπιστεύεται τον παίκτη περισσότερο από τα περισσότερα σύγχρονα games. Σε έναν κόσμο γεμάτο χάρτες και hints, αυτό τολμά να σας αφήσει ελεύθερους, και αυτό το κάνει να μοιάζει ιδιαίτερα φρέσκο.
Βέβαια, η ιστορία έχει κενά, οι χαρακτήρες μένουν επιφανειακοί, και οι μάχες θέλουν δουλειά. Θα χαθείτε μερικές φορές, και ίσως νιώσετε κούραση, χωρίς σύστημα fast travel. Αλλά αν σας αρέσει η εξερεύνηση και η ατμόσφαιρα πάνω από τη δράση, θα σας μείνει αξέχαστο.
Score: 4/5
To Hell is Us κυκλοφόρησε σε PS5, Xbox Series X|S και PC στις 4 Σεπτεμβρίου 2025. Δοκιμάστηκε σε PS5 Pro. Είναι κατάλληλο για ηλικίες 18+.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.