Πόση αξία μπορεί να έχουν έξι δευτερόλεπτα; Μπορεί ένα τόσο μικρό βίντεο να κερδίσει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων; Αυτές ήταν οι απορίες που συνόδευσαν την άνοδο του Vine, το app που για λίγα χρόνια έγινε αγαπημένο στο Twitter, πριν παραμεριστεί από ανταγωνιστές όπως το Snapchat και το Instagram.

Η εφαρμογή δημιουργήθηκε το 2012 από τους Colin Kroll, Rus Yusupov και Dom Hofmann. Σε μια περίοδο που το βίντεο δεν είχε ακόμη κυριαρχήσει στα social media, η ιδέα των σύντομων looping clips ταίριαξε ιδανικά με το ύφος του Twitter. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Jack Dorsey επένδυσε 30 εκατομμύρια δολάρια για να ενσωματώσει στο δίκτυο αυτό το νέο εργαλείο περιεχομένου.

Vine: Το app και η νέα εποχή του βίντεο

Χάρη στη δυναμική του Twitter, το Vine κατάφερε να ξεχωρίσει και να δώσει το έναυσμα για νέα προϊόντα. Το Instagram απάντησε με 15 δευτερα βίντεο, ενώ η ByteDance συνδύαζε τις πλατφόρμες Douyin και musical.ly για να δημιουργήσει το TikTok. Το TikTok, ως φυσικός διάδοχος, καθιέρωσε το βίντεο ως κυρίαρχο μέσο στα social media και στις διαφημίσεις.

Παρότι τα "Vines" δεν αποτέλεσαν τον μοναδικό λόγο για την εξάπλωση του σύντομου βίντεο, τα 6 δευτερόλεπτα αποδείχθηκαν αρκετά για να τραβήξουν την προσοχή. Είτε με χιούμορ είτε με δυνατές εικόνες, τα clips γρήγορα έγιναν δημοφιλή. Παρά τις πρώτες δυσκολίες με ακατάλληλο περιεχόμενο, η εφαρμογή κέρδισε έδαφος χάρη στη δημιουργικότητα των χρηστών και τη συμμετοχή διασήμων, φτάνοντας περισσότερους από 200 εκατομμύρια χρήστες.

Διαβάστε Επίσης

Η πιθανή επιστροφή με τεχνητή νοημοσύνη

Το Vine βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο εξαιτίας του Elon Musk. Ο ιδιοκτήτης του X δήλωσε ότι εντόπισε τα παλιά αρχεία με τα βίντεο και υπαινίχθηκε την πιθανότητα επιστροφής της εφαρμογής, αυτή τη φορά με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης Grok.

Ένα πιθανό σενάριο είναι η χρήση του υλικού για την εκπαίδευση μοντέλων που θα δημιουργούν νέα βίντεο με βάση οδηγίες των χρηστών. Έτσι, το Vine θα μπορούσε να επανέλθει δυναμικά, συνδυάζοντας τη νοσταλγία των παλιών χρηστών με τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.