Η προπόνηση που θα σε απαλλάξει από το στρες

Τι ακριβώς είναι οι πλειομετρικές ασκήσεις και πώς θα σε βοηθήσουν.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 14 Ιανουαρίου 2022

Υπάρχει μια μαγική φράση που πηγάζει από τη θεωρία του fitness στην προπόνηση και λέει: "Εξάσκησε το σώμα σου για να αναπτερώσεις το ηθικό σου". Καταλαβαίνεις ακριβώς τι θέλει να πει, αλλά εσύ πώς την ερμηνεύεις σωστά σε καθημερινή βάση; Προσπαθώντας να σηκώσεις ακόμη περισσότερα κιλά στις μπάρες μέχρι να κλατάρουν οι μύες σου; Ή μήπως, τρέχοντας μέχρι τελικής πτώσεως μετά τη δουλειά;

Το μυαλό σου δεν θα γίνει ξυράφι σκοτώνοντας τους μυς και τα πνευμόνια σου. Επίσης, η αρνητική ψυχολογία δεν πρόκειται να γιατρευτεί αν ο πόνος που νιώθεις στην προπόνηση είναι αδυσώπητος.

> Διάβασε ακόμη: Καίγοντας τρελές θερμίδες με προπόνηση στα χιόνια

"Η μία πίεση -της σκληρής προπόνησης- έρχεται και "κουμπώνει” στην άλλη -του εργασιακού άγχους- δημιουργώντας ένα κοκτέιλ αντικρουόμενων ορμονών στο σώμα σου, που είναι ικανές να σου καταστρέψουν τις επιδόσεις και στα δυο πεδία, τόσο στο γυμναστήριο, όσο και στο γραφείο", λέει ο personal trainer Joe Holder.

"Για να αποτοξινωθεί ο εγκέφαλος και να ανταποδώσει τα μέγιστα στο ηθικό σου, η προπόνηση χρειάζεται νεύρο, ταχύτητα και μυϊκό συγχρονισμό. Και ο μόνος τρόπος για να πετύχεις και τα τρία είναι οι πλειομετρικές ασκήσεις", συμβουλεύει ο Holder. Έπειτα από έναν καλό βραδινό ύπνο, όπου το 50% των εγκεφαλικών λειτουργιών κάνει επανεκκίνηση, μια σειρά από πλειομετρικές ασκήσεις με το βάρος του σώματος μπορούν να καθαρίσουν από στρεσογόνους "ιούς” το υπόλοιπο 50%.

> Διάβασε ακόμη: Πώς επιδρά η άσκηση στην ψυχολογία και στην καθημερινότητα

"Η καρδιακή σου συχνότητα θα μπει σε ρυθμό ετοιμότητας, το νευρικό σύστημα θα αφυπνιστεί, οι μύες θα μπολιαστούν με ενέργεια και, εντέλει, ο εγκέφαλός σου θα μηδενίσει το στρες, επιτρέποντας στον εαυτό σου να χειριστεί με μεγαλύτερη ευκολία κάθε πρόκληση στον επαγγελματικό στίβο", τονίζει ο Holder.

Η προπόνηση

  1. Push-ups με παλαμάκια: 8-10 επαναλήψεις επί 3 σετ.
  2. Δυνατές πάσες μπάλας στον τοίχο: 8-10 επαναλήψεις επί 3 σετ.
  3. Έλξεις στο μονόζυγο με παλαμάκια: 5-6 επαναλήψεις επί 3 σετ.
  4. Έλξεις στο μονόζυγο με πίεση των ποδιών από το έδαφος: 5-6 επαναλήψεις επί 3 σετ.
  5. Πλάγιες προβολές με αναπηδήσεις προς τα εμπρός (Skater lunge):
  6. 5-8 άλματα επί 3σετ.
  7. Μεγάλα πηδήματα εμπρός με τα δυο πόδια: 5-8 άλματα σε ήπιο ρυθμό και άλλα 5-8 με γρηγορότερο τέμπο (σαν το καγκουρό).
  8. Εκρηκτικές επιτόπιες εκτινάξεις κορμού με τα δυο πόδια (12 φορές) και εκρηκτικές επιτόπιες εκτινάξεις κορμού με στήριξη στο ένα πόδι (6 για κάθε πόδι).
  9. Εκρηκτικές επιτόπιες εκτινάξεις κορμού με ένα πόδι και εναλλάξ με τα δυο πόδια: 5-6 επαναλήψεις επί 3 σετ.
  10. Αναπηδήσεις με τα δυο πόδια σε σκαλί ή μικρό κουτί: 8-10 επαναλήψεις επί 3 σετ.
  11. Επιτόπιες αναπηδήσεις από ημικάθισμα: 8-12 επαναλήψεις.
  12. Επιτόπιες αναπηδήσεις από ημικάθισμα με μια ελαφριά μπάρα στους ώμους: 8-10 επαναλήψεις.

 

Η συνέχεια στο gr.AskMen.com

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η τελευταία συνέντευξη του Robin Williams

Πάλευε ήδη με μια άγνωστη τότε ασθένεια και τίποτα δεν θύμιζε τον παλιό εαυτό του.

Αυτή η Ferrari F40 Competizione αναζητά ιδιοκτήτη

Το μοντέλο ορόσημο στην ιστορία της Ferrari, σε μία εκδοχή με μεγαλύτερη από τη διπλάσια ισχύ της βασικής έκδοσης, βγαίνει στο σφυρί.

Γραφει TopGear

Η τέταρτη γενιά αναδιπλούμενων smartphones είναι εδώ

Η Samsung παρουσιάζει τα Samsung Galaxy Z Flip4 και Z Fold4 που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητά μας.

Γραφει Νικος Παπαηλιου

O Brad Pitt έχει τη δική του 'μαύρη λίστα'

Έχει λίστα με όλους τους ηθοποιούς με τους οποίους δεν θέλει να συνεργαστεί.