Πώς θα σταματήσει να σε πονά η πλάτη σου μετά την προπόνηση

Ένας κορυφαίος γυμναστής δίνει την οριστική -επιστημονική- λύση στο πρόβλημα που σε ταλαιπωρεί.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 09 Αυγούστου 2018

Πολλοί άντρες, ακόμη και νέοι σε ηλικία, κάθε φορά που ολοκληρώνουν μια προπόνηση με βάρη ή ένα ωριαίο τρέξιμο, αισθάνονται άλγος, μούδιασμα και δυσκαμψία στην ραχοκοκαλιά -με την εστίαση του πόνου γύρω από τη μέση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Και με ποιο τρόπο μπορείς να το αποφύγεις αν νιώθεις κι εσύ το ίδιο πρόβλημα;

Ο Luke Worthington, πρώην παίκτης ράγκμπι, κάτοχος ρεκόρ αντοχής στο indoor rowing, προσωπικός προπονητής διασημοτήτων και Master Trainer στην πιο δημοφιλή αλυσίδα boutique-gyms της Αγγλίας (Third Space), εξηγεί:

"Με την πάροδο των ετών, οι δίσκοι της σπονδυλικής στήλης χάνουν σταδιακά την επαρκή λίπανσή τους, με κύρια αιτία την καθιστική εργασία. Αυτό σημαίνει ότι οι σπόνδυλοι "ξεραίνονται”, κατατρώγονται και αφήνουν τα νεύρα γυμνά. Έτσι, ερχόμενα σε μια αφύσικη επαφή κατά την διάρκεια μιας σωματικής δραστηριότητας, δημιουργούν ήπιους έως και αμβλείς πόνους. Μερικές φορές, ο πόνος και το μούδιασμα υποχωρούν μετά από μεγάλες περιόδους ξεκούρασης. Αλλά κάποιες άλλες φορές, το άλγος και το μούδιασμα είναι έντονο ακόμη και όταν κανείς κοιμάται -ή μάλλον προσπαθεί βασανιστικά να κοιμηθεί- έπειτα από μια προπόνηση".

Η πρόωρη γήρανση της σπονδυλικής στήλης οφείλεται στο καθισιό

"Δεν φταίει το γεγονός ότι γερνάς", λέει ο Worthington. "Υπάρχουν ηλικιωμένοι άντρες, επαρκώς γυμναζόμενοι επί χρόνια, οι οποίοι είναι πιο ευέλικτοι και από 20άρηδες. Αντιθέτως, βλέπω 30άρηδες να υιοθετούν μια σκευρωμένη στάση σώματος εξαιτίας ακριβώς της έλλειψης σωματικής δραστηριότητας".

Πού οφείλεται αυτό; Ο Worthington απαντά: "Βασικά, στην απουσία επαρκούς "λίπανσης” των μεσοσπονδύλιων δίσκων. Αυτή είναι η κύρια αιτία πρόωρης γήρανσης της ραχοκοκαλιάς".

Και πώς προλαμβάνεται; "Με ασκήσεις που διατάσσουν τους μυς της πλάτης και της μέσης. Όλες οι στάσεις της γιόγκα είναι ένα πρωτεύον θεραπευτικό μέσο –η μέθοδος Pilates, επίσης-, με το αργό και βαθύ stretching της σπονδυλικής στήλης πριν και μετά την προπόνηση να αποτελεί έναν σταθερό ρυθμιστή του προβλήματος".   

Οι ειδικές ασκήσεις που σταματούν τον πόνο σε μέση και πλάτη

Ο Worthington επισημαίνει ότι υπάρχει και μια σειρά κινήσεων, οι οποίες συνδυαστικά με τις ήπιες προσαρμογές της σπονδυλικής στήλης από τη γιόγκα, το Pilates και το -υποχρεωτικό- stretching, μειώνουν έως και εκμηδενίζουν τον πόνο. "Οι σανίδες, οι όρθιες πιέσεις σε τοίχο με τα χέρια τεντωμένα, οι ασκήσεις πυελικού εδάφους Kegel, οι ποδηλατικές κινήσεις ποδιών με το σώμα σε ύπτια θέση, οι ήπιες επικύψεις όπως και το ρωσικό στρίψιμο χωρίς βάρος, είναι επιστημονικά ενδεδειγμένες ασκήσεις θεραπείας και, ταυτόχρονα, ενδυνάμωσης των μυών του πυρήνα -οι οποίοι διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην θωράκιση της σπονδυλικής στήλης".

Όλο αυτό δεν θεραπεύει τους πόνους μέσα σε μια νύχτα. Εμπνεύσου από τις συμβουλές του Worthington, αλλά επιβεβαίωσε τις πληροφορίες από τον ορθοπαιδικό σου ή έναν καταξιωμένο οστεοπαθητικό. Ίσως το πρόβλημά σου άπτεται σοβαρής ιατρικής γνωμάτευσης. Αλλά κανείς επιστήμονας δεν θα σου πει να μην "λαδώνεις” επαρκώς τους μεσοσπονδύλιους δίσκους σου ή να μην ενδυναμώνεις τον πυρήνα σου, όταν η πλάτη και η μέση σού δίνουν μόνο πόνο.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Νέα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Με τι να αντικαταστήσεις τη ζάχαρη

Εναλλακτικές αν δεν μπορείς με τίποτα να την αποχωριστείς.