Τα σημάδια που δείχνουν ότι χρειάζεσαι επειγόντως διακοπές

Φυσικοί και ψυχολογικοί παράγοντες που θα σε οδηγήσουν άμεσα μέχρι το πλησιέστερο λιμάνι ή αεροδρόμιο. Πριν το άγχος κάνει δυσκολότερη την καθημερινότητά σου.

Γράφει: Πολυχρόνης Δρακάκης 09 Αυγούστου 2019

Όταν το μυαλό σου δεν μπορεί να θυμηθεί πότε ήταν η τελευταία φορά που έφυγες για διακοπές -πραγματικές διακοπές όμως- και το μόνο που υπάρχει σε αυτό είναι e-mails, δουλειές που πρέπει να κάνεις και υποχρεώσεις που πρέπει να τακτοποιήσεις, τότε υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχει όμως και λύση: Φεύγεις αμέσως για διακοπές. Έστω ένα μικρό ταξίδι σε κάποιον low budget προορισμό, όπου θα έχεις κάποιες ημέρες μόνο και μόνο για τον εαυτό σου, χωρίς να χρειαστεί να σε απασχολήσει οτιδήποτε άλλο. 

Όσο απρόθυμος κι αν είσαι για κάτι τέτοιο (ναι, συμβαίνει κι αυτό) έχε στο μυαλό σου ότι το να φύγεις για κάποιες ημέρες δεν είναι δείγμα αδυναμίας ή απροθυμίας για δουλειά, αλλά μια φυσιολογική ανάγκη που θα βοηθήσει στην μετέπειτα εργασιακή σου συμπεριφορά αλλά και στην ίδια σου την ψυχολογία. 

Μία πρόσφατη έρευνα της Allianz Global Assistance αποκάλυψε ότι το 48% των millennials δεν σκέφτονται καν να αξιοποιήσουν τον ελεύθερό τους χρόνο, ενώ το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει κάνει διακοπές το τελευταίο έτος. Ένα 37% απάντησε ότι έχει να κάνει διακοπές για πάνω από δύο χρόνια. Και το παράδοξο είναι πως ενώ όλο και περισσότερες μελέτες και έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα των διακοπών ως φυσική ανάγκη που συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων του άγχους, ολοένα και περισσότεροι δεν τις εντάσσουν στο πρόγραμμά τους. Το να φεύγεις για μερικές ημέρες είναι ευεργετικό: Τσέκαρε τα παρακάτω σημάδια και θα καταλάβεις γιατί. Αν διαπιστώνεις ότι βρίσκεσαι κάπου κοντά σε αυτά, οργάνωσε άμεσα το επόμενό σου ταξίδι. 

1. Νιώθεις συνεχώς αρνητικότητα

Βαριέσαι πάρα πολύ εύκολα, δυσκολεύεσαι να βρεις κίνητρο για οτιδήποτε και ακόμη και στη θέα των συναδέλφων σου στο γραφείο, νευριάζεις. Δεν νιώθεις ικανοποιημένος και η καθημερινή κόπωση ολοένα και αυξάνει. 

2. Δοκιμάζεις τον φυσικό πόνο

Όχι, το να καταπολεμήσεις το καθημερινό άγχος με επισκέψεις στο γυμναστήριο ή ατελείωτα χιλιόμετρα τρεξίματος, δεν είναι πάντοτε καλό. Οι επιπτώσεις είναι σίγουρα θετικές, αλλά οι μετέπειτα συνέπειες μάλλον αρνητικές: Ο συνδυασμός έντονης φυσικής δραστηριότητας με στρες έχει ως αποτέλεσμα οι πόνοι στο κορμί σου να γίνονται εντονότεροι και να διαρκούν περισσότερο. Και αυτό ονομάζεται εξάντληση. 

3. Αντιμετωπίζεις προβλήματα ύπνου

Το στρες είναι ένας από τους κυριότερους λόγους κακής ανάπαυσης και σχετίζεται με την αϋπνία και τη δυσκολία στον ύπνο, ακόμη και στις περιπτώσεις που η τελευταία εκδηλώνεται με τον ακριβώς αντίθετο τρόπο, όπως η ναρκοληψία ή ο ξαφνικός ύπνος. Η American Psychological Association αναφέρει ότι το 1/3 των millennials δεν ακολουθούν το απαραίτητο 8ωρο ύπνου, πολύ συχνά γιατί δεν βρίσκουν χρόνο να κοιμηθούν, με το άλλο 1/3 να μην μπορεί να κοιμηθεί εξαιτίας πάρα πολλών ζητημάτων που το απασχολούν. 

Τα σημάδια που δείχνουν ότι χρειάζεσαι επειγόντως διακοπές

4. Λάθη στη δουλειά

Ο κύκλος του στρες τείνει να μεγαλώσει όταν κοιμάσαι λιγότερο και ως εκ τούτου είσαι λιγότερο συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα περισσότερα λάθη κατά την εργασία, τα οποία επαναλαμβάνονται τακτικά. Το χειρότερο είναι η αναβολή ή η παράλειψη σημαντικών δεσμεύσεων. 

5. Οι μηχανισμοί άμυνάς σου καταρρέουν

Ένα ποτήρι κρασί, ένα πακέτο μπισκότα, λίγο φαγητό και τηλεόραση στον καναπέ. Είσαι τό εξαντλημένος και αγχωμένος που δεν μπορείς να σκεφτείς κάτι παραπάνω από αυτά, κάθε φορά που γυρνάς στο σπίτι. Το καλό φαγητό και η άσκηση δεν περνούν καν από το μυαλό σου. Όλα τα παραπάνω στην πραγματικότητα επιδεινώνουν την κατάστασή σου.

6. Τα προβλήματα μεγεθύνονται

Αν κάθε φορά που διαφωνείς, πολύ συχνά και για ένα ασήμαντο ζήτημα, και οι αντιδράσεις σου μεγεθύνονται χωρίς λόγο, τότε αυτή είναι μια σαφής ένδειξη προβληματικής διαχείρισης του στρες και πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τις προτεραιότητές σου. Ή ακόμη καλύτερα, να ξεκουραστείς πριν αρχίσεις να τσακώνεσαι σοβαρότερα. 

7. Η ζωή σου γίνεται η δουλειά σου και το αντίστροφο

Ok, εδώ δεν έχεις προβλήματα συγκέντρωσης και αφού τελειώσεις τη δουλειά σου στο γραφείο, παίρνεις μερικά πραγματάκια και για το σπίτι. Η υπόλοιπη ζωή σου όμως, πού βρίσκεται; Οι φίλοι, η οικογένεια, οι αγαπημένες σου ασχολίες; Η εργασία σου τρώει τη ζωή, όταν γίνεται τόσο παρεμβατική και όσο μεγάλη κι αν είναι η επιθυμία σου για καριέρα, δεν ωφελεί να κόβεις όλα τα υπόλοιπα.

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2

8. Πραγματικοί φίλοι

Σε καταστάσεις εξαιρετικά μεγάλου άγχους, επηρεάζονται και όλοι όσοι είναι πραγματικά κοντά σου. Το βάρος της απογοήτευσης, τα υψηλά επίπεδα στρες και όλα τα παρελκόμενα ενός work oriented καθημερινού lifestyle μπορεί να δοκιμάσουν τις αληθινές σου κοινωνικές σχέσεις. Σκέψου μόνο το ρίσκο που παίρνεις. Και χαλάρωσε με μία εβδομάδα ξεκούρασης. Ή και δύο. 

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Υγεία & Fitness

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

3 κινήσεις για ανάπτυξη και ευλυγισία των μυών

Αν δεν το ήξερες: Όσο πιο εύκαμπτοι είναι οι μύες, τόσο περισσότερο έχουν την ικανότητα να αυξάνονται κατά την προπόνηση.

Η τέλεια μερίδα

Αν θέλεις να χάσεις κιλά γρήγορα, σταμάτα να υπολογίζεις θερμίδες και μέτρησε σωστά τις μερίδες σου.