Πώς θα αυξήσεις την τεστοστερόνη σου

Τα υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης κάνουν καλό στην υγεία - από τους μυς μέχρι την καρδιά και από το μεταβολισμό έως τον εγκέφαλο. Να ποιες τροφές το διασφαλίζουν.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 01 Απριλίου 2019

Η τεστοστερόνη, η κύρια αντρική ορμόνη, είναι ένα εξαιρετικό σημάδι της καλής υγείας για όλους τους άντρες κάθε ηλικίας: εκτός από την ευεργετική επίδρασή της στην λίμπιντο, η τεστοστερόνη βοηθά στη διατήρηση ισχυρών μυών και οστών, συνδράμει στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος, διεγείρει τον μεταβολισμό, βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη, τονώνει τη διάθεση και εξασφαλίζει καλή ποιότητα ύπνου.

Η τεστοστερόνη παράγεται κυρίως από τους όρχεις, ωστόσο από την ηλικία των 30 ετών η φυσιολογική παραγωγή αρχίζει να μειώνεται και με αυτό ξεκινά η διαδικασία σταδιακή γήρανσης του σώματος και του οργανισμού. Ευτυχώς υπάρχουν διάφοροι φυσικοί τρόποι για να διατηρηθούν τα επίπεδα τεστοστερόνης υψηλά ακόμη και σε άντρες που βρίσκονται στην πέμπτη ή έκτη δεκαετία της ζωής τους. Εδώ είναι οι πιο αποτελεσματικές τροφές, οι οποίες αυξάνουν την τεστοστερόνη σου και τη διατηρούν διαρκώς στην κορυφή, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Τρώγε περισσότερα σταυρανθή λαχανικά

Λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι και λαχανάκια Βρυξελλών μειώνουν την ανασταλτική επίδραση των οιστρογόνων στην παραγωγή τεστοστερόνης. Γι’ αυτό είναι σκόπιμο να εντάξεις αυτά τα λαχανικά στην καθημερινή σου διατροφή.

Επέμεινε στα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

Η κορτιζόλη, μια ορμόνη που απελευθερώνεται όταν το σώμα βρίσκεται υπό κατάσταση στρες ή πάσχει από φλεγμονές, εμποδίζει την παραγωγή τεστοστερόνης. Λαμβάνοντας περισσότερα Ωμέγα 3 μέσω της διατροφής (σαρδέλες, σολομός, σκουμπρί, καρύδια) βοηθάς τον εγκέφαλο να μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης προς όφελος της τεστοστερόνης σου.

Αύξησε τις ποσότητες ψευδαργύρου

Ο ψευδάργυρος θεωρείται ένα από τα πλέον βασικά μέταλλα του ανθρώπινου οργανισμού επειδή είναι αναγκαίο για τη μεταβολική δράση 300 ενζύμων, τα οποία καθιστούν λειτουργικούς όλους τους βασικούς μηχανισμούς του ανθρώπου, από την όραση και τον μεταβολισμό έως την ρύθμιση της παραγωγής λεμφοκυττάρων (που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα) και, φυσικά, στην διατήρηση υψηλών επιπέδων τεστοστερόνης. Οστρακοειδή, καβούρια, αστακοί, στρείδια, μύδια, μοσχαρίσιο κρέας, σπόροι κολοκύθας, σπανάκι και καρύδια είναι πλούσιες πηγές ψευδαργύρου.

Πώς θα αυξήσεις την τεστοστερόνη σου

Μείωσε δραστικά το αλκοόλ

Κρασί, μπύρα και ό,τι άλλου είδους οινοπνευματώδη ποτά, εμποδίζουν την παραγωγή τεστοστερόνης, κυρίως επειδή επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία του ήπατος -εκεί όπου η τεστοστερόνη δίνει σκληρές μάχες υπερίσχυσης έναντι των οιστρογόνων (οι θηλυκές ορμόνες). Αρκέσου σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ή μια μπύρα καθημερινά.

Κάθισε για 15 λεπτά στον ήλιο 

Η βιταμίνη D είναι ένας εξαιρετικός σύμμαχος στην παραγωγή τεστοστερόνης, με κύρια ιδιότητά της τον περιορισμό των οιστρογόνων. Επειδή όμως οι ποσότητες βιταμίνης D που υπάρχουν στις τροφές είναι πολύ μικρές και δεν επιτυγχάνουν ικανή προστατευτική επίδραση στην τεστοστερόνη, η μόνη επιλογή σου είναι να αντλήσεις επαρκείς ποσότητες D από τις ακτίνες του ήλιου. Ένα τέταρτο της ώρας καθημερινά χωρίς αντηλιακό, αρκεί. Ενδεχομένως, να προσθέσεις στη διατροφή σου και ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D.

Κατάπινε και μια βιταμίνη K2

Έχει βρεθεί ότι υψηλότερα επίπεδα της βιταμίνης Κ2 στο αίμα σχετίζονται με τη βελτίωση της οστικής μάζας και την προστασία των μυών και των αρθρώσεων από τραυματισμούς. Η Κ2 βρίσκεται κυρίως σε ζωικές τροφές (χοιρινό, κοτόπουλο και πλήρη γαλακτοκομικά), αλλά ο τρόπος που χαρίζει περισσότερα οφέλη στην αύξηση των επιπέδων της τεστοστερόνης σου βρίσκεται στο συνδυασμό ενός συμπληρώματος K2 μαζί με D, σύμφωνα με τελευταία επιστημονικά δεδομένα.

Κατανάλωνε περισσότερο σελήνιο

Το σελήνιο είναι ένα βασικό μέταλλο για την αρσενική γονιμότητα και παίζει ζωτικό ρόλο στην παραγωγή τεστοστερόνης. Επιλέγοντας να τρως μέσα στη βδομάδα μενού που περιέχουν συκώτι, μανιτάρια, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς και σπόρους chia, το σελήνιο θα αυξηθεί κατακόρυφα και, μαζί, τα επίπεδα τεστοστερόνης σου.

Διατήρησε την καλή χοληστερόλη ψηλά

Η HDL, η λεγόμενη "καλή" χοληστερόλη, σε αντίθεση με την "κακή" (LDL), βοηθά στη σύνθεση τεστοστερόνης. Και όσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα HDL τόσο υπερνικούν έναντι της LDL. Πώς αυξάνεται η καλή χοληστερίνη; Καθημερινή σωματική δραστηριότητα με έμφαση στο τρέξιμο και επιλογή τροφών όπως αβγά, πουλερικά, ψάρια, ελαιόλαδο, όσπρια και λιναρόσπορος. 

Απόφυγε τις υποθερμιδικές δίαιτες

Μια δίαιτα με δραστικό περιορισμό υδατανθράκων μπορεί να επιβραδύνει την παραγωγή τεστοστερόνης, λένε οι ειδικοί. Το ίδιο ισχύει και για τις δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για  την παραγωγή ορμονών, γενικώς. Επιπλέον, το "καλό", ακόρεστο λίπος είναι θεμελιώδης παράγοντας για τη μεταφορά και απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών A, D, E και K. Θυμήσου ότι τουλάχιστον η D και η K, είναι δυο από τις πρωταγωνίστριες βιταμίνες που διατηρούν σε υψηλά επίπεδα την τεστοστερόνη σου.

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί οι προπονήσεις με βάρη σε κάνουν καλύτερο δρομέα

Ένας γκουρού του fitness εξηγεί όλους τους λόγους για τους οποίους μπάρες και αλτήρες είναι το μυστικό για πιο γρήγορο και μακρύτερο τρέξιμο.

Ο πιο σύντομος τρόπος για την απόκτηση κοιλιάς-σανίδας

Σανίδα: η αποδοτικότερη και ασφαλέστερη κίνηση για επίπεδους κοιλιακούς σε χρόνο μηδέν.