Μία μεγάλη έρευνα της Dell Technologies που είδε το φως της δημοσιότητας τον Δεκέμβριο αποκαλύπτει τη μεγάλη αμφιθυμία ως προς την τηλεργασία που χαρακτηρίζει τους νέους. Πιο συγκεκριμένα, το 29% όσων συμμετείχαν στην έρευνα (15.105 άτομα ηλικίας 18 έως 26 ετών, από 15 χώρες) είπαν ότι η ευέλικτη εργασία και τα deals τηλεργασίας παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή μιας δουλειάς. Ακριβώς το ίδιο ποσοστό δήλωσε ότι προτιμάει μια δουλειά που απαιτεί φυσική παρουσία, με ωράριο 9 με 5.

Ο διχασμός πιστοποιείται από μια σειρά ερευνών

Γενικότερα, οι στάσεις των εργαζομένων απέναντι στην τηλεργασία φαίνεται να μεταβάλλονται ανάλογα με τη γενιά, με τους μεγαλύτερους σε ηλικία να προτιμούν τη μόνιμη τηλεργασία και τους νεότερους να είναι οι λιγότερο "φανατικοί" στην ιδέα του να δουλεύουν από το σπίτι.

Για παράδειγμα, μια έρευνα της εταιρείας Hubble που διεξήχθη πέρυσι σε ένα δείγμα 1.000 εργαζομένων που έχουν ως βάση τους το Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε ότι μόνο το 7,4% όσων ανήκουν στην Gen Z θέλει να τηλεργάζεται σε καθημερινή βάση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για όσους είναι από 41 ετών και άνω ανεβαίνει στο 21,4%.

Η ίδια γενιά, όμως, θεωρεί ότι η υποχρεωτική επιστροφή στο γραφείο είναι ένας σοβαρός παράγοντας για να τους οδηγήσει να σπάσουν μια συμφωνία. Σύμφωνα με έρευνα του ADP Research Institute, στην οποία συμμετείχαν 32.000 εργαζόμενοι από 17 χώρες, το 71% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών δήλωσαν ότι θα σκέφτονταν να βρουν άλλη δουλειά αν το αφεντικό τους επέμενε να επιστρέψουν οριστικά και αμετάκλητα στο γραφείο.

Όλα αυτά τα δεδομένα, που μένει να επιβεβαιωθούν από άλλες έρευνες πριν τα πάρουμε τοις μετρητοίς ως κοινωνικές τάσεις, έρχονται σε μια εποχή που συνεχίζουν να υφίστανται αλλαγές στα εργασιακά ήθη λόγω της πανδημίας και πολλές εταιρείες επιμένουν στη φυσική παρουσία των εργαζομένων τους. Για παράδειγμα, ο Elon Musk θέλει οι υπάλληλοί του να περνούν στο γραφείο τουλάχιστον 40 ώρες την εβδομάδα, ενώ ο Bob Iger, CEO της Disney, τουλάχιστον 4 μέρες την εβδομάδα. 

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.