Η Nokia, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στην ιστορία της τεχνολογίας, έχει ζήσει μια απίστευτη πορεία.

Από τη δόξα της δεκαετίας του '90, στην κρίση και την πτώση, μέχρι την εντυπωσιακή επιστροφή της με ετήσια έσοδα ρεκόρ.

Το ξεκίνημα

Η Nokia ιδρύθηκε το 1865 ως εργοστάσιο παραγωγής χαρτοπολτού. Αργότερα, επεκτάθηκε στην παραγωγή ελαστικών και ηλεκτρονικών ειδών. Στις δεκαετίες του 1930 και του 1940, κατασκεύαζε μάσκες προστασίας, ενώ το 1967 σχηματίστηκε η Nokia Corporation μέσω συγχώνευσης τριών εταιρειών, με έμφαση στα καλώδια, τα ηλεκτρονικά και τη δικτύωση.

Στη δεκαετία του ’90, η Nokia άρχισε να κυριαρχεί στα κινητά τηλέφωνα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα "τούβλα" της Nokia; Το 1998, η εταιρεία έφερε την επανάσταση με συσκευές που είχαν ακόμα και βασικές λειτουργίες web, πετυχαίνοντας έσοδα 24 δισ. δολαρίων.

Η πτώση

Όμως, από το 2001, τα πράγματα άλλαξαν. Αν και λάνσαρε το πρώτο της τηλέφωνο με κάμερα, οι πωλήσεις άρχισαν να πέφτουν. Μέχρι το 2007, η Nokia πάλευε να σταθεί απέναντι σε ανταγωνιστές όπως η Apple, ενώ τα ελαττωματικά προϊόντα της και η παγκόσμια οικονομική κρίση επιδείνωσαν την κατάσταση.

Το 2009, η Nokia είχε ετήσια έσοδα 57 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, το 2013, αυτός ο αριθμός είχε καταρρεύσει στα 16 δισ., και το μέλλον έμοιαζε ζοφερό.

Η σωτηρία

Το 2014, η Microsoft αγόρασε το τμήμα κινητής τηλεφωνίας της Nokia έναντι 5,6 δισ. δολαρίων. Αυτή η στρατηγική κίνηση έδωσε στην εταιρεία την ευκαιρία να ανασυγκροτηθεί.

Από το 2016 και μετά, η Nokia επικεντρώθηκε σε τεχνολογίες δικτύων και άλλες καινοτομίες, σημειώνοντας σταθερά έσοδα άνω των 20 δισ. δολαρίων. Το 2023, έφτασε τα 24 δισ., επισφραγίζοντας την επιτυχία της αναγέννησής της.

Πρόσφατα, η HMD Global (εταιρεία που διαχειρίζεται το brand της Nokia για τα κινητά) ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει το ιστορικό brand από τις αγορές της Ευρώπης, με στόχο να προωθήσει τις δικές της συσκευές υπό το όνομα HMD.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.