Οι περισσότεροι από εμάς, όταν πάμε σε μια συνέντευξη για δουλειά, είμαστε προετοιμασμένοι να δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Καλοσιδερωμένοι, μελετημένοι, με πρόχειρες απαντήσεις σε κάθε πιθανή ερώτηση, από το "ποια είναι τα δυνατά σας σημεία" μέχρι το "πού βλέπετε τον εαυτό σας σε πέντε χρόνια".

Αυτό που συχνά ξεχνάμε, όμως, είναι ότι δεν είμαστε οι μόνοι που πρέπει να εντυπωσιάσουμε. Όσο εμείς θέλουμε τη δουλειά, άλλο τόσο η εταιρεία οφείλει να μας δείξει ότι αξίζει τον χρόνο και την ενέργειά μας.

Η ερώτηση που πρέπει να κάνεις

Και κάπου εδώ μπαίνει μια ερώτηση-κλειδί που, αν τη ρωτήσεις στο τέλος της συνέντευξης, μπορεί να σου αποκαλύψει πολλά περισσότερα απ’ όσα περιμένεις:

"Τι είδους άτομο δεν θα έπρεπε να εργάζεται σε αυτή την εταιρεία;"

Μπορεί να φαίνεται αθώα ή λίγο "out of the box", αλλά στην πραγματικότητα είναι αποκαλυπτική. Όχι μόνο γιατί βάζει τον εργοδότη σε θέση να μιλήσει πιο ανοιχτά, αλλά γιατί δείχνει πτυχές της κουλτούρας που δεν θα έλεγαν ποτέ με δική τους πρωτοβουλία.

Κάποιες απαντήσεις που έχουν δοθεί σε αυτή την ερώτηση είναι ενδεικτικές:
– "Ένα άτομο που δεν θέλει να στέλνει μηνύματα τα Σαββατοκύριακα"
– "Κάποιος που θέλει να δοκιμάσει διαφορετικούς ρόλους — αυτό είναι ένα μέρος για ειδικούς"
– "Ένα άτομο που είναι υπερβολικά κοινωνικό"
– "Η υπερβολική woke κουλτούρα δεν είναι κάτι που αρμόζει εδώ"
– "Όποιος του αρέσει να εργάζεται μόνος του πάρα πολύ"

Τι σημαίνουν οι απαντήσεις

Μπορεί στην αρχή να μη σου λένε πολλά. Αλλά σκέψου λίγο: Αν η εταιρεία σου λέει πως σέβεται την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, και μετά παραδέχεται ότι περιμένει να είσαι διαθέσιμος 24/7, κάτι δεν κολλάει.

Ή αν δεν βλέπουν με καλό μάτι την "υπερβολική κοινωνικότητα", ίσως το εργασιακό περιβάλλον να είναι πιο απομονωμένο και αυστηρό απ’ ό,τι θες.

Η ουσία είναι μία: αυτή η ερώτηση δεν έχει στόχο να "τεστάρει” την εταιρεία, αλλά να βοηθήσει εσένα να καταλάβεις αν θα μπορείς να είσαι ο εαυτός σου εκεί. Και αυτό είναι κάτι που αξίζει όσο και ο μισθός.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.