Σύμφωνα με το Business Insider, "η τηλεργασία είναι εδώ για να μείνει". Οι εταιρίες έχουν πλέον αποδεχθεί ότι το μοντέλο αυτό δεν είναι προσωρινό, ενώ οι περισσότερες startups που γεννήθηκαν μέσα στην πανδημία συνεχίζουν να αναπτύσσονται στηρίζοντάς το. Ακόμα κι αν μερικοί CEOs θα προτιμούσαν να δουν τα γραφεία ξανά γεμάτα, γνωρίζουν ότι η υποχρεωτική επιστροφή δεν αξίζει το ρίσκο.
Η τεχνολογία εξ αποστάσεως συνεργασίας γίνεται συνεχώς καλύτερη, μειώνοντας τα όποια μειονεκτήματα. Αυτό σημαίνει πως ο ανταγωνισμός για τέτοιες θέσεις μεγαλώνει και για να ξεχωρίσεις, πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι απλώς "καλός" στο remote, αλλά εξαιρετικός.
Τι ψάχνουν οι εργοδότες
Το Forbes αναφέρει ότι οι recruiters κοιτούν τέσσερα πράγματα όταν επιλέγουν ανθρώπους για τηλεργασία: αυτοδιαχείριση, επικοινωνία, τεχνολογική άνεση και ικανότητα συνεργασίας.
Η αυτοδιαχείριση είναι το πρώτο. Οι εργοδότες θέλουν να ξέρουν ότι μπορείς να οργανώνεις τη μέρα σου χωρίς επίβλεψη. Μίλα για έργα που έφερες εις πέρας μόνος σου, για στόχους που πέτυχες με δική σου πρωτοβουλία ή για εργαλεία που χρησιμοποιείς, όπως το Trello ή το Notion.
Η επικοινωνία έρχεται αμέσως μετά. Σε ένα περιβάλλον χωρίς φυσική παρουσία, ο τρόπος που γράφεις ή μιλάς κάνει τη διαφορά. "Το 72% των ηγετών πιστεύει ότι η αποτελεσματική επικοινωνία αυξάνει την παραγωγικότητα", σημειώνει το Forbes. Επομένως, απόδειξε ότι μπορείς να εξηγείς καθαρά τι κάνεις και γιατί — είτε γράφεις ένα email είτε μιλάς στο Zoom.
Οι δεξιότητες που κάνουν τη διαφορά
Η άνεση με την τεχνολογία είναι πλέον δεδομένη. Κανείς δεν έχει χρόνο να εξηγήσει πώς δουλεύει το Slack ή το Google Workspace. Αν κάτι δεν το ξέρεις, μάθε το —υπάρχουν δεκάδες δωρεάν online μαθήματα. Το ζητούμενο είναι να δείξεις ότι προσαρμόζεσαι γρήγορα.
Τέλος, οι εργοδότες αναζητούν αποδείξεις συνεργασίας. Όχι, η τηλεργασία δεν είναι μοναχική. Αν έχεις συμμετάσχει σε ομαδικά virtual projects ή έχεις καθοδηγήσει συναδέλφους από μακριά, μίλησε γι’ αυτό. Δείξε ότι μπορείς να συνδέεσαι με άλλους ακόμα κι αν σας χωρίζουν χιλιόμετρα.
Και πάνω απ’ όλα, δείξε αποτελέσματα. Οι εργοδότες θέλουν να ξέρουν ότι αποδίδεις χωρίς πίεση. Μίλα με νούμερα, στόχους, βελτιώσεις. Η τηλεργασία δίνει ελευθερία, αλλά αυτή η ελευθερία χρειάζεται πειθαρχία.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.