Την αθλητική σεζόν 2027-2028 αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του στους οπαδούς και τους φιλάθλους το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Αντιδήμαρχος Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, Ανδρέας Γραμματικογιάννης, στο TheTOC.

Με αφορμή τη χθεσινή ανακοίνωση του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, για την έκδοση της οικοδομικής άδειας του γηπέδου, ο κ. Γραμματικογιάννης, έκανε λόγο για ένα σημαντικό βήμα στην πορεία της κατασκευής του νέου "σπιτιού" της ιστορικής ομάδας των Αθηνών.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος, η ανάδοχος κοινοπραξία που είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-ΜΕΤΚΑ έχει προχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πρόδρομες εργασίες και το επόμενο βήμα για να αρχίσει το κυρίως κατασκευαστικό έργο είναι η κατάθεση και η έγκριση των μελετών του νέου γηπέδου.

Βάσει των όρων της σύμβασης αυτές θα πρέπει να έχουν εγκριθεί εντός διμήνου, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των αναδόχων και την πορεία των πρόδρομων εργασιών ο κ.Γραμματικογιάννης εκτιμά ότι αυτό θα γίνει νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Αυτό σημαίνει ότι εντός του φθινοπώρου θα αρχίσει το κυρίως έργο και αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τριετίας. Δηλαδή εντός του φθινοπώρου του 2027. Ωστόσο, λόγω του γεγονότος ότι έχουν υπάρξει ήδη καθυστερήσεις που δημιουργούν την ανάγκη επιτάχυνσης του έργου και των δυνατοτήτων των κατασκευαστών, ο κ. Γραμματικογιάννης εκτιμά ότι το νέο γήπεδο του ΠΑΟ στο Βοτανικό θα είναι έτοιμο για την αθλητική σεζόν 2027-2028.

Ως κυριότερη πρόκληση παρουσιάζει όχι τόσο τα τεχνικά στοιχεία της κατασκευής αλλά το συντονισμό των αναδόχων, καθώς υπάρχουν τρία έργα. Αυτά είναι το νέο γήπεδο του ΠΑΟ, τα έργα πρασίνου που έχει αναλάβει η ΟΔΟΣ ΑΤΕ και οι υποδομές που έχει αναλάβει η ΖΙΤΑΚΑΤ. Μάλιστα, οι δύο τελευταίες συμβάσεις έχουν πάρει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η υπογραφή τους αναμένεται εντός του Σεπτεμβρίου.

Σχετικά με τις καθυστερήσεις που έχουν πάει πίσω το χρονοδιάγραμμα ο αντιδήμαρχος αναφέρει ότι η άδεια κατασκευής που εκδόθηκε χθες θα έπρεπε να είχε εκδοθεί εδώ και ένα χρόνο αλλά έπρεπε να δοθούν λύσεις για τα αυθαίρετα εντός της νέας έκτασης. Επίσης καθυστέρησε να βγει και η άδεια κατεδάφισης του ιστορικού γηπέδου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, ενώ ο κ. Γραμματικογιάννης τόνισε ότι το παλιό γήπεδο δε θα κατεδαφιστεί πριν ολοκληρωθεί το νέο.

Ένα ακόμα ζήτημα, το οποίο αναμένεται να λυθεί και με τη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ύπαρξη εταιριών logistics στον Βοτανικό, οι οποίες θα μετακομίσουν στο νέο logistics center στη Φυλή που δρομολογεί το Ταμείο με το σχετικό διαγωνισμό να τρέχει ήδη και να βαίνει προς την ολοκλήρωσή του.

Το νέο γήπεδο του ΠΑΟ

Ο διαγωνισμός για το νέο γήπεδο του ΠΑΟ στο Βοτανικό προκηρύχθηκε το φθινόπωρο του 2022 και εντάσσεται στη διπλή ανάπλαση του Βοτανικού με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 267 εκατ. €. Αυτή περιλαμβάνει:

Την κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου έως 40.000 θέσεων διεθνών προδιαγραφών FIFA / UEFA 4 αστέρων, αθλητικών εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου Αθηναίων, χώρων πρασίνου και αστικών υποδομών. Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού θα είναι έως 40.000 θέσεις θεατών, θα έχει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και επτά εμπορικά καταστήματα. Στις εγκαταστάσεις αυτές θα μπορεί να αγωνίζεται και η Εθνική Ελλάδος Ανδρών και Γυναικών

Την κατασκευή πεζογέφυρας που θα συνδέει το γήπεδο με την εξέδρα των φιλοξενουμένων φιλάθλων.

Μία υπογειοποίηση δίπλα στο Μετρό Ελαιώνας (Γραμμή 3 του Μετρό Αθήνας) για την καλύτερη πρόσβαση στο γήπεδο

Τη δημιουργία ελεύθερου πάρκινγκ, μουσείου, και χώρος πρασίνου στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας

Από: TheToc.gr