Οι χρυσές business του LeBron στο Λος Άντζελες

Η άφιξη του Βασιλιά στην Δυτική Ακτή προκάλεσε στο LA ένα οικονομικό ντόμινο πάρα πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 17 Οκτωβρίου 2018

Στις αρχές του περασμένου Ιουλίου, τα νέα ήταν σπουδαία για το ΝΒΑ: Ο LeBron James θα άλλαζε χρώμα στη φανέλα, επιλέγοντας τα κίτρινα-μωβ των Lakers. Εν αντιθέσει με τις προηγούμενες φορές, ο Βασιλιάς δεν επέλεξε να κάνει κάποιες βαρύγδουπες δηλώσεις, πολύ περισσότερο να δώσει υποσχέσεις που ίσως και να μην είναι στο χέρι του πια (βλέπεις υπάρχουν και οι Golden State Warriors) να εκπληρώσει. 

Όλοι γνωρίζουν ότι, εκτός από τα νούμερά (27,5 π., 8,6 ρ., 9,1 ασ., με 54,2% ποσοστό εντός πεδιάς) και την ούτως ή άλλως αρχοντική του παρουσία στο γήπεδο, ο 34χρονος πια LeBron φέρνει τόσο στους Lakers όσο και στην ίδια την πόλη ένα brand αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων. Για την ιστορία, οι Λιμνάνθρωποι θα τον πληρώσουν $35.650.000 για την πρώτη σεζόν, $37.430.000 για την δεύτερη, $39.210.000 για την τρίτη και $41.000.000 για την σεζόν 2021/22. Έτσι, μόνο από τους μισθούς του ΝΒΑ, ο James θα έχει βγάλει γύρω στα 400 εκατ. δολάρια (μαζί με τα χρήματα που έπαιρνε σε Cavaliers και Heat).

Οι χρυσές business του LeBron στο Λος Άντζελες

Αρκούσε μόλις ένα 20λεπτο μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας του με τους Lakers (στις 9 Ιουλίου 2018) για να φανούν οι πρώτες συνέπειες της κίνησης αυτής: Η τιμή του φθηνότερου εισιτηρίου διαρκείας για το Staples Center από τα $3.499 ανέβηκε στα $5.800, με έναν ενθουσιώδη φίλο της ομάδας να μην διστάζει να αγοράσει 4 season tickets στο StubHub έναντι $188.781. Μέσα στο πρώτο μισάωρο επίσης η φανέλα με το νο.23 είχε βγει ήδη για προ-παραγγελία στο επίσημο site. Σε μόλις τρεις ώρες, οι πωλήσεις ήταν 7 φορές μεγαλύτερες από εκείνες που είχε φέρει το "homecoming" στο Κλίβελαντ, πίσω στο 2014. Η αύξηση σε πωλήσεις εισιτηρίων για τους αγώνες των Lakers ήταν 600% πιο πάνω και αυτό δεν αφορά μόνο το LA αλλά και την Νέα Υόρκη, το Όκλαντ ακόμη και το Κλίβελαντ. Το StubHub είχε αύξηση επισκεψιμότητας της τάξεως του 183% σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες και 7.398% σε σχέση με την ίδια ακριβώς ημέρα, ένα χρόνο πριν. Για να μην αναφέρουμε την άνοδο στις τιμές ακόμη και των πιο απλών (και φθηνών) εισιτηρίων: Αυτών των $100 ξαφνικά κοστίζουν $233, ενώ εκείνα της εντός έδρας πρεμιέρας των Lakers στο NBA (στις 21/10, με αντίπαλο τους Houston Rockets) ξεκινούν από τα $550, με μέσο όρο τα $934. Ναι, είναι τα ακριβότερα σε όλο το ΝΒΑ. 

Κατά τη διάρκεια της pre-season και πιο συγκεκριμένα στο ανεπίσημο ντεμπούτο του James εναντίον των Nuggets, πάνω από 1.170.000 θεατές παρακολούθησαν τον αγώνα μέσω του ESPN, με τον Tim Harris -Chief Operating Officer των Lakers- να δηλώνει ότι εξετάζει σοβαρά η ομάδα να δώσει κάποια ματς σε μεγαλύτερη έδρα από το "ταπεινό" Staples Center των 18.000 θέσεων.

ΛΕΜΠΟΝ ΤΖΕΙΜΣ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

Εκτός παρκέ, ο James αναμένεται να μπει σύντομα στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων αθλητών. Τα τελευταία 15 χρόνια έχει κερδίσει $765.000.000 μέσα από συνεργασίες με κορυφαία brands όπως η Nike, η Coca-Cola, η Beats, η Kia, η Intel και η Blaze Pizza. Ποσό που σίγουρα θα μεγαλώσει τα επόμενα 4 χρόνια που θα παραμείνει στους Lakers. 

Το ίδιο το Λος Άντζελες θα αλλάξει, καθώς σύμφωνα με μια ανάλυση του FormSwift, η οικονομική επίδραση του LeBron θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας, πέραν από τα $29.000.000 που θα αποδοθούν μέσω φόρων στην πόλη. Έρευνα του Harvard αναφέρει ότι τα μπαρ και τα εστιατόρια της πόλης θα έχουν αύξηση επισκεπτών κατά 13% αυτή τη σεζόν.

ΛΕΜΠΡΟΝ 3

Οι Lakers σε κάθε κομμάτι εμπορικού ενδιαφέροντος θα γίνουν ξανά οι πρωταθλητές του ΝΒΑ, κάτι που είχε να συμβεί από τα χρυσά χρόνια του Kobe Bryant. Ο James αναμένεται να λύσει και ένα από τα πιο προβληματικά κομμάτια ιστορικά στο LA, που είναι οι πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών. Το τελευταίο σχετίζεται και με το lifestyle της δυτικής ακτής και ο ειδικός Matt Powell εξηγεί: "Το Λος Άντζελες δεν αποτελούσε ποτέ σπουδαία αγορά για τα basketball shoes. Οι κλιματικές συνθήκες άλλωστε επιβάλλουν ελαφρύτερα υποδήματα, ακόμη και σανδάλια ή σαγιονάρες. Ούτε ο Kobe δεν μπόρεσε να το διαφοροποιήσει αυτό, αλλά πλέον μιλάμε για τον κυρίαρχο και σε αυτό το κομμάτι που βρίσκεται στην πόλη". Τέλος, ο LeBron χτυπά πιο δυνατά την πόρτα του Χόλιγουντ και του θεάματος γενικότερα και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την εταιρεία παραγωγής του. Τον υποδέχθηκαν ήδη με θέρμη μέσω social media ή δηλώσεων ή ακόμη και συναντήσεων οι Jack Nicholson, Arnold Schwarzenegger και Macaulay Culkin, Snoop Dogg και Ludacris. 

Το βράδυ της 21ης Οκτωβρίου, το Staples Center θα υποδεχτεί τον Βασιλιά και πρόκειται να το κάνει με τον πιο θερμό τρόπο. Η Nike ήδη εργάζεται για να διαμορφώσει διαφορετικά ακόμη και τους χώρους σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το γήπεδο. Ο γάμος του James με τους Lakers αναμένεται να δώσει στους δεύτερους την ευκαιρία να διεκδικήσουν και πάλι κάτι πολύ σημαντικό στα play offs. Στον πρώτο, εκτός από τη δυνατότητα να συνεργαστεί με ένα κορυφαίο franchise και εκείνη να επεκτείνει το ήδη τεράστιο τραπεζικό του λογαριασμό. 

Για να δούμε.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Σπορ

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Μπάνσκο: Το καλύτερο και πιο φθηνό μέρος για σκι

Χαμηλές τιμές, καλή οργάνωση και υψηλής ποιότητας χιόνι.

Οι ταινίες που περιμένουμε να δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Τα φιλμ που έρχονται και αξίζουν το εισιτήριό τους.