Mεταμορφώνονται οι μηχανοκίνητοι αγώνες σε κορυφαίο οικολογικό κίνημα;

Το πρώτο πρωτάθλημα Extreme E για off-road ηλεκτροκίνητα SUV, ξεκινά το 2021 στα πιο άγρια μέρη του πλανήτη.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 25 Φεβρουαρίου 2019

Οι αγώνες αυτοκινήτων οδεύουν στην πράσινη μετεξέλιξή τους. Μετά το σκάνδαλο -και την βαριά ήττα- της Volkswagen, η οποία θεωρήθηκε ένοχη για παραποίηση των εκπομπών ρύπων από τα οχήματά της, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν γίνει εξαιρετικά αυστηροί και οι έλεγχοι δεν αφήνουν πια περιθώρια για "λάθη" ή απάτες. Το αποτέλεσμα αυτού του νέου κύματος κλονισμού της εμπιστοσύνης του κοινού στις αυτοκινητοβιομηχανίες, έφερε τη δαιμονοποίηση του ντίζελ και την έκρηξη της τάσης για ηλεκτρικές και υβριδικές τεχνολογίες.

Προφανώς, ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν θα μπορούσε παρά να επηρεαστεί από αυτή τη νέα κατάσταση και το συγκεκριμένο αποτέλεσμα έχει ήδη βρει εφαρμογή από το 2014 στην κατηγορία της Formula 1, με σταδιακή μετάβαση από τους κινητήρες V8 στην καινοτόμο  τεχνολογία των turbo- υβριδικών V6.

Mεταμορφώνονται οι μηχανοκίνητοι αγώνες σε κορυφαίο οικολογικό κίνημα;

Σχεδόν παράλληλα, δημιουργήθηκε και ειδικό πρωτάθλημα αγώνων ταχύτητας Formula E, με "καθαρόαιμα" ηλεκτροκίνητα μονοθέσια. Η κατηγορία ξεκίνησε τους αγώνες της στις 13 Σεπτεμβρίου 2014 με το e-Prix του Πεκίνου όπου συμμετείχαν πανομοιότυπα αυτοκίνητα με τη F1, ωστόσο, εντελώς διαφοροποιημένα στους κινητήρες. Pit-stop συνεπάγεται αλλαγή του αυτοκινήτου με την εξαντλημένη μπαταρία και άμεση επιβίβαση του πιλότου σε άλλο μονοθέσιο το οποίο έχει επαναφορτισθεί. Επί του παρόντος, η Formula E, τώρα στην πέμπτη σεζόν της, έχει αυξήσει κατά πολύ τις συμμετοχές εταιρειών, με τις Audi και Jaguar να επιδεικνύουν εξαιρετικά βελτιωμένα οχήματα ταχύτητας.

Η Formula E γεννήθηκε χάρη στον πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) Jean Todt, ο οποίος είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια αγωνιστική κατηγορία αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι ώστε να προωθηθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας στο σύνολο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι μόνο. Ήδη, η τεχνολογία των οχημάτων πόλης που κινούνται χωρίς βενζίνη ή πετρέλαιο, σημειώνει αξιοσημείωτη επιτυχία τόσο σε πωλήσεις όσο και θετικά σχόλια από τους χρήστες.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Εάν η Formula E αντιπροσωπεύει -από ορισμένες απόψεις- τη σύγχρονη εξέλιξη της Formula 1, η κατηγορία Extreme E που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Λονδίνο, φέρνει ακόμη πιο ριζοσπαστικές καινοτομίες. Στο νέο "ηλεκτρικό" πρωτάθλημα θα συμμετάσχουν ηλεκτρικά SUV και οι διαδρομές που καλούνται να τρέξουν βρίσκονται σε πέντε περιοχές που απειλούνται από σφοδρές κλιματικές αλλαγές και υπέρμετρη ρύπανση: Αρκτική, Ιμαλάια, Σαχάρα, Αμαζόνιος και νησιά του Ινδικού Ωκεανού. Η υλοποίηση αυτού του ομολογουμένως συναρπαστικού πρωταθλήματος βρίσκεται υπό την διεύθυνση του Gil de Ferran, ενός παλαίμαχου Βραζιλιάνου πιλότου, με βασικό στόχο την ενίσχυση της προστασίας του περιβάλλοντος χωρίς να χαθεί ίχνος από την οδηγική έξαψη και το καταιγιστικό θέαμα. Μάλιστα, η αξιοποίηση του επικίνδυνου περιβάλλοντος στο οποίο θα διαγωνίζονται τα ηλεκτρικά off-road θα τονιστεί ιδιαίτερα από συγκεκριμένα ντοκιμαντέρ, που απ’ τη μια θα παρουσιάζουν κάθε αγώνα στην πλήρη του έκταση και απ’ την άλλη θα αναδεικνύουν τα προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο το οικοσύστημα.

Παρόλο που οι πληροφορίες σχετικά με το πρωτάθλημα Extreme E είναι ακόμα λίγες, αυτό που προέκυψε από πρόσφατη συνέντευξη Τύπου είναι πως κάθε αγώνας θα περιλαμβάνει δυο γκρουπ από έξι ομάδες, με τις πρώτες τέσσερις ομάδες να εισέρχονται σε φάση knockouts μέχρι να αναδειχθεί ο τελικός νικητής. Προσώρας, εννέα εταιρείες αυτοκινήτων έχουν ανακοινώσει το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στο πρωτάθλημα.

Οι off-road δοκιμασίες θα διεξαχθούν σε αλλεπάλληλες διαδρομές 6 έως και 10 χιλιομέτρων και τα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν στους αγώνες Extreme E βρίσκονται κάτω από την επίβλεψη της εταιρείας Spark Technologies -η οποία ήδη κατασκευάζει τα αυτοκίνητα της Formula E- με τους κινητήρες των 4x4 ηλεκτρικών SUV να εγγυώνται ισχύ περίπου 680 ίππων.

Παράλληλα, το πρωτάθλημα Extreme E μετουσιώνεται σε μια εξαιρετική ευκαιρία για όλους εκείνους τους μικρότερους κατασκευαστές που έχουν αποφασίσει να επικεντρωθούν στην ηλεκτρική μηχανοκίνηση παρέχοντας τεχνολογικές καινοτομίες υψηλών επιδόσεων, ανοίγοντας δρόμους για επενδύσεις τεράστιου κέρδους σε ολόκληρο το φάσμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που κοιτάει μπροστά. Και τι είναι μπροστά σήμερα; Η ολική μείωση των ρύπων από τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, χωρίς την μείωση της οδηγικής απόλαυσης.

Η έναρξη του πρωταθλήματος Extreme E έχει προγραμματιστεί για το 2021, με τις πρώτες δοκιμές να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2019.

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

O Κωνσταντίνος Τζολάκης του Ολυμπιακού απέκρουσε μέσα σε ένα βράδυ τα περισσότερα πέναλτι στην καριέρα του

Ο 21χρονος Έλληνας τερματοφύλακας έβαλε τέλος στα ευρωπαϊκά όνειρα της Φενέρ με υπέροχη εμφάνιση στην καθοριστική διαδικασία των πέναλτι.

Ο Kimi Raikkonen στο F1 GP της Κίνας

Ο Φινλανδός πρώην πρωταθλητής της Formula 1 είναι οδηγός εξέλιξης της κινεζικής φίρμας...

Γραφει TopGear

Luka Modric, δε σε χορταίνουμε

Ο 38χρονος κροάτης μέσος της Ρεάλ Μαδρίτης προσφέρει ακόμα υπερθέαμα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

To Μουσείο Ιστορίας της ΑΕΚ ανοίγει τις πόρτες του

Το προσεχές Σάββατο, 20 Απριλίου, το μουσείο θα ανοίξει τις πύλες του με τον θρύλο της ομάδας Θωμά Μαύρο να κόβει την κορδέλα των εγκαινίων.

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς κατέκτησε το τουρνουά Masters του Μόντε Κάρλο για 3η φορά

Τον 11ο τίτλο τένις της καριέρας του, πρώτο μετά από οκτώ μήνες, πανηγύρισε ο Στέφανος Τσιτσιπάς στο Μόντε Κάρλο.

Όσα έμαθε η ζωή στον Garry Kasparov

Tα μαθήματα ζωής του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή στο σκάκι θα σε βοηθήσουν να βγαίνεις πάντα κερδισμένος.

Γραφει Γιαννης Σπανος