
Οι μεγαλύτεροι έλληνες εφοπλιστές για το 2023
Πρώτη στη λίστα µε τους εφοπλιστές είναι η Μαρία Αγγελικούση, που ηγείται του µεγαλύτερου ναυτιλιακού οµίλου της Ελλάδας.
Ένα στα τέσσερα πλοία που πλέουν στους ωκεανούς του κόσµου είναι ελληνικό, µε τον έλληνες εφοπλιστές να διαθέτουν έναν σύγχρονο και νέας ηλικίας στόλο, που συνεχώς αναβαθµίζεται και ανανεώνεται
Η ναυτιλία είναι ο οικονοµικός και στρατηγικός εταίρος που προασπίζει τη λειτουργία της παγκόσµιας εφοδιαστικής και ενεργειακής αλυσίδας. Θεµελιακός εγγυητής της παγκόσµιας, και ιδιαίτερα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι η ναυτιλία των Ελλήνων. Η ηγέτιδα ναυτιλία µε τα πεντέµισι χιλιάδες πλοία και τον στόλο που αντιπροσωπεύει το 21% της παγκόσµιας χωρητικότητας και το 60% της ευρωπαϊκής. Σε παγκόσµιο επίπεδο, οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 25% των φορτηγών πλοίων, το 31% των δεξαµενοπλοίων, το 23% του στόλου µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου, ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο το 80% των φορτηγών πλοίων, το 73% των δεξαµενοπλοίων, το 85% του στόλου µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου και το 20% του στόλου µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων.
Σύµφωνα µε τα στοιχεία της VesselsValue, που δηµοσιεύει αποκλειστικά το "Forbes", η αξία των πλοίων που διαχειρίζονται οι 50 µεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες ξεπερνά τα 103 δισ. δολάρια, ενώ για δεύτερη συνεχόµενη χρονιά πρώτη στη λίστα µε τους εφοπλιστές είναι η Μαρία Αγγελικούση, που ηγείται του µεγαλύτερου ναυτιλιακού οµίλου της Ελλάδας. Σίγουρα η πρωτιά αυτή δεν αιφνιδιάζει κανέναν, καθώς, λίγους µήνες πριν, η επικεφαλής της Angelicoussis Shipping Group είχε καταταχθεί στους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσµου, µε τη Maran Gas και τα 36 LNG πλοία του στόλου της να κοστολογούνται στα 8,6 δισ. δολάρια, τη Maran Tankers και τα 60 δεξαµενόπλοια στα 5,2 δισ. και, τέλος, τη Maran Dry και τα 46 φορτηγά πλοία στα 1,6 δισ. δολάρια.
Στη φετινή λίστα υπάρχουν σηµαντικές ανακατατάξεις στη σειρά που εµφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές, ως απόρροια της ανόδου της αξίας των δεξαµενοπλοίων και των διαφόρων αγοραπωλησιών αλλά και συγχωνεύσεων που σηµειώθηκαν το 2022. Ωστόσο όλα τα ισχυρά ονόµατα του χώρου παρουσιάζονται είτε µε το σύνολο των εταιρειών τους είτε µε µερικές από αυτές, δίνοντας το στίγµα της πρόσφατης επιχειρηµατικής τους δραστηριότητας.
Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται ο Γιώργος Προκοπίου, µε αξία στόλου που ξεπερνά τα 8,8 δισ. δολάρια και στόλο που φτάνει τα 120 πλοία. Ο ισχυρός Έλληνας εφοπλιστής µε την αµύθητη περιουσία, εκτός του κοµβικού του ρόλου στην παγκόσµια ενεργειακή οικονοµία, όπως συνέβη µε τη Γερµανία, διαδραµατίζει στην Ελλάδα ρόλο αναγεννητή της ναυπηγικής βιοµηχανίας, έχοντας πάρει τα κλειδιά των ιστορικών ναυπηγείων Σκαραµαγκά.
Και οι 4 κορυφαίες εταιρείες του οµίλου Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη βρίσκονται στις Top 50, µε τη συνολική αξία του στόλου να κυµαίνεται περίπου στα 7 δισ. Ο εφοπλιστής, επιχειρηµατίας, αθλητικός παράγοντας και πολιτικός είναι στην τρίτη θέση της φετινής λίστας του "Forbes", σκαρφαλώνοντας αρκετές θέσεις από την περσινή κατάταξη. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο σπουδαίος αυτοδηµιούργητος εφοπλιστής Γιώργος Οικονόµου και στην πέµπτη ο Πήτερ Λιβανός.
Αγοραπωλησίες και Ναυπηγήσεις
Οι κύριοι ανταγωνιστές των Ελλήνων στις πωλήσεις µεταχειρισµένων το 2022 είναι η Κίνα και η Τουρκία.
Οι Κινέζοι έχουν αγοράσει συνολικά 561 πλοία, σε σύγκριση µε 391 της Ελλάδας, µε τους επόµενους µεγαλύτερους παίκτες να είναι από την Τουρκία µε 321 αγορές και ακολουθούν τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα µε 312. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τους πρώτους µήνες του 2023, µε 96 αγορές να έχουν γίνει από Κινέζους εφοπλιστές, 95 από Έλληνες, 88 από Τούρκους και 78 από Άραβες.
Το 2022, σύµφωνα µε τα δεδοµένα της VesselsValue, από τις συνολικά 114 παραγγελίες πλοίων, η εταιρεία του Νικόλαου Τσάκου έκανε τις περισσότερες (10 στον αριθµό) και ακολούθησε ο Νίκος Πατέρας µε 8 παραγγελίες και ο Γιώργος Οικονόµου µε 8+7 στις δύο του εταιρείες (TMS Dry και TMS Cardiff). Μέχρι τον Μάιο του 2023 η VesselsValue είχε καταγράψει 66 παραγγελίες ελληνικών συµφερόντων πλοίων.
Η Α List του ελληνικού εφοπλισµού
H αξιολόγηση έγινε µε βάση την αξία του στόλου των 50 κορυφαίων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, σύµφωνα µε τα στοιχεία της εταιρείας VesselsValue και την επεξεργασία δεδοµένων από ναυτιλιακούς αναλυτές. Είναι πιθανό να υπάρχουν αποκλίσεις τόσο στον συνολικό αριθµό των πλοίων όσο και στην αξιολόγηση της αξίας του στόλου, καθώς δεν προσµετράται το σύνολο των εταιρειών των Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά µόνο όσες εταιρείες βρίσκονται στη λίστα µε τις µεγαλύτερες. Καθώς επίσης είναι πιθανόν να µην προσµετρώνται κάποιες εξωχώριες εταιρείες στις οποίες δεν ήταν εφικτή η ταυτοποίηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Εποµένως, πιθανόν κάποια ονόµατα του ελληνικού εφοπλισµού είτε απουσιάζουν είτε βρίσκονται σε χαµηλότερες θέσεις από την πραγµατική κατάταξή τους, καθώς είναι σύνηθες µεγάλοι όµιλοι να είναι διασπασµένοι σε µεγάλο αριθµό εταιρειών
Από: Capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα
Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.
Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn
Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.
Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'
Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής
Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.
Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε
Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈνοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του
Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.