2 δισ. δολάρια κέρδη για το Shein μέσα σε έναν χρόνο

Εκπλήσσεται κανείς που το διάσημο fast fashion eshop κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τα έσοδά του;

Το Shein, η κινεζική διαδικτυακή εταιρεία fast fashion, είχε ένα αξιοσημείωτο 2023, συγκεντρώνοντας κέρδη άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, διπλασιάζοντάς τα από το προηγούμενο έτος και ξεπερνώντας τον άμεσο ανταγωνιστή του, τα H&M.

Η H&M ανακοίνωσε καθαρά κέρδη περίπου 840 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο, ενώ η Zara, υπό την Inditex, διατήρησε το προβάδισμά της με κέρδη περίπου 5,9 δισ. δολαρίων. Τόσο η H&M όσο και η Zara παρουσίασαν αύξηση κερδών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Η γοητεία των χαμηλών τιμών

Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές και εργασιακές επιπτώσεις του fast fashion, το Shein συνεχίζει να προσελκύει σημαντική πελατειακή βάση, η οποία αποτελείται κυρίως από millennials και άτομα της γενιάς Z. Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς πελάτες της εταιρείας εκφράζουν προτίμηση σε πρακτικές με περιβαλλοντική συνείδηση, η γοητεία των χαμηλών τιμών του Shein παραμένει σημαντικός πόλος έλξης. Η μέση τιμή μονάδας για τα προϊόντα της αναφέρθηκε σε 7,90 δολάρια το 2021.

Το Shein έχει δεχθεί κριτική για την έλλειψη διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων. Παρ' όλα αυτά, η πελατειακή βάση της εταιρείας φαίνεται να παρουσιάζει μια παράδοξη συμπεριφορά, όπου οι δηλωμένες προτιμήσεις για βιωσιμότητα συχνά συγκρούονται με τις αποκαλυπτικές προτιμήσεις για προσιτή τιμή και μόδα.

Οι καταναλωτικές συμπεριφορές

Παρόλο που το Shein έχει καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών, η υποδοχή ήταν ανάμεικτη. Παρά τις δεσμεύσεις να επενδύσει περισσότερο σε τρίτους κατασκευαστές και να λανσάρει φιλικές προς το περιβάλλον συλλογές, η αποτελεσματικότητα αυτών των πρωτοβουλιών παραμένει αβέβαιη.

Στην ουσία, η αλματώδης άνοδος της Shein στον κλάδο του fast fashion υπογραμμίζει την πολύπλοκη δυναμική μεταξύ της καταναλωτικής συμπεριφοράς, της εταιρικής ευθύνης και της επιδίωξης της προσιτής τιμής και του στυλ.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Η IZAC προσφέρει άνεση και στυλ made in Paris

Δεν χρειάζεται να φτάσεις έως την Πόλη του Φωτός για να δείχνεις κομψός. Μια ματιά στις συλλογές της IZAC αρκεί, αφού ισοδυναμεί με ταχύρρυθμα μαθήματα στυλ.

ΟΡΩΜΑΙ: Η πιο ολοκληρωμένη συλλογή καρφιτσών

Επιλέξτε το προσωπικό σας σύμβολο και αναδείξτε την εμφάνιση σας επιλέγοντας εκείνη που σας αντιπροσωπεύει.

Λουκ ψαρέματος και πόλη: Πώς φορούν οι άντρες χοντρά πλεκτά και ναυτικό στυλ;

Σήμερα, το "fisherman look" έχει μεταμορφωθεί σε μια αστική δήλωση στυλ που συνδυάζει πρακτικότητα, αυθεντικότητα και αβίαστη κομψότητα.

Ο οίκος Jimmy Choo ανοίγει την πρώτη του μπουτίκ στην Αθήνα

Η νέα μπουτίκ, που βρίσκεται στην οδό Σταδίου 4, στο ιστορικό κτίριο City Link, στεγάζεται σε ένα από τα πιο κομψά και πολιτιστικά εμβληματικά σημεία της πόλης.

Η νέα συλλογή Cloud Series της Woolrich είναι εμπνευσμένη από τις ανάγκες της σημερινής ζωής σε κίνηση

Βασισμένη στην παράδοση αλλά εμπνευσμένη από τις ανάγκες της σημερινής ζωής σε κίνηση, όπου η άνεση είναι απαραίτητη, ακόμα και στο κέντρο της πόλης, η συλλογή εξελίσσει τις εμβληματικές σιλουέτες σε πιο ελαφριές, ευέλικτες και δυναμικές μορφές.

Η GANT παρουσιάζει το ανανεωμένο Outlet κατάστημά της στο Designer Outlet Athens με το νέο global concept της μάρκας

Η GANT εγκαινιάζει το ανανεωμένο της Outlet στο Designer Outlet Athens, προσφέροντας μοντέρνα εμπειρία αγορών και premium συλλογές ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε προνομιακές τιμές.