2 δισ. δολάρια κέρδη για το Shein μέσα σε έναν χρόνο
Εκπλήσσεται κανείς που το διάσημο fast fashion eshop κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τα έσοδά του;
Το Shein, η κινεζική διαδικτυακή εταιρεία fast fashion, είχε ένα αξιοσημείωτο 2023, συγκεντρώνοντας κέρδη άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, διπλασιάζοντάς τα από το προηγούμενο έτος και ξεπερνώντας τον άμεσο ανταγωνιστή του, τα H&M.
Η H&M ανακοίνωσε καθαρά κέρδη περίπου 840 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο, ενώ η Zara, υπό την Inditex, διατήρησε το προβάδισμά της με κέρδη περίπου 5,9 δισ. δολαρίων. Τόσο η H&M όσο και η Zara παρουσίασαν αύξηση κερδών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Η γοητεία των χαμηλών τιμών
Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές και εργασιακές επιπτώσεις του fast fashion, το Shein συνεχίζει να προσελκύει σημαντική πελατειακή βάση, η οποία αποτελείται κυρίως από millennials και άτομα της γενιάς Z. Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς πελάτες της εταιρείας εκφράζουν προτίμηση σε πρακτικές με περιβαλλοντική συνείδηση, η γοητεία των χαμηλών τιμών του Shein παραμένει σημαντικός πόλος έλξης. Η μέση τιμή μονάδας για τα προϊόντα της αναφέρθηκε σε 7,90 δολάρια το 2021.
Το Shein έχει δεχθεί κριτική για την έλλειψη διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων. Παρ' όλα αυτά, η πελατειακή βάση της εταιρείας φαίνεται να παρουσιάζει μια παράδοξη συμπεριφορά, όπου οι δηλωμένες προτιμήσεις για βιωσιμότητα συχνά συγκρούονται με τις αποκαλυπτικές προτιμήσεις για προσιτή τιμή και μόδα.
Οι καταναλωτικές συμπεριφορές
Παρόλο που το Shein έχει καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών, η υποδοχή ήταν ανάμεικτη. Παρά τις δεσμεύσεις να επενδύσει περισσότερο σε τρίτους κατασκευαστές και να λανσάρει φιλικές προς το περιβάλλον συλλογές, η αποτελεσματικότητα αυτών των πρωτοβουλιών παραμένει αβέβαιη.
Στην ουσία, η αλματώδης άνοδος της Shein στον κλάδο του fast fashion υπογραμμίζει την πολύπλοκη δυναμική μεταξύ της καταναλωτικής συμπεριφοράς, της εταιρικής ευθύνης και της επιδίωξης της προσιτής τιμής και του στυλ.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ο Δημήτρης Λάλος επέλεξε τα διαχρονικά κομμάτια για κάθε χειμώνα
Πριν από εμάς, για εμάς, ο δημοφιλής ηθοποιός εντόπισε τα key items που χρειάζεται κάθε στιλάτος άντρας με την εκλεκτή υπογραφή της The Bostonians.
#SeasonFavorites| Το υπέροχο παλτό που θα σε ακολουθεί σε κάθε χειμώνα
Βρήκαμε επιτέλους το πανωφόρι που δε θα σε προδώσει, όσα χρόνια κι αν περάσουν.
Massimo Duti: Νέο κατάστημα, νέα εμπειρία στον Πειραιά
Το νέο concept store της Massimo Dutti στον Πειραιά φέρνει μόδα, βιωσιμότητα και τεχνολογία σε έναν χώρο 1.100 τ.μ. με εξατομικευμένες υπηρεσίες αγορών.
New Era: Το streetwear του χειμώνα, όπως πρέπει να φοριέται
Η New Era MLB & NBA Lifestyle Collection φέρνει το sport στο καθημερινό street style, με hoodies, tees και caps σχεδιασμένα για τον χειμώνα και την πόλη.
Η Nautica μεταφράζει τη ναυτική κληρονομιά σε σύγχρονο urban στυλ
Η φθινοπωρινή συλλογή της Nautica φέρνει τη ναυτική κληρονομιά στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον. Καθαρές γραμμές, τεχνικά υφάσματα και χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από τη θάλασσα συνθέτουν ένα wardrobe που ισορροπεί ανάμεσα στη λειτουργικότητα και το elevated everyday style.
Η τέχνη του ανδρικού στυλ
Στο πέρασµα του χρόνου, λίγα brands κατάφεραν να αποτυπώσουν την ουσία του "τι θέλουν οι άντρες στο ντύσιµό τους" όσο η Oxford Company. Από το 1991 χτίζει µε συνέπεια µια φιλοσοφία όπου η λεπτοµέρεια, η τεχνογνωσία και η κοµψότητα µετατρέπουν το ντύσιµο σε εµπειρία και το απαράµιλλο στυλ σε ανάγκη.
