
Πάνω από τους μισούς Έλληνες δεν θα πάνε διακοπές φέτος
Η οικονομική πίεση αλλάζει τον τρόπο που κάνουν διακοπές οι Έλληνες. Πάνω από τους μισούς δηλώνουν ότι δεν θα ταξιδέψουν φέτος, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Όταν φτάνεις Ιούνιο και το σχέδιο για το καλοκαίρι περιλαμβάνει περισσότερο σούπερ μάρκετ και λιγότερο ξενοδοχείο, κάτι έχει αλλάξει. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες – συγκεκριμένα το 52% – δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να πάνε καθόλου διακοπές το φετινό καλοκαίρι.
Ο λόγος είναι προφανής: τα λεφτά δεν βγαίνουν. Το 68% όσων ρωτήθηκαν ανέφεραν το μειωμένο εισόδημα ως βασικό φρένο, ενώ το υψηλό κόστος μετακίνησης και διαμονής έρχεται δεύτερο και τρίτο. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Λιγότερα ξενοδοχεία, λιγότερα ταξίδια στα νησιά και σαφής στροφή προς πιο low budget επιλογές, όπως φιλοξενία σε εξοχικά ή ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Περιορισμένα έξοδα
Όσοι τελικά φύγουν, θα λείψουν για μικρότερο διάστημα και με σαφή πρόθεση να περιορίσουν τα έξοδα. Ο μέσος όρος διακοπών πέφτει στις 11,3 μέρες, με το 24% να φεύγει μόλις για 4-7 ημέρες. Παράλληλα, μόλις το 7% δηλώνει ότι θα μείνει σε ξενοδοχείο, ενώ οι all-inclusive επιλογές βρίσκονται σχεδόν εκτός κάδρου.
Αξιοσημείωτο είναι το πώς αλλάζουν και οι καθημερινές συνήθειες στις διακοπές. Το 50% δηλώνει ότι μαγειρεύει μόνο του, το 62% κάνει σταθερά ψώνια από σούπερ μάρκετ και το 71% επισκέπτεται φούρνους. Όχι μόνο για λόγους οικονομίας, αλλά και για να υποστηρίξει την τοπική αγορά: το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Αυτό δείχνει και μια άλλη, πιο ουσιαστική, πτυχή: παρά τις δυσκολίες, η ποιότητα και η αίσθηση αυθεντικότητας παραμένει ζητούμενο.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η ηπειρωτική Ελλάδα – και μάλιστα κοντά στη θάλασσα – κερδίζει τους περισσότερους φετινούς ταξιδιώτες (60%), ενώ τα νησιά ακολουθούν με 28%. Η αποφυγή των ακτοπλοϊκών εξόδων και των υψηλών τιμών κάνει πολλούς να προτιμούν πιο προσιτούς προορισμούς και μετακίνηση με αυτοκίνητο.
Η μέση δαπάνη για τρόφιμα εκτός εστίασης φτάνει τα 153 ευρώ, ενώ για τουριστικά είδη μόλις τα 24 ευρώ. Η προτεραιότητα είναι ξεκάθαρη: φαγητό στο σπίτι, όχι ψώνια για αναμνηστικά ή gadgets.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Γιατί πολλοί άντρες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν σαπούνι
Από το άρθρο του James Hamblin μέχρι τις δηλώσεις διάσημων όπως ο Jake Gyllenhaal, η τάση κατά του σαπουνιού προκαλεί συζήτηση για τη φροντίδα του δέρματος και τη φυσική ισορροπία του σώματος.
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΑπίστευτο: Βρέθηκε πραγματικός τρελός επιστήμονας - Σε ποια χώρα συνελήφθη;
Μια απρόσμενη υπόθεση ξεκίνησε από ένα περιστατικό σε μια αυλή και εξελίσσεται σε δικαστική ιστορία, με επίκεντρο έναν ερασιτέχνη, που πειραματιζόταν με χημικά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςHUAWEI Pura 80 Series: Η τέχνη της φωτογραφίας και του design σε νέα εποχή
Η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design.
Διαδικτυακό μπλακάουτ: Προβλήματα σε υπηρεσίες της Amazon παγκοσμίως - Ποιες άλλες εφαρμογές επηρεάζονται;
Χάος στο διαδίκτυο μετά από σοβαρή βλάβη στους Amazon Web Services (AWS), που "έριξε" εφαρμογές όπως τα Snapchat, Roblox, Fortnite και Zoom. Οι αναφορές για προβλήματα αυξάνονται ραγδαία και στην Ελλάδα.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςO 969 Rock FM κάνει το viral trend AI Elevator Challenge μια ροκ εμπειρία
Το πιο viral trend των social έγινε… ροκ! Ο 969 Rock FM μπαίνει στο AI Elevator Challenge και ανεβάζει τη φαντασία (και την ένταση) στα ύψη, παρέα με τους μεγαλύτερους θρύλους της ροκ.
Γιατί οι επιστήμονες εμπιστεύονται όλο και λιγότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη
Νέα στοιχεία σκιαγραφούν τις αντιλήψεις της ερευνητικής κοινότητας για την τεχνητή νοημοσύνη το 2025, αναδεικνύοντας μεταβολές στη στάση απέναντι στην τεχνολογία.
Γραφει Τιμος Σαλαμες