Ο Savvas Laz είναι το νέο αίμα του ελληνικού design

Για τον 32χρονο designer ο σχεδιασμός αντικειμένων είναι ένας τρόπος ζωής που έγινε επάγγελμα.

Ταξίδια, πολλά ταξίδια. Από τη Θεσσαλονίκη, όπου γεννήθηκε, στο Βόλο, όπου μεγάλωσε, κι από εκεί στην Ξάνθη για σπουδές στην Πολυτεχνική Σχολή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και μετά στη Μέση Ανατολή. Εκεί εργάστηκε ως πολιτικός μηχανικός και αποφάσισε να εγκαταλείψει το επάγγελμα και να αφοσιωθεί σ’ αυτό που πάντα αγαπούσε, το design. Kυνήγησε το όνειρό του στο Ρότερνταμ και θήτευσε δίπλα στον Joep Van Lieshout –από τους σημαντικότερους Ολλανδούς καλλιτέχνες– εντρυφώντας στις τεχνικές της γλυπτικής, για να καταλήξει στην Ελβετία να σπουδάζει στη Σχολή Τέχνης και Σχεδίου της Λοζάνης (ECAL). Έζησε στο Βερολίνο και παρουσίασε τις δουλειές του σε Μιλάνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Πράγα και Βασιλεία.

Εδώ και μερικούς μήνες, ο 32χρονος Savvas Laz ζει πλέον στην Ελλάδα. Η λέξη "μόνιμα" δεν του αρέσει. Προτιμά τη λέξη "βάση". "Η νομαδική ζωή είναι περιπετειώδης, αλλά ταυτόχρονα κουραστική. Τα τελευταία χρόνια μου έλειπε η σταθερά στη ζωή μου. Τη βρήκα στο κέντρο της Αθήνας".

Ο Savvas Laz είναι το νέο αίμα του ελληνικού design

Μάρμαρο, μπρούντζος, γυαλί και δέρμα είναι τα υλικά που συνήθως χρησιμοποιεί για να δώσει σάρκα και οστά σε όσα γεννά η φαντασία του. "Δεν ακολουθώ τις τάσεις της μόδας. Ποτέ δεν τις ακολουθούσα. Επενδύω σε κλασικά υλικά, που η αξία τους δεν αλλοιώνεται με την πάροδο του χρόνου. Το στοίχημα του σύγχρονου design είναι να κάνει κάποιος ένα έργο που θα αντέξει πάνω από ένα πρωτοσέλιδο". Το storytelling για εκείνον είναι βασικό συστατικό της διαδικασίας του σχεδιασμού. "Για να δημιουργήσω ένα αντικείμενο, πρέπει πρώτα να φτιάξω μια ιστορία γύρω απ’ αυτό στο μυαλό μου". Έτσι ακριβώς ενήργησε και για τη δημιουργία ίσως της πιο ξεχωριστής δουλειάς του μέχρι σήμερα.

ΣΑΒΒΑΣ ΛΑΖ
Boudoir fetiche

"Το Boudoir fétiche, με το οποίο αποφοίτησα από την ECAL, ήταν ένα project εμπνευσμένο από το χώρο του φετιχισμού και μια προσπάθεια να αναπτύξω ένα διάλογο μεταξύ αυτού του περιθωριακού χώρου μ’ εκείνον του design, που είναι συνδεδεμένος με την πολυτέλεια". Μάλιστα, αυτή την περίοδο αναπτύσσει περαιτέρω αυτό το project προκειμένου να το εκθέσει στο επόμενο London Design Week.

Μερικές ακόμα συνεργασίες του που ξεχωρίζουν είναι με το διάσημο οίκο ρολογιών Vacheron Constantin, με τον οίκο κοσμημάτων Chopard, για τον οποίο δημιούργησε τη γυναικεία τσάντα Ice cube, αλλά και με την ιταλική εταιρεία γυαλιών Retrosuperfuture για τα 10 χρόνια της, με ένα project εμπνευσμένο από την αρχαία Ελλάδα.

ΣΑΒΒΑΣ ΛΑΖ
Γυαλιά ηλίου Ilaria Antiquity.
​​​​
ΣΑΒΒΑΣ ΛΑΖ
Η τσάντα Ice Cube που σχεδίασε για την Chopard.

Και τα δύο αντικείμενα βρίσκονται ήδη σε παραγωγή και μπορεί κανείς να τα βρει σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλο τον κόσμο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.