
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης
Πόσο επιζήμια είναι άραγε η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης για το περιβάλλον;
Σε συνεργασία με τη Boston Consulting Group (BCG), το CFDA (Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής) δημοσιοποίησε τα ευρήματα σε έκθεση με τίτλο "Βιωσιμότητα στον Σχεδιασμό: Επανεξέταση της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης" υπογραμμίζοντας ο διττός στόχος της μελέτης είναι μία συνοπτική αποτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της NYFW καθώς και ένα "σύνολο στρατηγικών για θετική αλλαγή".
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η έκθεση περιλαμβάνει αξιολόγηση και ανάλυση του τρέχοντος οικοσυστήματος της NYFW, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής εκδηλώσεων, της εφοδιαστικής, των μεταφορών και των δημόσιων σχέσεων, προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τις προτεραιότητες και τις ευκαιρίες για τη αναμόρφωση της σεζόν των επιδείξεων μόδας και των παρουσιάσεων.
Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι μία τυπική NYFW, της προ-Covid-19 εποχής, παράγει 40.000 έως 48.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, με μεγάλο ποσοστό από αυτό λόγω της άφιξης αεροπορικώς στη Νέα Υόρκη 10.000 συμμετεχόντων στην εκδήλωση. Σε αυτό προστίθενται και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις πολλές μετακινήσεις τους από περιοχή σε περιοχή της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια, υπάρχουν επίσης εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τη φιλοξενία επισκεπτών, την παραγωγή μιας κολεξιόν, καθώς και την καθορισμένη παραγωγή.
Η κατασκευή δειγμάτων και άλλων αγαθών, καθώς και σκηνικών και υλικών που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των επιδείξεων μόδας, παράγει μεγάλες ποσότητες απορριμάτων, προσθέτει η έκθεση, όπως και οι πολλοί χώροι όπου γίνονται τα σόου.
Αναγνωρίζουμε ότι το να κάνουμε τη NYFW πιο βιώσιμη είναι μια σταγόνα στον ωκεανό σε σύγκριση με τη βιομηχανία της μόδας στο σύνολό της, αλλά μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός για αλλαγές, δήλωσε η Σάρα Γουίλερσντορφ, από την Boston Consulting Group. "Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον ευχάριστη. Είναι απαραίτητη τόσο για τον πλανήτη μας όσο και για τη μακροπρόθεσμη ευημερία της βιομηχανίας μόδας" ανέφερε. Προς το παρόν μόνο το 8% των ενδιαφερομένων αντισταθμίζει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που παράγει κατά τη διάρκεια της NYFW.
Στην έκθεση σημειώνεται ότι η ποσότητα των απορριμμάτων και του πλεονάσματος που παράγονται σε μία Εβδομάδα Μόδας είναι κύρια αιτία της έλλειψης βιωσιμότητας στη βιομηχανία. Στο σύνολό της η βιομηχανία μόδας απελευθερώνει σήμερα 1,2 δισεκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου κάθε χρόνο, σχεδόν το 10% των συνολικών ετήσιων παγκόσμιων εκπομπών.
Οι άνθρωποι θα καταναλώσουν περισσότερους από 102 εκατομμύρια τόνους ρούχων την επόμενη δεκαετία, αύξηση 60% από το 2020 και το 80% θα καταλήξει σε χώρους υγειονομικής ταφής, σύμφωνα με την έρευνα που δείχνει ότι για την παραγωγή ενός και μόνο T-shirt χρειάζονται 2.700 λίτρα νερού.
Ωστόσο, επισημαίνει, ότι οι καταναλωτές ζητούν να αλλάξει η βιομηχανία, με τις αναζητήσεις στο Google για τη "βιώσιμη μόδα" να αυξάνονται κατά 12% από το 2010 έως το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η NYFW συνεισφέρει με 600 εκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της Νέας Υόρκης μέσω τοπικών επιχειρήσεων και δημοτικών φόρων. Επί του παρόντος, η NYFW βαθμολογείται με 53 στα 100 για τη βιωσιμότητα συνολικά.
Το πιο αποκαλυπτικό εύρημα της έκθεσης αφορά το πώς οι πελάτες και οι πολίτες ιεραρχούν τις προτεραιότητές τους για τη βιωσιμότητα. Τα βιοαποικοδομήσιμα προϊόντα και οι συσκευασίες είναι η υψηλότερη προτεραιότητα, με το 48% των ερωτηθέντων να λένε ότι θεωρούν την πρακτική σημαντική. Η ηθική μεταχείριση των εργαζόμενων που φτιάχνουν τα ρούχα βαθμολογείται χαμηλότερα: Μόνο το 39% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι πρακτικές δίκαιης / ηθικής εργασίας είναι σημαντικές και η δέσμευση για πρακτικές υγείας / ασφάλειας για τους εργαζόμενους έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία, με μόνο το 36% των καταναλωτών να τη βλέπουν τους ως προτεραιότητα.
φωτογραφία getty images
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.