Αν ανήκεις στη γενιά που χρησιμοποιούσε το Facebook τη δεκαετία του '80 για να επιδεικνύει τις φωτογραφίες του κλαμπ από το προηγούμενο βράδυ, μάλλον έχεις μάθει να είσαι πολύ πιο προσεκτικός σχετικά με το ψηφιακό σου αποτύπωμα. Και έχεις καλό λόγο να είσαι, γιατί υπάρχουν άνθρωποι όπως η Sophie Canale, η σχεδιάστρια κοστουμιών για την ταινία Saltburn, που βουτάνε βαθιά σε αυτά τα φωτογραφικά άλμπουμ για έρευνα- όπως αποκάλυψε η ίδια μιλώντας στο βρετανικό Esquire.

"Το Facebook ήταν μια πολύ καλή πηγή για μένα", λέει για την προσέγγισή της στα κοστούμια της ταινίας. "Ήταν τόσο δημοφιλές εκείνη την εποχή, όλοι απλά δημοσίευαν φωτογραφίες από τις βραδινές τους εξόδους και τη ζωή τους στο πανεπιστήμιο. Ήταν μια σπουδαία πηγή μόδας, επειδή μπόρεσα να αποτυπώσω πραγματικά τι φορούσαν οι άνθρωποι εκείνη την περίοδο".

Το Saltburn ακολουθεί τον Oliver Quick (Barry Keoghan), ένα ελαφρώς χαζό, φαινομενικά εργατικό παλικάρι που έχει ξεκινήσει στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Αφού γίνεται φίλος με τον Felix Catton (Jacob Elordi), ο Quick καλείται να περάσει το καλοκαίρι μαζί του στο οικογενειακό κτήμα, που ονομάζεται Saltburn. Πατώντας σε θέματα πλούτου, προνομίων και εμμονών, μπορείς να κάνεις εύκολα τον παραλληλισμό με το αγαπημένο κλασικό έργο "Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ". Οι ίδιοι παραλληλισμοί μπορούν να γίνουν και στο κομμάτι των κοστουμιών.

Στις πρώτες φάσεις της αφομοίωσης, οι προσπάθειες του Oliver να προσαρμοστεί στη μόδα αυτών των εθισμένων στα πάρτι ανθρώπων είναι αδύναμες. Ωστόσο, ο χρόνος του στο Saltburn είναι αρκετός για να τον μεταλλάξει, αισθητικά. Τόσο πολύ, που ο ίδιος δεν αργεί να κάνει μία υποδειγματική εμφάνιση, που ακόμη και η μητέρα του Felix, σχολιάζει θετικά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι δύο ταινίες έχουν κοινό ενδυματολογικό κώδικα. Ενώ "Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ" αξιοποιεί τη "στολή" διακοπών της ανώτερης τάξης - ένα old-money look που έχει αποθεωθεί στο TikTok - το Saltburn καρφώνει τη μόδα της δεκαετίας του '80 με μία ακρίβεια που σπάνια αποτυπώνεται στην οθόνη.

Ralph Lauren και Tommy Hilfiger εμφανίζονται τακτικά στις σκηνές των πανεπιστημίων, ενώ Jane Norman και Miss Sixty ντύνουν στους γυναικείους χαρακτήρες. Το βρετανικό κολεγιακό στυλ έρχεται με ακρίβεια με τη μορφή πουκαμίσων πόλο ράγκμπι, chinos και καρό button downs, ενώ σύμφωνα με την Canale, βασικές πηγές έμπνευσής της ήταν ο πρίγκιπας Harry και ο πρίγκιπας William της φοιτητικής εποχής τους.

"Βλέπω την ταινία [Saltburn] ως ένα έργο εποχής, επειδή δεν ήταν να πάμε στον κεντρικό δρόμο ή να ψωνίσουμε από το Selfridges και το Harrods για να πάρουμε βασικά κομμάτια του σήμερα", συνεχίζει. "Ακόμα και το κόψιμο ενός T-shirt- μπορείς να πάς στο H&M τώρα και η κορδέλα δεν θα είναι η ίδια όπως ήταν στη δεκαετία του 2000. Αγοράζαμε πράγματα από το πίσω μέρος της ντουλάπας των ανθρώπων, οπότε έπρεπε να πάμε στο Vinted, το Depop και το eBay. Ήταν πραγματικά διασκεδαστικό και ένας διαφορετικός τρόπος από τον τρόπο με τον οποίο έχω δουλέψει στο παρελθόν - συνήθως αγοράζεις κομμάτια ή πηγαίνεις σε κοσμηματοπωλεία, αλλά αυτό ήταν ένα στυλ που δεν υπήρχε πραγματικά".

Όπως όλοι όσοι έχουν περάσει από τη διαμορφωτική εμπειρία του πανεπιστημίου, η Canale ήθελε τα κοστούμια των χαρακτήρων να αντικατοπτρίζουν τις διαρκώς μεταβαλλόμενες προσωπικότητές τους και αυτή η λεπτομέρεια παρατηρείται στο πόσο φθαρμένα ήταν. Στην πραγματικότητα, η "νεότητα" του κομματιού (ή η έλλειψή της) αντανακλά το πόσο φυσικό είναι για τον συγκεκριμένο χαρακτήρα να βρίσκεται σε αυτό το περιβάλλον.

"Έπλυνα περισσότερο τα κοστούμια του Felix, είχαν χαλάσει. Αλλά με του Oliver, ήταν τόσο αυστηρά και τόσο καινούργια, ήταν σαν να αγόρασε καινούργια γκαρνταρόμπα για να πάει στο πανεπιστήμιο", εξηγεί η Canale, σημειώνοντας το πανεπιστημιακό κασκόλ που φοράει ο Oliver όταν φτάνει στην πανεπιστημιούπολη. "Προσπαθεί να ενταχθεί στην παρέα, αλλά όλα όσα φοράει είναι λίγο καινούργια και "φρέσκα" από το πακέτο".

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.