
Ο σχεδιαστής που εμπιστεύονται με κλειστά μάτια οι rappers
Ο Dries Van Noten και η επέλαση των εκκεντρικών δημιουργιών του στο χιπ χοπ στυλ.

Με τη ραπ/χιπ χοπ μουσική να έχει γίνει ξαφνικά τα τελευταία χρόνια ο πιο δυνατός ήχος στη Γη και με τους rappers να αποτελούν τους ίσως πιο δυνατούς παίκτες της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας σήμερα, παρατηρείται μία αντίστοιχη άνθιση του χιπ χοπ στυλ στα ντεφιλέ των μεγαλύτερων οίκων μόδας και των πιο δημοφιλών brands.
Kanye West, Jay Z, Drake, A$AP Rocky είναι μόνο μερικοί από τους διάσημους κυρίους της χιπ χοπ σκηνής, που έχουν καταφέρει να κάνουν το στυλ τους μόδα. Παράδειγμα προς μίμηση όχι μόνο για τους fans τους, αλλά ακόμα και για τους θανάσιμους εχθρούς τους. Πού οφείλεται αυτό; Ή καλύτερα σε ποιον οφείλουν το γεγονός ότι οι ενδυματολογικές τους επιλογές δημιουργούν τάσεις μόδας; Στον σχεδιαστή που εμπιστεύονται με κλειστά μάτια, τον Dries Van Noten.

Από το περιθώριο στην κορυφή
Το 2005, οι New York Times τον χαρακτήρισαν ως "έναν από τους πιο εγκεφαλικούς μόδιστρους της εποχής μας". Ήταν η χρονιά που ο κόσμος της μόδας δέχθηκε πίσω τον 60χρονο, σήμερα, Βέλγο. Για μία μακρά περίοδο, από τις αρχές του 1990 μέχρι και τα μέσα του 2000, το στυλ του χαρακτηριζόταν ως "εκκεντρικό", λόγω της μινιμαλιστικής τάσης που επικρατούσε.
Το comeback του όμως ήταν άκρως εντυπωσιακό, με τον ίδιο να κερδίζει το 2008, το βραβείο "Όσκαρ" της μόδας, το International Award of the Council of Fashion Designers of America, και να γίνεται ο αγαπημένος σχεδιαστής της ηθοποιού Cate Blanchett, που εδώ και μία δεκαετία περπατάει στο κόκκινο χαλί των χρυσών αγαλματιδίων με τις ευφάνταστες τουαλέτες του.
Ο Van Noten ωστόσο δεν έχει κατακτήσει με τις δημιουργίες του μόνο το Hollywood, αλλά και τη μουσική σκηνή. Συγκεκριμένα, το είδος του χιπ χοπ και της ραπ, με τους πιο hype rappers αυτή τη στιγμή στον πλανήτη να ντύνονται με τα ρούχα του.

Το sui generis στυλ του στη χιπ χοπ κουλτούρα
"Μπορεί να είμαι αφελής, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παρουσιάζω στις επιδείξεις μου κομμάτια που δεν θα μπορούσαν ποτέ να πουληθούν σε ένα κατάστημα", είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή του, εξηγώντας το λόγο που δεν σχεδιάζει haute couture ρούχα, αλλά ready to wear συλλογές, έτοιμες να βρεθούν στο λιανικό εμπόριο, καθώς και γιατί δεν τα διαφημίζει μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες.

"Είναι βλέπεις αυτή η φιλοσοφία του, που τον έκανε αγαπητό στους rappers", υπογραμμίζει ο Jay Z, ενώ ο A $ AP Rocky εξηγεί: "Προσωπικά, ο Van Noten είναι ένα από τα πιο καταξιωμένα brand στον πλανήτη κι αυτό αναδύεται τόσο από την ποιότητα των δημιουργιών του, όσο και από την ποιότητα του ίδιου ως ανθρώπου και ως δημιουργού. Το στυλ του είναι χαρακτηριστικό. Sui generis. Γι' αυτό και είναι αναγνωρίσιμο από τον κόσμο, ακόμα κι αν δεν θυμάται πώς προφέρεται το περίεργο ονοματεπώνυμό του".

Στη δουλειά του πρωταγωνιστούν τα περίτεχνα μοτίβα, οι έντονοι χρωματικοί συνδυασμοί, τα ποιοτικά υφάσματα και η τάση του layering (το ένα ρούχο φορεμένο πάνω από το άλλο).
Μάλιστα, για την αντρική συλλογή του για το Φθινόπωρο/Χειμώνας 2018-2019, ο Van Noten χρησιμοποίησε την τεχνική της γλυπτικής ζωγραφίζοντας στο χαρτί προκειμένω να δημιουργήσει prints που παραπέμπουν σε έργα αφηρημένης τέχνης.
The making of our AW 2018-19 men collection prints. Hand painted marble technique on paper used to create the unique prints. #driesvannoten #dvn #aw2018 #pfw #marble #prints
Posted by Dries Van Noten on Thursday, January 18, 2018
Αν δεν είναι αυτός ο σχεδιαστής που θέλει να φέρει το μέλλον της μόδας στο παρόν, τότε ποιος είναι;
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.