Τα Nike Air Jordan 1 σπάνε κάθε ρεκόρ σε δημοπρασία

Μία δημοπρασία στο eBay ξεπέρασε κάθε άλλο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 28 Φεβρουαρίου 2019

Θα έδινες €8.800 (ή $10.000) για ένα και μόνο ζευγάρι παπούτσια; Πιθανότατα όχι. Ας αναδιατυπώσουμε. Τι μπορείς να αγοράσεις με σχεδόν 9 χιλιάρικα; Ένα αυτοκίνητο, ένα τέλειο ρολόι και εσχάτως ένα ζευγάρι από τα πρώτα Nike Air Jordan 1, δηλαδή τα μπασκετικά παπούτσια από την παρθενική σειρά που λάνσαρε η αμερικάνικη εταιρεία το 1984. 

Δεν μιλάμε για ένα ακόμη ζευγάρι Jordans αλλά για τα μάλλον πιο χαρακτηριστικά παπούτσια της συγκεκριμένης δεκαετίας, που ουσιαστικά έχτισαν το μύθο του marketing γύρω από το brand και αργότερα θα απέφεραν (βασικά μέχρι σήμερα) αρκετές δεκάδες εκατομμύρια στον Michael Jordan (και τη Nike ασφαλώς). Επίσης, αποτέλεσαν ένα από τα πρώτα μοντέλα που εισήγαγαν τα sneakers στην αντρική μόδα.

Τα Nike Air Jordan 1 είναι από εκείνα τα κλασικά ζευγάρια για τα οποία συλλέκτες και μη θα έβαζαν εύκολα το χέρι στην τσέπη. Ακόμη κι αν χρειαζόταν να δώσουν κάτι παραπάνω, όπως ας πούμε και ο νέος κάτοχος ενός τέτοιου ζευγαριού, που πλήρωσε $10.099 σε δημοπρασία στο eBay για να το αποκτήσει, στην αυθεντική τους χρωματική παλέτα (δηλαδή στα χρώματα των Chicago Bulls).

Ο μύθος γύρω από το συγκεκριμένο παπούτσι, που σχεδιάστηκε από τον Peter Moore, αναφέρει ότι μόλις ο ίδιος ο Michael Jordan τα είδε για πρώτη φορά αρκέστηκε να πει τα εξής: "Δεν πρόκειται να τα φορέσω. Με αυτά τα χρώματα θα μοιάζω σαν κλόουν". Μάλιστα, ο τότε κομισάριος του ΝΒΑ David Stern απαγόρευσε κατηγορηματικά να φορεθούν καθώς υπήρχε αυστηρό dress code (επιτρέπονταν μόνο κλασικά χρώματα και μάλιστα θα έπρεπε όλοι οι παίκτες μίας ομάδας να φορούν το ίδιο χρώμα παπουτσιών και καλτσών).

Ο Jordan τελικά πείστηκε όταν είδε την αναπροσαρμογή του συμβολαίου του με τη Nike, η οποία μάλιστα προθυμοποιήθηκε να πληρώσει όλα τα πρόστιμα για την κίνηση αυτή προς το ΝΒΑ. Κάπως έτσι τα Nike Air Jordan 1 μπήκαν στα παρκέ της κορυφαίας λίγκας μπάσκετ του πλανήτη, έγιναν viral πολύ πριν εφευρεθεί ο όρος και ασφαλώς εξαφανίζονταν όλο και πιο γρήγορα από τα ράφια των καταστημάτων. 

Τα Nike Air Jordan 1 σπάνε κάθε ρεκόρ σε δημοπρασία

Από τα Air Jordan 1 και μετά, η Nike κυκλοφόρησε πολλά ακόμη παπούτσια του brand, σε διαφορετικά σχέδια και χρώματα, τα οποία έφτασαν στο peak της δόξας τους μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Από τις αρχές των 00s, η Nike επενδύει στη ρετρομανία λανσάροντας διάφορες εκδοχές και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει περίφημα. Τόσο σε επίπεδο αισθητικού αποτελέσματος (τις περισσότερες τουλάχιστον φορές) όσο και σε επίπεδο εισπράξεων. Διόλου άσχημα για ένα trend που ξεκίνησε μετά το αρχικό "όχι" του Air Mike.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.