Ο Paul Pogba ήθελε ένα σακάκι Gucci. Ήταν παραμονή του ημιτελικού του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2018 στην Αγία Πετρούπολη και ο Γάλλος μέσος της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ ετοιμαζόταν για τον μεγαλύτερο αγώνα της μέχρι τότε καριέρας του απέναντι στο Βέλγιο. Ο Samuel Umtiti της Μπαρτσελόνα του είπε ότι ο Benjamin Mendy της Μάντσεστερ Σίτι είχε ακούσει πριν λίγο καιρό για ένα αγόρι που μένει σε κάποιο λονδρέζικο προάστιο και μπορεί να βρει ό,τι σπάνιο κομμάτι διάσημων οίκων και σχεδιαστών βάζει ο νους του: από αθλητικά παπούτσια και τσάντες μέχρι streetwear ρούχα και κοστούμια. Το μόνο που έπρεπε να κάνει ήταν να του στείλει ένα μήνυμα ή να τον βρει στο Whatsapp. Ο Pogba άρπαξε το τηλέφωνο, κάλεσε τον αριθμό που του έδωσε ο Umtiti και στην άλλη γραμμή ακούστηκε η φωνή ενός 17χρονου από το Φίντσλεϊ του Βορειοδυτικού Λονδίνου.
Σύμφωνα με το προφίλ του στο Instagram (SM_Creps, 121 χιλιάδες followers), ο Sam Morgan επαγγέλλεται "personal shopper" και βρίσκει και πουλά "σπάνια/συλλεκτικά/sold out παπούτσια, ρούχα και αξεσουάρ". Το παρατσούκλι του είναι "The Plug” (Το Βύσμα) και του το "κόλλησε" ο Pogba. Του πήρε δύο χρόνια για να βγάλει κέρδος -3.000 λίρες- από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, προτού εκτοξευτεί στα ύψη η επιχείρησή του και μαζί ο τραπεζικός του λογαριασμός.
Το breakthrough έγινε όταν προσπάθησε να προσεγγίσει αρχικά τον Cohen Bramall της δεύτερης ομάδας της Άρσεναλ και έπειτα, τον Declan Rice της Γουέστ Χαμ για να τους πουλήσει τα adidas Yeezy Boost 350. Τα αποδυτήρια είναι μία κλειστή κοινωνία και τα νέα διαδίδονται γρήγορα. Ειδικά αν μιλάμε για νεαρούς ποδοσφαιριστές. Ο Reiss Nelson, που σήμερα παίζει στην Χόφενχαϊμ, ζήτησε το τηλέφωνό του. Παρομοίως και ο Tammy Abraham, που τότε αγωνιζόταν στην Τσέλσι και ο Trent Alexander-Arnold της Λίβερπουλ. Σταδιακά ο κατάλογος μεγάλωσε: Alexandre Lacazette, Mesut Ozil και Wilfried Zaha. Γνώρισε τον Kevin De Bruyne της Μάντσεστερ Σίτι παίζοντας online Fortnite. Συχνός αντίπαλός του είναι σήμερα ο Dele Alli της Τότεναμ. "Είμαι πολύ καλύτερός του, αλλά δεν θέλει να το ακούει", αναφέρει ο Sam, που ξεκίνησε πουλώντας παπούτσια καθημερινά σε eBay, Depop και Facebook. "Τώρα γνωρίζω ανθρώπους από τον κόσμο των sneakers και της ένδυσης σε Αμερική, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ξέρω πού και πότε πρόκειται να κυκλοφορήσει κάτι καινούργιο".
Τι ακριβώς όμως είναι αυτό που κάνει; Ποια είναι δηλαδή η διαφορά της μεταπώλησης και του The Plug; "Αν αγοράσω κάτι και το βάλω σε μία ιστοσελίδα για να το πουλήσω, αυτό είναι μεταπώληση. Αν όμως αγοράσω κάτι που μου έχει ζητηθεί από κάποιον άλλον να το κάνω, αυτό με καθιστά αυτομάτως personal shopper", σημειώνει. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι μοιράζεται το ίδιο πάθος για τη μόδα με τους αγοραστές του, ο Sam διευκρινίζει ότι στην καθημερινότητά του φορά συνηθισμένα ρούχα τύπου Zara. Όχι όμως και στο Instagram. "Εκεί, πρέπει να αναρτώ φωτογραφίες μου με επώνυμα, δυσεύρετα κομμάτια που θα θέλουν οι πελάτες μου να αγοράσουν".
"Δεν θα δουλέψω ποτέ για κάποιον άλλον"
Στην αρχή, η δουλειά του είχε παραξενέψει τους φίλους του. "Πλέον είναι cool με το επάγγελμά μου. Είναι βλέπεις που δεν αποπροσανατολίζομαι. Ξέρω ποιοι είναι οι δικοί μου άνθρωποι", διευκρινίζει στο βρετανικό Esquire. Το προφίλ του στο Instagram είναι γεμάτο από σχόλια και μηνύματα από χρήστες που θέλουν να μάθουν πώς κάνει αυτό που κάνει τέλος πάντων. Κάνεις δεν έχει μάθει. O Sam δεν ανοίγει ποτέ τα χαρτιά του. Αν τον ρωτήσεις πώς φαντάζεται τον εαυτό του σε μία δεκαετία από τώρα, δεν θα πάρεις συγκεκριμένη απάντηση. "Για το μόνο που είμαι σίγουρος είναι ότι θα είμαι για πάντα ελεύθερος επαγγελματίας. Για την ακρίβεια, ο εργοδότης του εαυτού μου. Δεν θα δουλέψω ποτέ για κάποιον άλλον".
Η παγκόσμια αγορά μεταπώλησης ενδυμάτων είναι ένας κρυφός κολοσσός που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Έκθεση του 2018 της Thred Up εκτίμησε την αξία της στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια και τις πωλήσεις που θα γίνουν μέχρι το 2022 στα 41 δισεκατομμύρια δολάρια με ποσοστό ανάπτυξης 15% ετησίως, σε σύγκριση με το μόλις 2% για το παραδοσιακό λιανεμπόριο. Υπογράμμισε επίσης τη μεγάλη αγοραστική δύναμη των νέων, ιδίως των αντρών, που αναζητούν να αποκτήσουν ολοένα και περισσότερο σπάνια, επώνυμα αντικείμενα.
"Δεν αγοράζω ποτέ περισσότερο απ' ότι πουλάω και δεν πληρώνω ποτέ περισσότερο για να αποκτήσω κάτι απ' όσο κοστίζει στο λιανεμπόριο", αναφέρει και εξηγεί ότι δεν εργάζεται μόνος. Υπάρχει ένας τύπος που ταξινομεί τα παπούτσια ανάλογα τη μάρκα και ένας άλλος που ασχολείται με τις καθημερινές παραγγελίες, την ώρα που ο ίδιος επικεντρώνεται στους VIP πελάτες.
Ο Dele Alli επισκέπτεται συχνά το σπίτι του Morgan για να ανανεώσει τη γκαρνταρόμπα του. "Μόλις αγόρασε τα καλοκαιρινά του ρούχα. Τριάντα κομμάτια από τα 200 που του έφερα για να διαλέξει... Γνωρίζω δύο ράπερ, τον Fredo και τον Dave, που με έφεραν σε επαφή με τον Drake. Επίσης, μιλάω με τον Conor McGregor".
Στον Dele αρέσουν τζην του streetwear brand Amiri, τα trainers του οίκου Dior και τα πορτοφόλια του brand Goyard. "Συμπαθώ πολύ τον Arthur Masuaku της Γουέστ Χαμ. Πρόσφατα μου έστειλε μήνυμα ότι θέλει να του βρω τα Off-White x Nike Air Force 1 και τα the Off-White x Converse Chuck Taylors. Δύο ημέρες μετά, τα φορούσε". "Είναι πολύ καλός τύπος, φιλικός και επαγγελματίας παρά το νεαρό της ηλικίας του", αναφέρει ο Κονγκολέζος άσος για τον Morgan.
Οι πιο δημοφιλείς εταιρείες και οίκοι μόδας μεταξύ των ποδοσφαιριστών είναι οι Amiri, Balenciaga, Saint Laurent, Off-White, Givenchy, Gucci, Louis Vuitton, Nike, Alexander McQueen, Palm Angels, Supreme και Heron Preston. Δεδομένου ότι ο μέσος μισθός των παικτών της Premier League είναι 50.000 λίρες την εβδομάδα και ότι όλοι πλέον δίνουν μεγάλη σημασία στο να χτίσουν όχι μόνο την εικόνα τους, αλλά και το προσωπικό τους στυλ, δεν είναι δύσκολο να κατανοήσεις γιατί είναι οι καλύτεροι πελάτες του Sam. "Όπως εγώ που είμαι νέος δουλεύω σκληρά, έτσι κι εκείνοι εργάζονται με το ίδιο πάθος στο αντικείμενό τους. Νομίζω ότι ο τρόπος που τους αντιμετωπίζω, το ότι κάνω τα αδύνατα δυνατά για να ικανοποιήσω τις επιθυμίες τους, είναι αυτό που εκτιμούν σε μένα". Ο βετεράνος Patrice Evra έχει δηλώσει για τον Sam: "Ο τύπος είναι ιδιοφυΐα. Θα του πω "Θέλω τον Πύργο του Άιφελ” και σε 24 ώρες θα τον έχει στην πόρτα μου. Είναι ο καινούργιος κολλητός μου. Μην ζηλεύετε".
Στον Pogba αρέσει να του αναθέτει "μίνι αποστολές", όπως τις αποκαλεί χαρακτηριστικά, με αιτήματα για την εύρεση σπάνιων αποσκευών, υποδημάτων και παιδικών ρούχων σχεδιασμένων από οίκους μόδας. Μία φορά, ο Sam έκανε φύλλο και φτερό όλη την αγορά του Κάμντεν για να βρει ένα ειδικό καλώδιο φόρτισης του PS4 για τον Pierre-Emerick Aubameyang, την ίδια ημέρα. Ένας παίκτης από τη Γουέστ Χαμ τον πλησίασε πρόσφατα "μόνο και μόνο για να του συστηθεί", ενώ ο Nathaniel Chalobah, ο μέσος της Γουότφορντ, επικοινώνησε πρόσφατα μαζί του: "Έχω ακούσει ότι είσαι ο Plug και ότι μπορείς να μου βρεις μία τσάντα Louis Vuitton από τη συλλογή του Παρισιού του 2015".
"Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ξυπνούν ένα πρωί και λένε ότι θέλουν να γίνουν εκατομμυριούχοι, αλλά δεν τολμούν να επιχειρήσουν να το πετύχουν. Δεν έχουν το κίνητρο ή τη δύναμη για να φτάσουν εκεί που θέλουν", τονίζει ο Sam, που κάποτε υποστήριζε φανατικά την Άρσεναλ. "Τώρα δεν ασχολούμαι πλέον. Προτιμώ να είμαι οπαδός των πελατών μου παρά μιας ομάδας". Έχει συνειδητοποιήσει άραγε την αξία της ατζέντας του; "Φυσικά", είναι η δική του απάντηση. Ο πατέρας του πάντως έχει άλλη γνώμη. "Δεν είμαι σίγουρος ότι αντιλαμβάνεται τι του συμβαίνει. Τη θέση στην οποία έχει ξαφνικά βρεθεί. Να φανταστείς ότι του χάρισαν εισιτήρια για τον αγώνα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με την Άρσεναλ και επειδή δεν είχε πώς να επιστρέψει από το Μάντσεστερ στο Φίντσλεϊ έστειλε μήνυμα στον Pogba αν μπορούσε να κοιμηθεί σπίτι του. Και κοιμήθηκε. Τόσο απλά".
Από: Esquire UK