Ο βασιλιάς του streetwear Tyler, The Creator

Η πορεία προς την κορυφή του πιο στιλάτου ράπερ, σήμερα, που δεν έχει κλείσει καν τα πρώτα -άντα.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 06 Μαρτίου 2020

Όταν δεν έκανε skate στους δρόμους της Ladera Heights στην Καλιφόρνια, ο 7χρονος Tyler Okonma συνήθιζε να ζωγραφίζει φανταστικά εξώφυλλα δίσκων και να γράφει τους τίτλους των κομματιών στο οπισθόφυλλο.  Περίπου μία δεκαετία μετά, ο Tyler έδωσε σάρκα και οστά στο παιδικό του όνειρο. Το 2007 σχημάτισε μαζί με φίλους από το Λος Άντζελες το χιπ χοπ συγκρότημα Odd Future -συντομογραφία του OFWGKTA (Odd Future Wolf Gang Kill Them All)-, ό,τι πιο εναλλακτικό συνέβη στη ραπ μουσική σκηνή τη δεκαετία του 2000.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tyler, The Creator (@feliciathegoat) on

Σήμερα, έχοντας αφαιρέσει το επίθετό του, Okonma και προσθέσει το The Creator (ο δημιουργός), ο Tyler γιορτάζει τα 29 του χρόνια -γεννήθηκε στις 6 Μαρτίου του 1991- και μαζί την "την καλλιτεχνική επανάσταση ενός πρώην skater boy". Έτσι είχε χαρακτηρίσει πριν από κάποιους μήνες το 6ο του άλμπουμ, με τίτλο IGOR. "Είναι κάτι εντελώς καινούργιο, που ουδεμία σχέση έχει με το παρελθόν", είχε δηλώσει τότε.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tyler, The Creator (@feliciathegoat) on

Ποιος θα φανταζόταν μερικά χρόνια πριν ότι το μαύρο, ισχνό αγόρι από το Λος Άντζελες -έδρα των streetwear brand Stussy, BAPE και Supreme- που φορούσε t-shirts του heavy metal συγκροτήματος Slipknot θα γινόταν ένας από τους πιο διάσημους και στιλάτους ράπερ σήμερα.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tyler, The Creator (@feliciathegoat) on

Η αρχή έγινε τον Φεβρουάριο του 2011, όταν έκανε την πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση. Μαζί με τον Hodgy Beats -εκ των μελών των Odd Future- εμφανίστηκαν στη σκηνή του τηλεοπτικού σόου του Jimmy Fallon, Jimmy Fallon Show με full face μάσκες. Ο Tyler φορούσε ένα hoodie και ένα baseball cap με το logo της Supreme, του skate brand που ιδρύθηκε το 1994 από τον James Jebbia στην Νέα Υόρκη και μέχρι πριν μερικά χρόνια αποτελούσε το άγιο δισκοπότηρο του στυλ για τους απανταχού λάτρεις του skateboard. Μέσα στα χρόνια, η δημοφιλία της Supreme αυξήθηκε για να χαρακτηρίζεται σήμερα, η μεγάλη δύναμη της κυρίαρχης streetwear κουλτούρας. Ο κύριος υπαίτιος αυτής της έκρηξης θα μπορούσε να θεωρηθεί ο Tyler: Το 2018 το streetwear περιοδικό Highsnobiety δημοσίευσε κάποια στοιχεία σχετικά με τις αναζητήσεις που γίνονταν στην μηχανή αναζήτησης της Google και αφορούσαν την Supreme σε συνάρτηση με διάφορους καλλιτέχνες. Στην κορυφή της λίστας βρέθηκε το όνομα του Tyler, ειδικά για τη χρονιά λίγο πριν και λίγο μετά το 2011. Την περίοδο δηλαδή που ξεκίνησε να αυξάνεται η έκθεση του στα media. Ωστόσο, είναι άξιο απορίας πώς νεαροί σαν τον Tyler κατάφεραν να προσεγγίσουν την Supreme και παρόμοιες εταιρείες ένδυσης, καθώς επρόκειτο για αγόρια που μεγάλωσαν με την ταμπέλα του "φρικιού", πολύ απλά επειδή οι προτιμήσεις τους ήταν διαφορετικές από εκείνες των Αφροαμερικανών συνομηλίκων τους.

"Ήμουν ένα μαύρο αγόρι που ενώ μεγάλωνε στο κέντρο μίας πόλης με την πλειοψηφία των κατοίκων της να είναι μαύροι, με φώναζαν λευκό. Ο λόγος; Η αρρενωπότητά μου διέφερε από την "μαύρη αρρενωπότητα”. Δεν έπαιζα μπάσκετ. Δεν γούσταρα το σκληροπυρηνικό χιπ χοπ. Μου άρεσε να ντύνομαι στα ροζ, να κάνω skate και να ακούω τον Pharrell Williams", είχε δηλώσει στο περιοδικό Dazed. Βαδίζοντας λοιπόν στα χνάρια του "μέντορά" του -ο Pharrell έχει το δικό του brand, Billionaire Boys Club-, ο Tyler σταμάτησε το 2011 να ντύνεται με Supreme και λάνσαρε την προσωπική του εταιρεία, Golf Wang, που το 2016 έκανε το ντεμπούτο της στις πασαρέλες του Λος Άντζελες. Όλοι μιλούσαν τότε για τον αυτοδημιούργητο ράπερ και σχεδιαστή μόδας. "Ήταν τόσο παράξενο όλο αυτό που συνέβη. Διάσημοι άνθρωποι, οι πιο καλοντυμένοι στον κόσμο, είχαν έρθει στη δική μου επίδειξη μόδας". 

Από teenage stuff τα κομμάτια που σχεδιάζει απέκτησαν σταδιακά με τα χρόνια μία πιο ενήλικη ματιά -από τα t-shirts και τις βερμούδες πέρασε στα κοντομάνικα πουκάμισα, τα chinos και τα καλά υποδήματα-, χωρίς να χάνουν ωστόσο τις streetwear καταβολές τους και την ένταση στο χρώμα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και το προσωπικό στυλ του Tyler, που έγινε σαφώς πιο στιβαρό, αλλά και πολύχρωμο. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tyler, The Creator (@feliciathegoat) on

Σε εκείνο το πρώτο σόου του Golf Wang κι ενώ μέχρι τότε ήταν το αγαπημένο παιδί της Vans, ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την Converse και τη γέννηση του δικού του sneaker brand, Golf Le Fleur. Μία σύμπραξη που ουσιαστικά έβαλε ξανά στο παιχνίδι της streetwear μόδας το διάσημο brand, αλλά και τον ίδιο τον Tyler. Η πρώτη συλλογή ήρθε ένα χρόνο μετά, το 2017. Logo της, ένα λουλούδι στη θέση του κλασικού αστεριού των μοντέλων One Star.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tyler, The Creator (@feliciathegoat) on

Ο ανταγωνισμός για τον Tyler αδυσώπητος: Ο Kanye West με το brand του Yeezy και τη συνεργασία του με την adidas, η Rihanna με την Puma και πρόσφατα, ο Travis Scott με την Nike. Ποια η διαφορά του από τους συναδέλφους τους; Ο Tyler, The Creator δεν ξεχνά ποτέ τον Tyler Okonma. Τον 17χρονο που έκανε skate και ντυνόταν στα ροζ. Τον μνημονεύει στη μουσική του, στα ρούχα που σχεδιάζει, στα έντονα χρώματα που επιλέγει. "Από παιδί αγαπούσα το χρώμα. Ίσως επειδή γεννήθηκα μαύρος", έχει δηλώσει αστειευόμενος. Σήμερα είναι 28 ετών. Δεν κάνει πια skateboard. Το αγαπημένο του χρώμα είναι ακόμα το ροζ. Φοράει πουλόβερ, αλλά και κοστούμια. Επιμένει να αντλεί έμπνευση από τον Pharell Williams και να βρίσκει την ηρεμία του πίνοντας καφέ στον κήπο του Kanye West.

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Περιποίηση

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το αμφιλεγόμενο fashion show του Kanye West για τη νέα Yeezy collection

Η επιστροφή του ράπερ και σχεδιαστή στα ντεφιλέ, μετά από δύο χρόνια, δίχασε τους ανθρώπους της μόδας.

Fear of God x Ermenegildo Zegna: Το cool streetwear συναντά το φίνο tailoring

Η νέα, απρόσμενη συνεργασία στη βιομηχανία της αντρικής ένδυσης μας αρέσει πολύ.