
Η ιστορία του Pitti Uomo
Μία σύντομη γνωριμία με τη μεγαλύτερη και πιο επιδραστική έκθεση αντρικής μόδας παγκοσμίως, που κλείνει φέτος 47 χρόνια.
"Η πιο σημαντική έκθεση για το αντρικό στυλ στον κόσμο". Έτσι χαρακτηρίζουν οι ιθύνοντες του Pitti Uomo τη διοργάνωση – θεσμό και δεν υπερβάλλουν. Είναι το μεγαλύτερο tradeshow στη βιομηχανία της αντρικής μόδας όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά παγκοσμίως, καθώς πρόκειται για ένα μοναδικό στο είδος του fashion event, που έχει ταυτιστεί με την αυθεντική ιταλική φινέτσα. Συμβαίνει ετησίως, δύο φορές το χρόνο -χειμώνα και καλοκαίρι- στη γραφική Φλωρεντία της Ιταλίας -συγκεκριμένα στο Fortezza da Basso τα τελευταία χρόνια- και αποθεώνεται τόσο από τους επαγγελματίες -έμποροι και τεχνίτες (μόδιστροι, ράφτες), όσο και τους ερασιτέχνες του στυλ. Αφορά όχι μόνο την ένδυση, αλλά και την υπόδηση και τα αξεσουάρ, ενώ διαμορφώνει τις τρέχουσες τάσεις εντός και εκτός Ιταλίας, παρουσιάζοντας τα μεγαλύτερα ονόματα αυτή τη στιγμή στη βιομηχανία της μόδας.
Με αφορμή το φετινό, καλοκαιρινό Pitti Uomo που θα λάβει χώρα από τις 11 έως τις 14 Ιουνίου, γνωρίζουμε λίγο καλύτερα την ιστορία του.
Η γέννηση του Pitti Uomo

Μπορεί σήμερα, η κοιτίδα του στυλ να είναι η Ιταλία και το Μιλάνο, κάποτε όμως, ήταν η Γαλλία και το Παρίσι. Η κινητοποίηση της ιταλικής παραγωγής ρουχισμού έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1940, κυρίως μέσα από την παρουσίαση και προβολή του γυναικείου στυλ για να καταλήξει μία δεκαετία αργότερα, το 1951 σε οργανωμένη εκδήλωση που έφερε την ονομασία "First Italian High Fashion Show” και συγκέντρωσε όχι μόνο το εμπορικό, αλλά και το διεθνές δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Ο άνθρωπος που κρυβόταν πίσω από αυτήν ήταν ο επιχειρηματίας Giovanni Battista Giorgini, που διείδε τη σημασία της επένδυσης στο made in Italy προϊόν μόδας. Το 1963 πραγματοποιήθηκε η πρώτη παρουσίαση αντρικής ένδυσης, παράλληλα με τις γυναικείες επιδείξεις, ενώ το 1972, ήταν η χρονιά που διοργανώθηκε το Centro Moda, εμπορική έκθεση, αποκλειστικά για την αντρική μόδα, που έλαβε παγκόσμια προβολή. Η αλλαγή του ονόματος σε Pitti Imagine Uomo έγινε δεκαέξι χρόνια μετά, το 1988. Πρώτος πρόεδρός του ήταν ο Marco Rivetti, που σκοπός του ήταν να αποτίσει φόρο τιμής στον Giovanni Battista Giorgini και να προωθήσει εμπορικές συνεργασίες μεταξύ brands και καταστημάτων, αλλά πάνω απ' όλα να ενώσεις τους ανθρώπους της μόδας σε ένα κοινό τόπο για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Το 1995 τον διαδέχτηκε ο βιομήχανος Mario Boselli. Από το 1989 μέχρι σήμερα, διευθύνων σύμβουλος είναι ο Raffello Napoleone.
Από τον Giorgio Armani στον Haider Ackermann
Στο πλαίσιο των εκθέσεων του Pitti Uomo έχουν φιλοξενηθεί τα σημαντικότερα ονόματα αυτή τη στιγμή στον κόσμο της μόδας, αρχής γενομένης από τους του Ιταλούς μόδιστρους, Giorgio Armani, Gianfranco Ferré, Roberto Cavalli και Dolce & Gabbana. Το 1995, ο Dries Van Noten πάτησε για πρώτη φορά το πόδι του στην Ιταλία για να λανσάρει τις δημιουργίες του, ενώ το 2003 ήταν η παρθενική εμφάνιση του ολλανδικού οίκου, Viktor & Rolf. Τρία χρόνια αργότερα, έκλεψαν τις εντυπώσεις οι συμμετοχές των οίκων Hugo Boss και Burberry, ενώ μέσα στα επόμενα έτη ακολούθησαν ντεφιλέ που έγραψαν ιστορία, όπως των Raf Simons, Martin Margiela, Haider Ackermann και Gucci.
Το Pitti Uomo στα χρόνια της κρίσης

Δεν κυλούσαν όμως πάντα όλα ρόδινα για το Pitti Uomo, που στα τέλη του 2007 είδε την οικονομική κρίση να πλήττει όχι μόνο τις παγκόσμιες αγορές αλλά και την δική του, που αφορούσε το κομμάτι της μόδας. Σε μία προσπάθεια να "πολεμήσει" την λιτότητα, τόλμησε ένα μεγάλο άνοιγμα στο ασιατικό και αραβικό εμπόριο με στόχο να διερευνήσει τη θέση της μόδας στην κουλτούρα της Ανατολής. Εγχείρημα που κρίθηκε επιτυχημένο, κρατώντας ζωντανό τον θεσμό. Όπως έχει αναφέρει ο καλλιτεχνικός σύμβουλος, Olivier Saillard: "Το Pitti Uomo είναι για την αντρική μόδα ότι τα Φεστιβάλ των Καννών και Βενετίας στον κινηματογράφο".
Από: Esquire IT
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.