Από πού αντλούν έμπνευση οι "γίγαντες" του sportswear; Ποια δεκαετία είναι εκείνη που προσέφερε τα μέγιστα όσον αφορά την καινοτομία στο αθλητικό ντύσιμο; Ποια ήταν τα sport brands που εμπιστεύθηκαν κάποιοι από τους μεγαλύτερους αθλητές στην ιστορία; Για να απαντηθούν τα τρία παραπάνω ερωτήματα, ένα όνομα πρέπει να κρατήσεις: Ellesse.
Η ιταλική εταιρεία αθλητικής ένδυσης ιδρύθηκε στην Περούτζια το 1959 από τον επιχειρηματία Leonardo Servadio.
Επί μία δεκαετία αφιέρωσε την παραγωγή της στον κόσμο του σκι και κατόρθωσε να πρωτοπορήσει, δημιουργώντας μοναδικά κομμάτια από technical υφάσματα, όπως το φουσκωτό μπουφάν (padded jacket) και το χαρακτηριστικό παντελόνι του σκι με τα "μαξιλαράκια" στα γόνατα για προστασία, που εντάχθηκαν στη γκαρνταρόμπα επαγγελματιών, αλλά και ερασιτεχνών του αθλήματος. Το συγκεκριμένο παντελόνι μάλιστα, συμπεριλήφθηκε σε έκθεση, αφιερωμένη στην ιταλική μόδα, στο Πομπιντού στο Παρίσι.
Λάτρης της Ellesse υπήρξαν στα 80s και 90s δύο σπουδαίοι σκιέρ: ο Marc Girardelli και ο Ολυμπιονίκης Jean-Luc Crétier.
Το πέρασμα της εταιρείας από το σκι στο τένις πραγματοποιήθηκε το 1977, χάρη στην επιμονή του καινούργιου τότε μάνατζερ του νεοσύστατου WITA (Women's International Tennis Association), Dino Papale να χορηγήσει ο καλός του φίλος, Servadio την πολλά υποσχόμενη αθλήτρια Chris Evert -η πρώην νούμερο 1 στην παγκόσμια κατάταξη και κάτοχος 18 Grand Slams. Ο δεύτερος αποδέχθηκε τελικά την πρόταση του πρώτου και η συνεργασία του με την Evert έμελλε να αποτελέσει σταθμό για την πορεία της Ellesse στον χώρο του τένις. Ακολούθησαν ονόματα όπως οι Guillermo Vilas, Boris Becker, Tommy Haas και η Anna Kurnikova.
Το χρώμα, η πρακτικότητα, τα φίνα υφάσματα, οι κλασικές και κομψές γραμμές χαρακτήριζαν όλες τις συλλογές τένις του brand, που σύμφωνα με τον ιδρυτή του ήταν αφιερωμένες στις τρεις ιδιοφυείς προσωπικότητες της ιταλικής αναγέννησης: Donatello, Leonardo και Raphael.
Αξιοποιώντας την επιτυχία της Ellesse, όχι μόνο στους επαγγελματίες αθλητές, αλλά και στους λάτρεις και μη των αθλημάτων και στη μεσαία τάξη εν γένει, ο Servadio αποφάσισε να συνεργαστεί με τον Γάλλο μόδιστρο Jean-Charles de Castelbajac. Κίνηση - ματ, που ενέταξε ουσιαστικά το brand στην streetwear κουλτούρα, κυρίως της Βρετανίας και το ενίσχυσε με συνεργασίες στο ποδόσφαιρο, την Formula 1 ακόμα και την πυγμαχία, ντύνοντας τον Muhammad Ali.
Σήμερα, με την επάνοδο του 90s sportswear στη μόδα, η Ellesse -ανήκει πλέον στην αγγλική εταιρεία Pentland Group-, ζει μία δεύτερη νιότη και βλέπει το εμβληματικό logo της να φοριέται όλο και περισσότερο από τις νεότερες γενιές, που μέχρι πρότινος αγνοούσαν την σπουδαία ιστορία της στη μόδα και τον αθλητισμό.
Από: Esquire IT