Όσα έμαθε η ζωή και η μόδα στον John Varvatos

Ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός σχεδιαστής μιλά στο Esquire με αφορμή την παρουσίαση της συλλογής Fall/Winter 2019 αλλά και της capsule collection John Varvatos x Led Zeppelin στο attica.

Γράφει: Θοδωρής Κανελλόπουλος 19 Νοεμβρίου 2019

Εργάζεται στη βιομηχανία της μόδας εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες. Παθιάζεται με τη δουλειά του, αλλά και με τη μουσική. Λατρεύει τον Iggy Pop, τα skinny jeans και τα δερμάτινα τζάκετ που έχει παλιώσει ο χρόνος. Δεν σταματά ποτέ να ακολουθεί τα όνειρά του και αυτό είναι κάτι που υπενθυμίζει καθημερινά στα παιδιά του. Ο John Varvatos είναι ο ίσως πιο καταξιωμένος σχεδιαστής στο είδος του αυτή τη στιγμή στον κόσμο, καθώς από το 2000 ειδικεύεται αποκλειστικά στην αντρική ένδυση. Αυστηρές γραμμές, σύγχρονο tailoring, δερμάτινες υφές, αρρενωπή φινέτσα, αντισυμβατικό coolness. Οι δημιουργίες του πατούν γερά πάνω στην προσωπική του αίσθηση για το τι σημαίνει σύγχρονη αντρική κομψότητα σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει.

Με αφορμή τη σημερινή εμφάνισή του στο attica για την παρουσίαση της συλλογής Fall/Winter 2019 αλλά και της capsule collection John Varvatos x Led Zeppelin, ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός σχεδιαστής μιλά στο Esquire για όλα όσα έμαθε από τη ζωή την ίδια και τη μόδα.

> Τρώγαμε με τον Robert Plant κάποια στιγμή πέρυσι και συζητούσαμε σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για την 50ή επέτειο της κυκλοφορίας του πρώτου άλμπουμ των Led Zeppelin. Δε θέλαμε να συνεργαστούμε απλά στα T-shirts, αλλά σε κάτι ξεχωριστό που θα έδινε έμφαση στην μπάντα και θα γιόρταζε με μοναδικό τρόπο τόσο τη μουσική όσο και το στυλ που δημιούργησαν σε αυτόν το μισό αιώνα που παίζουν μουσική.

> Έχω τρία παιδιά. Η πατρότητα με έκανε πιο υπεύθυνο, είδα τη ζωή τελείως διαφορετικά.

Όσα έμαθε η ζωή και η μόδα στον John Varvatos

> "Θα μπορείς να φροντίσεις την οικογένειά σου;". Αυτή ήταν η ανησυχία της μητέρας μου όταν αποφάσισα να δημιουργήσω το δικό μου brand. Ήξερε ότι είχα μια πολύ καλή δουλειά στον οίκο Calvin Klein και πιο πριν στον οίκο Ralph Lauren. Ήταν όμως υποστηρικτική. Καταλάβαινε ότι έπρεπε να ακολουθήσω το όνειρο και το όραμά μου. Δυστυχώς δεν πρόλαβε να δει το brand μου να μεγαλώνει, αφού πέθανε κατά τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας του.

> Δουλεύω πολύ σκληρά. Όμως, παράλληλα με το brand ασχολούμαι με πολλά απίστευτα και ενδιαφέροντα πράγματα, είτε έχουν να κάνουν με μόδα είτε με μουσική είτε με ντοκιμαντέρ. Στο τέλος όμως συνειδητοποιώ ότι η οικογένεια και τα παιδιά είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μου.

> "Ακολούθησε τα όνειρα και το πάθος σου. Να είσαι χαρούμενος". Αυτή είναι η συμβουλή που δίνω στα παιδιά μου.

> Πέρυσι επισκέφθηκα την Ελλάδα με τη γυναίκα και την κόρη μου. Συγκινήθηκα πολύ και ένιωσα ακόμα περισσότερο συνδεδεμένος με τη χώρα όταν πήγα στο χωριό του παππού μου Γιάννη Βαρβάτου, λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη.

> Από μικρός ήμουν παθιασμένος με τη μουσική. Ήθελα να γίνω τραγουδιστής, αλλά δεν ήμουν καλός. Όταν ξεκίνησα το brand, δεν είχα σκεφτεί να το συνδυάσω με τη μουσική. Τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της επιχείρησης αποφάσισα να βάλω στις διαφημιστικές καμπάνιες μερικά εμβληματικά πρόσωπα από το χώρο της μουσικής. Άνθρωποι όπως ο Iggy Pop, ο Jimmy Page, ο Ringo Starr, ο Willie Nelson, οι Green Day. Είναι όλοι φίλοι μου.

> Mεγάλωσα στο Ντιτρόιτ και οι The Stooges ήταν η αγαπημένη μου μπάντα. Μου άρεσε η μουσική τους και το ντύσιμό τους. Κανείς δε φορούσε motorcycle jackets και skinny jeans στα ’70s – ήταν η εποχή των χίπηδων. Κανείς δεν ήταν τόσο φίνος όσο εκείνοι.

> Κάθε εβδομάδα προσπαθώ να παρακολουθώ από ένα μέχρι τέσσερα live.

> Ο Iggy Pop ήρθε στο στούντιό μου στη Νέα Υόρκη για να μιλήσουμε για μια καμπάνια. Μπήκε μέσα με ένα τεράστιο χαμόγελο και αγκαλιαστήκαμε. Από εκείνη την ημέρα γίναμε καλοί φίλοι. Είναι ένας γλυκός και αστείος τύπος. Σίγουρα ένας από τους αγαπημένους μου ανθρώπους.

> Εργάζομαι σαν τρελός, αλλά είμαι τυχερός που κάνω πράγματα που πραγματικά αγαπώ.

ΤΖΟΝ ΒΑΡΒΑΤΟΣ

> Τι δεν πρέπει να λείπει από κάθε αντρική γκαρνταρόμπα; Θα έλεγα ένα δερμάτινο τζάκετ. Δε βγαίνει ποτέ εκτός μόδας και πρόκειται για το κομμάτι που όσο παλιώνει, τόσο καλύτερο γίνεται αποτελώντας μέρος της προσωπικότητας και του στυλ εκείνου που το φορά για πολλά χρόνια.

> Φτιάχναμε skinny jeans πολύ πριν γίνουν μόδα.

> Ως brand είμαστε leaders, όχι followers. Ξεκινάμε τα trends αρκετές φορές. Έτσι προσεγγίζω την επιχείρησή μου. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν παρακολουθούμε τις τάσεις και το τι συμβαίνει γύρω μας.

> Ρώτησα τον ιδιοκτήτη που είχε τον χώρο όπου στεγαζόταν το CBGB τι σκόπευε να τον κάνει. Μου απάντησε ότι θα γινόταν φαρμακείο ή τράπεζα. Του ζήτησα να δω το μέρος και, όταν μπήκα μέσα, είχα μια στιγμή που μου έχει συμβεί ελάχιστες φορές στη ζωή μου. Ήταν σαν να με χτύπησε κεραυνός. Εκείνη την ημέρα αποφάσισα να το αξιοποιήσω αφενός σεβόμενος την ιστορία του και αφετέρου συνεχίζοντας τη μουσική παράδοση που είχε η περιοχή του Bowery. Την προηγούμενη εβδομάδα έπαιξε στο κατάστημα που διατηρούμε εκεί η 167η μπάντα. Έχουμε κρατήσει θεωρώ την ιστορία του χώρου μέσα στο κατάστημα. Το επισκέπτονται άνθρωποι από όλο τον κόσμο για να δουν πού στεγαζόταν κάποτε το CBGB.

> Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις συνεντεύξεις. Είμαι παθιασμένος με ό,τι κάνω και απολαμβάνω να μιλάω γι’ αυτά, είτε πρόκειται για μόδα είτε για μουσική είτε για ταινίες.

> Villa One. Έτσι ονομάζεται η τεκίλα που λανσάραμε με τον Nick Jonas λίγο καιρό πριν στην Αμερική. Είναι το νέο μου συναρπαστικό τόλμημα. Πάντα μου άρεσε η τεκίλα. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το ότι είμαστε από πάνω σε όλη τη διαδικασία, από τη δημιουργία της τεκίλας μέχρι το σχεδιασμό του μπουκαλιού και της συσκευασίας. Είμαι ευλογημένος και τυχερός που μπορώ να το κάνω.

> Είμαι παθιασμένος με τη δουλειά και ευτυχώς έχω δίπλα μου μια πολύ καλή ομάδα. Φροντίζω να βρίσκω χρόνο για την οικογένειά μου αλλά και όσα με εμπνέουν. Δε θέλω να κάνω πράγματα απλά για να τα κάνω, θέλω να ασχολούμαι μόνο με ότι με ενθουσιάζει. Είναι δύσκολο, αλλά, όπως είπα, δε γίνεται να τα καταφέρεις αν δεν έχεις φοβερούς συνεργάτες.

> Τον επόμενο χρόνο το brand κλείνει τα 20. Σκεφτόμαστε πολλά πράγματα γι’ αυτή την επέτειο, κυρίως συνεργασίες με ονόματα που μας αρέσουν και βρίσκονται κοντά στην αισθητική μας.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Ρολόι

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το στιλιστικό παρελθόν, παρόν και μέλλον του James Bond από τους Brosnans

Τα τρία διαφορετικά sartorial looks του Pierce και των δύο γιων του.

Το τεράστιο κροκοδειλάκι της Lacoste για τα Χριστούγεννα

Το γαλλικό sports brand αποφάσισε να ανανεώσει το διάσημο logo του με αφορμή τη νέα, χριστουγεννιάτικη αντρική συλλογή του.