70 χρόνια Onitsuka Tiger

Το ιαπωνικό brand γιορτάζει επτά δεκαετίες ζωής με μία νέα συλλογή και το βλέμμα στραμμένο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 στο Τόκιο.

Δεν είναι εύκολο να περιγράψεις με λόγια τον αντίκτυπο της Onitsuka Tiger στον κόσμο των sneakers. Πρόκειται άλλωστε για ένα από τα μακροβιότερα sports brand παγκοσμίως, από τα πρώτα που ξεκίνησαν να κατασκευάζουν μπασκετικά αθλητικά παπούτσια πριν στραφούν στα running shoes, που φέτος κλείνει 70 χρόνια από την ίδρυσή του, πίσω στο μακρινό 1949.

H Onitsuka Tiger και η σχέση της με την Nike

Πατέρας της εταιρείας ήταν ο Kihachiro Onitsuka -απεβίωσε το 2007-, ένας 32χρονος τότε πρώην στρατιωτικός που αποφάσισε λίγα χρόνια μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου να φτιάξει τη δική του εταιρεία παραγωγής υποδημάτων για αθλητές. Γνώρισε σχεδόν αμέσως την επιτυχία με τα μοντέλα του να χαίρουν αποδοχής από τους παίκτες της πορτοκαλής μπάλας και το ταξίδι του από την Ιαπωνία στην Αμερική δεν άργησε να συμβεί. Το 1963, ο νεαρός Phil Knight, απόφοιτος του πανεπιστημίου του Στάντφορντ γοητεύτηκε από τις δημιουργίες του Onitsuka και είδε σε εκείνον και την εταιρεία μεγάλες προοπτικές εξέλιξης που αφορούσαν την αμερικάνικη αγορά αθλητικής υπόδησης. Έτσι, μαζί με τον φίλο του, Bill Bowerman ίδρυσαν το 1964 την εταιρεία Blue Ribbon Sports προκειμένου να διανέμουν τα παπούτσια της Onitsuka Tiger στη χώρα τους. Οι σχέσεις τους διαταράχθηκαν όταν το 1971, η BRS μετονομάστηκε σε Nike ύστερα από την απόφαση των Knight και Bowerman να μπουν στο κομμάτι της παραγωγής – η επιρροή τους από το στυλ του ιαπωνικού brand ήταν τεράστια με ενδεικτικότερο παράδειγμα την απίστευτη ομοιότητα του μοντέλου του Corsair της Onitsuka με το Cortez της Nike.

Η Onitsuka Tiger στους Ολυμπιακούς Αγώνες

Στη μακρά πορεία της, η Onitsuka δεν ανέπτυξε ιδιαίτερη σχέση μόνο με την Nike, αλλά και με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Running μοντέλα της φορέθηκαν από αθλητές στους Ολυμπιακούς του Τόκιο το 1964 και τέσσερα χρόνια μετά σε εκείνους του Μεξικού, όταν και γεννήθηκαν τα Mexico 66 sneakers, από τα πιο εμβληματικά ζευγάρια της. Σήμερα, προετοιμάζεται πυρετωδώς για τους Ολυμπιακούς του 2020 που θα διεξαχθούν στην ιαπωνική πρωτεύουσα.

70 χρόνια Onitsuka Tiger

Η νέα συλλογή της Onitsuka Tiger βλέπει χρυσό το 2020

Onitsuka TigerΣχεδιασμένη από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της, τον Ιταλό σχεδιαστή Andrea Pompilio που βρίσκεται στη θέση από το 2013, η νέα spring/summer 2020 collection αναμειγνύει την αθλητική κληρονομιά του brand με τις σύγχρονες τάσεις στο sportswear και πειραματίζεται με τα έντονα χρώματα. Η σειρά περιλαμβάνει από καπιτονέ τζάκετ, ριγέ t-shirts και αθλητικά σορτσάκια που παραπέμπουν σε εκείνα των μπασκετμπολιστών μέχρι sneakers σε λευκό ή μαύρο χρώμα με φαρδιά σόλα. Όλα τα κομμάτια είναι αφιερωμένα στη συμμετοχή της εταιρείας στους Ολυμπιακούς του 2020, κάτι που είναι εμφανές από το logo τους.

Onitsuka Tiger

"Αντλήσαμε έμπνευση από το στυλ των αθλητών παλαιότερων διοργανώσεων, ώστε να αποτίσουμε ουσιαστικά ένα φόρο τιμής στον θεσμό", αναφέρει χαρακτηριστικά ο Pompilio τονίζοντας ότι ανέκαθεν αντιμετώπιζε την Onitsuka Tiger ως ένα παγκόσμιο brand. "Η εξωστρέφεια σε οδηγεί μπροστά, όποια κι αν είναι η δουλειά σου".

Από: Esquire US

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.