Έτσι λειτουργεί η αγορά μεταπώλησης στον κόσμο των sneakers

Όταν οι μεσίτες δεν ασχολούνται μόνο με ακίνητα, αλλά εισβάλλουν και στον χώρο της αθλητικής υπόδησης.

Κάποτε, οι ρόλοι του πωλητή και του αγοραστή ήταν εύκολα αναγνωρίσιμοι. Σήμερα, στην οικονομία του διαμοιρασμού (sharing economy) που άνοιξε τον δρόμο για το Airbnb, το crowdfunding και την τάση του second hand, έχει δημιουργηθεί μια δευτερογενής αγορά στην οποία ο πωλητής εμπλέκεται με τον αγοραστή και αντιστρόφως, καθιστώντας δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ των δύο.

Το φαινόμενο της μεταπώλησης -αγοράζω κάτι για να το πουλήσω στη συνέχεια- ειδικά στον τομέα της ένδυσης "τρέχει” 21 φορές ταχύτερα από την αγορά του λιανεμπορίου την τελευταία τριετία και αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος της μες στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με στοιχεία της GlobalData. Παρατηρείται μάλιστα εντόνως στον κόσμο της αθλητικής υπόδησης με τα sneakers να πρωταγωνιστούν στη βιομηχανία της μόδας και να παράγονται κατά δεκάδες χιλιάδες καθημερινά όχι για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των αθλητών και των ομάδων, αλλά για να ικανοποιήσουν την ακόρεστη δίψα του κοινού να αποκτήσει ένα ζευγάρι για το hype ή για τη μοναδικότητά του και μάλιστα με κάθε κόστος - περιμένοντας σε τεράστιες ουρές σε καταστήματα, αγοράζοντας σε ασύλληπτα υψηλές τιμές.

Το πιο ενδεικτικό παράδειγμα είναι ο πανικός που προκαλεί η κυκλοφορία κάθε νέου μοντέλου Yeezy από τον Kanye West. Το Nike Yeezy 2 Red October βγήκε στα καταστήματα της Nike το 2009 και έγινε αυτομάτως ανάρπαστο, παρά τα 245 δολάρια που κόστιζε. Αν και θεωρητικά ήταν sold out, μπορούσε να το βρει κάποιος διαδικτυακά να πωλείται για 500 δολάρια, 50% πάνω δηλαδή από την επίσημη τιμή του, την τιμή αγοράς.

Έτσι λειτουργεί η αγορά μεταπώλησης στον κόσμο των sneakers

Μπορεί το μεγάλο παζάρι της μεταπώλησης στην κουλτούρα των sneakers να ξεκίνησε ως μία αναξιόπιστη διαδικασία -κάτι σαν μαύρη αγορά με τους καταναλωτές να γίνονται ξαφνικά πωλητές-, ωστόσο σήμερα όχι μόνο θεωρείται ένας αξιόπιστος τρόπος αγοράς, χάρη στην εμφάνιση των online high-end καταστημάτων (SoleStage, GOAT, Stadium Goods) που δεν λειτουργούν πλέον μόνο ως μεσάζοντες , αλλά και ο πιο cool τρόπος για να αποκτήσεις ένα σπάνιο μοντέλο αθλητικών παπουτσιών, ένα συλλεκτικό κομμάτι. Η μεταπώληση έχει αναχθεί στο απόλυτο fashion trend, που ξεπερνά ακόμα και τον σκοπό τον οποίο επιτελεί, τα sneakers αυτά καθαυτά. 

Ο αυτοκράτορας της μεταπώλησης sneakers

"Το χρηματιστήριο των απανταχού sneakerheadz", χαρακτήρισαν οι New York Times την StockX. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταπώλησης στην αθλητική υπόδηση, σήμερα, που ιδρύθηκε το 2015 από τον Josh Luber και τον δισεκατομμυριούχο Dan Gilbert, ιδιοκτήτη των Cleveland Cavaliers. Η βασική της δραστηριότητα είναι η μεταπώληση αθλητικών παπουτσιών, ρούχων και αξεσουάρ, κυρίως τσάντες και ρολόγια -αφού πρώτα έχει επαληθευτεί η αυθεντικότητά τους- μέσα από μία διαδικασία που παραπέμπει στον τρόπο διεξαγωγής των δημοπρασιών. Με απλά λόγια, οι πωλητές ορίζουν τις επιθυμητές τιμές των προϊόντων που τοποθετούν στην πλατφόρμα της StockX και οι αγοραστές κάνουν τις προσφορές τους γι' αυτά. Όταν η τιμή προσφοράς ευθυγραμμιστεί με την επιθυμητή τιμή, τότε ενεργοποιείται αυτόματα η αγορά του προϊόντος. 

Αν κάτι αποτελεί αυτή τη στιγμή τροχοπέδη για την ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη και επέκταση της αυτοκρατορίας της StockX είναι σύμφωνα με τους ιδρυτές της, οι απομιμήσεις καθώς οι κατασκευαστές πλαστών sneakers βελτιώνουν διαρκώς τα σχέδιά τους καθιστώντας σε πολλές των περιπτώσεων ανέφικτη την αναγνώριση ενός ζευγαριού-"μαϊμού". Ακόμα και έτσι όμως, η StockX παίζει χωρίς αντίπαλο στον κλάδο της μεταπώλησης στην αθλητική υπόδηση, ο οποίος ανέρχεται σήμερα στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. 

Από: Esquire ES

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.