Να τι πρέπει να γνωρίζεις για τo 'αποσμητικό ολόκληρου σώματος'-σε τι διαφέρει

Για αρχή, ας σιγουρευτούμε ότι αυτές τις δύσκολες ημέρες του καύσωνα κάνεις τακτικά μπάνιο και βάζεις αποσμητικό στη μασχάλη. Εφόσον συμβαίνει αυτό, μπορούμε να περάσουμε στο παρασύνθημα.

Η τάση προς τα αποσμητικά ολόκληρου σώματος (whole-body deodorants) έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, με το προϊόν να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις του Lume, ενός από τα πρώτα αποσμητικά αυτού του είδους, υπερδιπλασιάστηκαν το 2023, σύμφωνα με τη Wall Street Journal και είναι απόλυτα λογικό να αναρωτιόμαστε αν πρόκειται για μόδα ή αναγκαιότητα.

"Προφανώς ξέρουμε ότι υπάρχουν κι άλλες περιοχές του σώματος που μπορεί να έχουν μυρωδιά, όπως η βουβωνική χώρα, η οποία είναι λίγο πιο ευάλωτη στην ανάπτυξη μικροβίων", δήλωσε η Dr. Marisa Plescia, αντιπρόεδρος της Society of Cosmetic Chemists, στο CNN.

Εδώ λοιπόν προκύπτει η "ανάγκη" για αποσμητικό ολόκληρου σώματος, το οποίο λειτουργικά είναι το ίδιο με τα παραδοσιακά αποσμητικά ή τα body sprays. Δηλαδή, τα περισσότερα περιέχουν πούδρες που απορροφούν τον ιδρώτα και "καλύπτουν" τη μυρωδιά με αρώματα.

Ένα από τα βασικά συστατικά αυτών των προϊόντων, σύμφωνα με το άρθρο του CNN, είναι το μανδελικό οξύ, γνωστό για την ικανότητά του να σκοτώνει τα βακτήρια στο δέρμα, εμποδίζοντάς τα να προκαλέσουν κακοσμία.

Χρειαζόμαστε αποσμητικά ολόκληρου σώματος;

Μέχρι στιγμής, φαίνεται πως πρόκειται για κάτι που δεν ξέραμε ότι χρειαζόμασταν. Ωστόσο, οι ειδικοί που μίλησαν σε μέσα όπως το CNN και οι New York Times συμφωνούν ότι το προϊόν δεν είναι κακό, αλλά το να είναι "απαραίτητο" είναι μια εντελώς διαφορετική συζήτηση.

"Αν και δεν είναι αναγκαία, τα αποσμητικά ολόκληρου σώματος είναι μια επιλογή αν ανησυχείς για κακοσμία σε κλασικά προβληματικά σημεία, όπως οι μασχάλες, η βουβωνική χώρα, τα γεννητικά όργανα και τα πόδια. Είναι ΟΚ να τα χρησιμοποιείς, αλλά είναι εξίσου ΟΚ και να μην τα χρησιμοποιείς", εξήγησε η Susan Massick, δερματολόγος και αναπληρώτρια καθηγήτρια δερματολογίας στο Ohio State University Wexner Medical Center, στους New York Times.

Υπάρχουν κίνδυνοι;

Όπως με κάθε προϊόν που εφαρμόζεται στο δέρμα, υπάρχει κίνδυνος ερεθισμού. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι συστατικά όπως η πενυλενογλυκόλη, η φαινυλοπροπανόλη, το υδροξείδιο του καλίου και τα αρώματα ως τα βασικά συστατικά μπορεί να προκαλέσουν τέτοιες αντιδράσεις.

Συνεπώς, αν δεν έχεις ευαίσθητο δέρμα και σου αρέσει η αίσθηση και η μυρωδιά από κρέμες ή σπρέι αποσμητικού, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας - τα χρησιμοποιείς κανονικά. Από την άλλη, αν κάνεις συχνά ντους, πιθανότατα δεν τα χρειάζεσαι και μπορείς να αρκεστείς στο κλασικό αποσμητικό που βάζεις στη μασχάλη.

Βάζεις, έτσι δεν είναι;

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.