Η αγορά αρωμάτων έχει γίνει πολύ πιο περίπλοκη απ’ ό,τι παλαιότερα. Οι παραχαράκτες έχουν βελτιώσει τόσο πολύ τις τεχνικές τους, που δεν αρκεί πλέον να προσέξει κανείς ένα λάθος γράμμα στη συσκευασία ή ένα στραβό κούμπωμα στο κουτί. Ορισμένες απομιμήσεις είναι τόσο προσεκτικά φτιαγμένες, που μπορούν να παραπλανήσουν ακόμη και άτομα με εμπειρία.
Η επιλογή ενός καλού αρώματος δεν αφορά μόνο τη μυρωδιά του. Συνδέεται με την προσωπική ταυτότητα, τον τρόπο που κάποιος θέλει να παρουσιάζεται και το στυλ του. Για αυτό και η απογοήτευση είναι μεγάλη όταν συνειδητοποιείς ότι το προϊόν που θεώρησες αυθεντικό είναι τελικά ψεύτικο.
Υπάρχουν, όμως, συγκεκριμένα σημεία που αν τα παρατηρήσεις προσεκτικά, μπορείς να εντοπίσεις τις διαφορές.
Το άρωμα αποκαλύπτει πολλά
Ένα γνήσιο άρωμα έχει διακριτά στάδια εξέλιξης. Αρχικά αναδύονται οι νότες κορυφής, ακολουθούν οι πιο έντονες και ζεστές μεσαίες, και στο τέλος μένουν οι νότες βάσης, οι οποίες διαρκούν για ώρες. Αν η μυρωδιά είναι μονότονη, ξεθωριάζει γρήγορα ή δεν αλλάζει με τον χρόνο, είναι ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά. Το ανθρώπινο ένστικτο συχνά αντιλαμβάνεται αυτές τις λεπτές ασυμφωνίες. Αν δεν σας πείθει, πιθανότατα δεν είναι αυθεντικό.
Αν έχετε δείγμα ή γνωρίζετε καλά το συγκεκριμένο άρωμα, η σύγκριση είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να το διαπιστώσετε. Ακόμη και οι πιο προσεγμένες απομιμήσεις υστερούν στην αρωματική τους εξέλιξη.
Η συσκευασία δίνει επίσης απαντήσεις
Οι αυθεντικές φιάλες έχουν βάρος, καθαρό γυαλί χωρίς ατέλειες και λεία υφή. Εάν είναι ελαφριές, τραχιές ή έχουν εμφανή σημεία ένωσης, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι απομίμηση.
Το καπάκι είναι ένα ακόμη στοιχείο που κάνει διαφορά. Στα γνήσια προϊόντα εφαρμόζει σταθερά και είναι ποιοτικό, ενώ στις απομιμήσεις είναι συχνά ασταθές ή πρόχειρα κατασκευασμένο.
Όσο για το κουτί, πρέπει να είναι άψογα τυπωμένο, με σωστά χρώματα και καλοσχεδιασμένα λογότυπα. Αν κάτι δείχνει φθηνό ή πρόχειρο, είναι λόγος να υποψιαστείτε ότι δεν πρόκειται για αυθεντικό προϊόν.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.