Από το 1995 και το GoldenEye, ο James Bond φοράει μόνο ένα ρολόι: το Omega Seamaster. Όχι επειδή το επέβαλε κάποιο συμβόλαιο από την αρχή, αλλά επειδή μια ενστικτώδης επιλογή άλλαξε για πάντα την αισθητική του πιο διάσημου κατασκόπου του σινεμά.
Η Lindy Hemming, η ενδυματολόγος που ανέλαβε το στυλ του Pierce Brosnan για την πρώτη του εμφάνιση ως Bond, ήταν εκείνη που πρότεινε για πρώτη φορά το Omega. Είδε στο Seamaster 300M τον ιδανικό συνδυασμό κομψότητας και τεχνολογίας για έναν μοντέρνο 007. Εμπνεύστηκε από τον πατέρα της και τους φίλους του στο Βασιλικό Ναυτικό, που όλοι φορούσαν Omega. Ήταν μια επιλογή που ταίριαζε με το παρελθόν του χαρακτήρα, τον στρατιωτικό του ρόλο και την ανάγκη για ένα αξιόπιστο αλλά διακριτικό εργαλείο.
Ένα από τα πιο επιτυχημένα product placements στην ιστορία του κινηματογράφου
Η επιλογή αυτή δεν ήταν αποτέλεσμα συμφωνίας. Τουλάχιστον, όχι τότε. Όταν όμως η Omega είδε την ευκαιρία, η συνεργασία με την EON Productions έγινε επίσημη και εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα product placements στην ιστορία του κινηματογράφου. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα, κάθε Bond φορούσε Omega—και όχι απλώς ως αξεσουάρ, αλλά ως προέκταση του χαρακτήρα του.
Τα Seamaster Diver 300M και Planet Ocean έγιναν βασικά εργαλεία του Bond: ανθεκτικά, τεχνολογικά προηγμένα, με αισθητική που συνδυάζει τη δράση με την κομψότητα. Ο Daniel Craig, στον πιο ρεαλιστικό και σκοτεινό Bond της εποχής μας, φόρεσε τα δικά του Omega. Στο Casino Royale, κυκλοφόρησε με δύο μοντέλα. Στο Spectre, φόρεσε μια ειδική έκδοση με "lollipop” δευτερολεπτοδείκτη, αγαπημένη λεπτομέρεια των φανατικών της ωρολογοποιίας. Και στο No Time to Die, συμμετείχε ενεργά στον σχεδιασμό του Seamaster Diver 300M 007 Edition, με κάσα τιτανίου, απόλυτα προσαρμοσμένο στην ιδιοσυγκρασία του ήρωα.
Παρότι πολλοί πιστεύουν πως οι ίδιοι οι ηθοποιοί υπογράφουν ατομικά συμβόλαια, στην πραγματικότητα η συμφωνία είναι με την παραγωγή—αν και ο Craig έχει αναπτύξει προσωπική σχέση με το brand, τόσο στην οθόνη όσο και στην καθημερινότητά του.
Δεν είναι απλώς μια εμπορική συμφωνία
Η συνεργασία Bond-Omega έχει περάσει στη σφαίρα της pop κουλτούρας. Τα ρολόγια της σειράς έχουν αποκτήσει συλλεκτική αξία και η ταύτιση των αξιών—κομψότητα, ακρίβεια, αυτοπεποίθηση—δεν είναι απλώς εμπορική. Είναι ουσιαστική.
Σε μια εποχή όπου τα περισσότερα placements μοιάζουν με διαφημίσεις, η σχέση αυτή παραμένει γνήσια. Γιατί κάθε φορά που ο Bond κοιτά το Seamaster του, κάτι πιο βαθύ από τον χρόνο μετράει. Μετράει το στυλ.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.