Οι Rolling Stones, μάλλον έχουν το πιο αναγνωρίσιμο λογότυπο που φτιάχτηκε ποτέ. Ένα λογότυπο που έχει "στολίσει" μέσα στα χρόνια αντικείμενα, ρούχα, δέρματα ενώ μεταξύ μας, κατοικεί στο μυαλό όλων. Ακόμα και αν δεν ξέρεις ποιοι είναι οι Rolling Stones -πού είπαμε ότι ζεις;-, το λογότυπο με την εμβληματική γλώσσα και τα κατακόκκινα χείλη το έχεις σίγουρα δει κάπου ή και παντού. Ωστόσο, έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποιος κρύβεται πίσω από την εμβληματική 'γλώσσα' των Rolling Stones; 

Το λογότυπο των Rolling Stones, δε σχεδιάστηκε από τον Andy Warhol όπως πολλοί πιστεύουν. Αντ' αυτού, το εμβληματικό λογότυπο δημιουργήθηκε από τον John Pasche το 1970. Εκείνη την εποχή, ο Pasche ήταν φοιτητής τέχνης και οι Stones βρίσκονταν στο απόγειο της φήμης τους. Το συγκρότημα προσπαθούσε να σχεδιάσει μια αφίσα για την ευρωπαϊκή περιοδεία τους αλλά απεχθανόταν όλες τις επιλογές που τους πρόσφερε η εταιρεία τους. Έτσι, ο Mick Jagger πήρε την κατάσταση στα χέρια του και προσέγγισε τον Pasche αφού είδε τη δουλειά του στην έκθεση πτυχίων του Royal College of Art.

Ο Jagger λοιπόν, είχε την ιδέα να κάνει κάτι σχετικό με την ινδική θεά Κάλι, η οποία είναι ζωγραφισμένη με τη γλώσσα έξω. Και τότε ήταν που ο Pasche του "απάντησε" με το διαχρονικό και πασίγνωστο λογότυπο. "Η σχεδιαστική ιδέα για τη γλώσσα ήταν να αναπαραστήσει την αντιεξουσιαστική στάση του συγκροτήματος, το στόμα του Mick και τους προφανείς σεξουαλικούς συνειρμούς. Τη σχεδίασα με τέτοιο τρόπο ώστε να αναπαράγεται εύκολα και σε ένα στυλ που πίστευα ότι θα μπορούσε να αντέξει στο χρόνο", λέγεται ότι ήταν τα λόγια του καλλιτέχνη.

Με λίγα λόγια, ο John Pasche εμπνεύστηκε από αυτό που του είπε ο Jagger αλλάζοντας ωστόσο αρκετά την "εντολή" του frontman. To σχέδιο πήρε τη μορφή που ξέρουμε σήμερα με τη δεύτερη κιόλας φορά ενώ ο καλλιτέχνης, πληρώθηκε για αυτό 50 μόλις λίρες. 

Σήμερα ωστόσο, η ιστορία πίσω από το λογότυπο μοιάζει λίγο μπερδεμένη. Ναι, το σχέδιο άρεσε πολύ στο συγκρότημα και αποφάσισε να το κρατήσει. Το 1971 όμως, κυκλοφόρησαν το άλμπουμ Sticky Fingers και τότε, λέγεται πως θέλησαν να κολλήσουν πάνω του ένα νέο λογότυπο. Ο σχεδιαστής Craig Braun λοιπόν, ανέλαβε να συνδυάσει έργα του Warhol με το ήδη υπάρχον branding του συγκροτήματος, οπότε χρειαζόταν το αρχικό λογότυπο. Όταν επικοινώνησε με τον Pasche, αποκαλύφθηκε ότι είχε μόνο μερικά πρόχειρα σκίτσα του σχεδίου όμως ένας άνθρωπος από τη Rolling Stones Records, είχε φτιάξει μια σφραγίδα από αυτό.

iStock

Ύστερα από πολλές δοκιμές και επεξεργασίες, το λογότυπο έγινε ακριβώς αυτό που είναι σήμερα. Έτσι ο Craig Braun, ισχυρίζεται ότι αυτός είναι ο δημιουργός καθώς και πως οι Rolling Stones χρησιμοποιούν τη δική του εκδοχή για όλα τα merch, τα άλμπουμ και τις αφίσες. Την αλήθεια, μέχρι και σήμερα, δε τη γνωρίζει κανείς. Ο Pasche υποστηρίζει ότι αυτός ήταν ο αρχικός δημιουργός της εικόνας ενώ αντίστοιχα, ο Braun, λέει ότι αυτός ήταν που έκανε το λογότυπο αυτό που είναι σήμερα. 

Χρόνια μετά, μπορούμε να πούμε πως το λογότυπο αυτό είναι ένα και μοναδικό. Διαχρονικό και κλασικό, παγκοσμίως αναγνωρίσιμο, είναι δίχως αμφιβολία ένα βασικό στοιχείο της ροκ μουσικής και φυσικά, των Rolling Stones. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.