Κάτι έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια στα μεγαλύτερα fashion shows σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στους καλεσμένους που παρευρίσκονται στις πρώτες σειρές υπάρχουν νεαρά κορίτσια και αγόρια που δεν είναι μοντέλα, επιχειρηματίες ή γόνοι πλούσιων οικογενειών. Είναι η Léa Elui, η Dixie D’Amelio, ο Noah Beck, η Bella Poarch, η Chase Hudson και αποτελούν τους superstars του TikTok, του πλέον ανερχόμενου κοινωνικού δικτύου.

Διαθέτουν εκατομμύρια ακολούθους. Μάλιστα, η πιο διάσημη από αυτούς, η Charli D’Amelio, αδελφή της Dixie, έχει 138,2 εκατομμύρια followers. Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν άργησαν να τραβήξουν το βλέμμα και των μεγάλων οίκων μόδας. Εξάλλου, μετά τους bloggers, τους ΥouΤubers και τους influencers του Ιnstagram οι ΤikΤokers είναι τα νέα avatars που κρατούν πλέον τα ηνία της ψηφιακής επιρροής.

Το κοινωνικό δίκτυο που αγαπάει η Gen Z

Ξεκίνησε ως μια εφαρμογή για τους λάτρεις του playback και των μοντέρνων χορογραφιών, όμως σε λιγότερο από δύο χρόνια αυτή η πλατφόρμα δημιουργίας βίντεο έγινε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Το φθινόπωρο του 2021 το TikTok έφτασε τον εξωφρενικό αριθμό του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών τον μήνα παγκοσμίως. Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι η πλειονότητά τους ανήκει στη λεγόμενη Generation Z και στους millennials, το 'ιερό δισκοπότηρο' των υπεύθυνων μάρκετινγκ.

Getty Images

Όπως αναφέρει η Lauren Boudard, συγγραφέας του βιβλίου Les Possédés, όπου περιγράφει την εισβολή των νέων τεχνολογικών γιγάντων στην καθημερινότητά μας, 'η πανδημία και το lockdown επιτάχυναν σημαντικά την ανάπτυξη του TikTok μετατρέποντας το κοινωνικό δίκτυο σε ένα είδος παγκόσμιας ομαδικής ψυχοθεραπείας'.

> Διάβασε ακόμα: Η ιστορία του Lil Nas X έχει ζουμί

Κατά τη διάρκεια του 2021 η εφαρμογή 'κατέβηκε' σε τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα 3 δισεκατομμύρια φορές, αριθμός ρεκόρ. Οι σημερινοί 20χρονοι, ακόμα και όσοι μέχρι τώρα το περιφρονούσαν, το βρίσκουν πια εξαιρετικά cool εγκαταλείποντας για χάρη του το Instagram και το YouTube αλλά και τα πιο 'παραδοσιακά' μέσα, όπως η τηλεόραση.

Η απόλυτη κυριαρχία

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε για τη χρήση του TikTok τον Μάρτιο του 2021, το 35% των χρηστών του δήλωσε ότι πλέον αφιερώνει λιγότερο χρόνο σε σχέση με πριν για να βλέπει τηλεόραση, να ακούει podcast, να παρακολουθεί βίντεο ή να διαβάζει.

> Διάβασε ακόμα: Ο Khaby Lame ξέρει πώς θα γίνεις star του TikTok

Celebrities, εταιρείες, δάσκαλοι, υπουργοί, έφηβοι, γονείς, όλοι είναι στο TikTok, όπου, εκτός από beauty tutorials, βιντεάκια μαγειρικής ή γυμναστικής και εντυπωσιακές χορογραφίες, μπορεί να βρει κανείς και μαχητικό περιεχόμενο για τον φεμινισμό, την κοινότητα LGBTQIA+, την οικολογία, τον αγώνα κατά του ρατσισμού.

Η συνέχεια στο Madamefigaro.gr

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.