Χτυπημένο κι αυτό από τον κορωνοϊό, το φεστιβάλ του Τορόντο περιορίστηκε τα δυο τελευταία χρόνια σε μια λογική συντήρησης, μειώνοντας τον αριθμό των επιλεγμένων ταινιών, προβάλλοντας πολλές απ’ αυτές σε streaming πλατφόρμα και αναβάλλοντας τις gala πρεμιέρες του. Αυτή τη χρονιά επιστρέφει δυναμικά με ένα πρόγραμμα 200 περίπου μεγάλου και 40 μικρού μήκους ταινιών, κόκκινο χαλί και τη διάθεση να επιβεβαιώσει πως παραμένει ένα πρωτοκλασάτο φεστιβάλ, το μεγαλύτερο της αμερικανικής ηπείρου και εφάμιλλο των τριών κορυφαίων ευρωπαϊκών (Κάνες, Βενετία, Βερολίνο).
Από τα δυο πρώτα, άλλωστε, επιλέγει κάθε χρόνο να λανσάρει στην αρχή της προ-οσκαρικής περιόδου στις ΗΠΑ όσα φιλμ διακρίθηκαν και βραβεύτηκαν, περιλαμβάνοντας, ανάμεσα σε πολλά άλλα, στο φετινό πρόγραμμά του τον "Γιο" του Florian Zeller, το "The Whale" του Darren Aronofsky και το "The Banshees of Inisherin" του Martin McDonagh από την Μόστρα, ενώ από τις Κάνες τα "ΕΟ" του Jerzy Skolimowski, "Broker" του Hirokazu Kore-eda, "Decision to Leave" του Park Chan-wook και το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα "Τρίγωνο της Θλίψης" του Ruben Östlund.
Τι άλλο ξεχωρίζει στο πρόγραμμα
Δυο βιογραφικά δράματα βασισμένα σε αληθινά γεγονότα θα ανοίξουν - το "The Swimmers" της Sally El Hosaini στις 8/9 – και θα κλείσουν - το "Dalíland" της Mary Harron με τους Ben Kingsley και Barbara Sukowa στις 18/9 – το φεστιβάλ, το οποίο για πρώτη φορά θα φιλοξενήσει σε παγκόσμια πρεμιέρα μια ταινία του Steven Spielberg, το οσκαρικό φαβορί "The Fabelmans".
Η συνέχεια στο Athinorama.gr