Σε είχαμε προειδοποιήσει για το Smile ή αλλιώς "Χαμογέλα" στην ελληνική εκδοχή του τίτλου του. Πρόσφατα, διαβάσαμε ότι μόνο στις εγχώριες αίθουσες έχει ξεπεράσει τις 100.000 εισιτήρια, ενώ παραμένει στην κορυφή του αμερικανικού box office για δύο συνεχόμενες εβδομάδες. Θα σκέφτεσαι "εντάξει, συμβαίνουν αυτά", "τι να πει τότε κανείς για το Top Gun: Maverick" και εν μέρει θα έχεις δίκιο, ωστόσο, γι᾽αυτό συνεχίζουμε να τονίζουμε πως οι συγκρίσεις όταν γίνονται πρέπει να είναι δίκαιες. Στην προκειμένη, εντυπωσιαζόμαστε γιατί είναι σα να λέμε Δαυίδ και Γολιάθ - πρόκειται για μία πραγματικά χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγή της Paramount που κυκλοφόρησε χωρίς πολλές αξιώσεις.

Για να καταλάβεις τα μεγέθη, μόλις την περασμένη Τετάρτη, η Paramount ανακοίνωσε ότι η ταινία σε έσοδα έφτασε τα 102 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 55,5 εκατ. στις ΗΠΑ. Η παραγωγή της κόστισε μόλις 17 εκατ. δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι έβγαλε εξαπλάσιο κέρδος από τον προϋπολογισμό της παραγωγής της. Το δε hashtag #smilemovie έχει ξεπεράσει τις 392 εκατ. θεάσεις στο TikTok από την προηγούμενη Πέμπτη. 

Μία μικρή εξήγηση

Μπρος στο δρόμο που χάραξε το οσκαρικό Get Out του Jordan Peele, τα θρίλερς έχουν πάρει τα πάνω τους τελευταία. Για την ακρίβεια, αν εξαιρέσουμε τις ταινίες με υπερήρωες, τα τελευταία χρόνια είναι το μόνο αξιόπιστο είδος στο box office. Το Smile άλλωστε, δεν είναι το μόνο: ΑΠό το Barbarian των 38 εκατ. δολαρίων και το Halloween Ends των 20 στην πρώτη εβδομάδα προβολής του, καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για μία κανονική τάση. 

>Διάβασε ακόμη: Ο Miles Teller και η απίθανη πρόκληση του Top Gun: Maverick

"Αυτού του είδους οι ταινίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της οικοσφαίρας της βιομηχανίας, και αυτό δεν ήταν ποτέ πιο ξεκάθαρο από ό,τι τώρα, καθώς παρέχουν κάποια σταθερότητα μεταξύ των πιο πολυσύχναστων τμημάτων του ημερολογίου κυκλοφορίας", δήλωσε πρόσφατα ο Shawn Robbins, επικεφαλής αναλυτής της Box Office Pro.

Βέβαια, πέρα από την τάση, η ταινία δεν ξεπέρασε τις προσδοκίες των δημιουργών της μόνο λόγω του είδους που εκπροσωπεί. Η Paramount διεξήγαγε μια ενδιαφέρουσα εκστρατεία μάρκετινγκ που περιελάμβανε την τοποθέτηση ηθοποιών σε αγώνες μπέιζμπολ, οι οποίοι χαμογελούσαν ανατριχιαστικά σε ένα μεγάλο μέρος των αγώνων, γεγονός που βοήθησε την ταινία να γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.