Οι οπαδοί του Quentin Tarantino έχουν σπαταλήσει ολόκληρες δεκαετίες, σκανάροντας μία προς μία τις ταινίες του σε αναζήτηση κάποιου Easter Egg, κάποιου homage σε κλασικά ή και παγκοσμίως άγνωστα φιλμ από αυτά που λατρεύει ο Αμερικανός σκηνοθέτης αλλά και των λίγων σκηνών όπου έχει κρύψει κάποια αναφορά στον εαυτό του. Κάποιες αιτιάσεις είναι πασιφανείς, άλλες χρειάζονται περισσότερο ψάξιμο, κάποιες άλλες κινούνται στα όρια της θεωρίας συνωμοσίας αλλά ένα είναι σίγουρο: Ο Tarantino έχει φροντίσει ώστε οι ταινίες του να συνδέονται μεταξύ τους δημιουργώντας περίπλοκους διαδρόμους που θυμίζουν ιστό αράχνης.

Πάρε για παράδειγμα την διάσημη σκηνή χορού: Η Mia Wallace (Uma Thurman) εξηγεί την πλοκή ενός πιλότου τηλεοπτικής σειράς στην οποία συμμετείχε· η περιγραφή της για μία ομάδα μυστικών πρακτόρων θηλυκού γένους θυμίζει τρομερά τις ηρωίδες του Kill Bill. Μάλιστα αναφέρει ότι υποδύθηκε μία χαρακτήρα που είναι η πιο θανατηφόρα γυναίκα του πλανήτη με το μαχαίρι -ακριβώς, δηλαδή, ότι είναι και η Bride των δύο αυτών ταινιών. Α, ναι, και κάτι άλλο: στην ίδια σκηνή μιλά με τον Vincent Vega (John Travolta), έναν χαρακτήρα που μοιράζεται το όνομα του με το πραγματικό όνομα του Mr. Blonde από το Reservoir Dogs.

Στο μυαλό του Tarantino υπάρχουν δύο σύμπαντα: Το The Realer Than Real World και το The Movie Movie Universe

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο που μπορεί να σταθεί κανείς είναι τα φανταστικά brands που κατασκευάζει ο σκηνοθέτης έτσι ώστε να αποφύγει οποιοδήποτε συσχετισμό με πραγματικές εταιρείες. Υπάρχουν τα Big Kahuna Burger, τα Red Apple Cigarettes ενώ αν ρίξεις μία πιο προσεκτική ματιά θα ανακαλύψεις συγγένειες ανάμεσα σε ελάσσονες χαρακτήρες: Ο Crazy Craig Koons του Django Unchained είναι πρόγονος του Captain Koons (Christopher Walken) από το Pulp Fiction· αντίστοιχα ο Pete Hicox (Tim Roth) από το The Hateful Eight έχει συγγένεια με τον Archie Hicox (Michael Fassbender) του Inglourious Basterds.

Μήπως όμως προτρέχουμε κι όλα αυτά δεν είναι τίποτα περισσότερο από προϊόν της καλπάζουσα φαντασίας των φανατικών οπαδών; "Υπάρχει το πραγματικότερο από το πραγματικό σύμπαν (σ.σ: The Realer Than Real World Universe) όπου κατοικούν όλοι οι χαρακτήρες κι ύστερα υπάρχει το κινηματογραφικό σύμπαν (σ.σ: The Movie Movie Universe includes). Από το From Dusk Till Dawn μέχρι το Kill Bill, τα πάντα συμβαίνουν σε αυτό το σύμπαν, έτσι όταν οι χαρακτήρες του Reservoir Dogs ή του Pulp Fiction πηγαίνουν να δουν σινεμά, αυτό που βλέπουν είναι το Kill Bill. Aυτό που βλέπουν είναι το From Dusk Till Dawn" είχε δηλώσει χαρακτηριστικά το 2017, σε συνέντευξή του σε μέσο της Αυστραλίας, επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς τις φήμες.

Με βάση, λοιπόν αυτή τη λογική τα δύο αλληλοσυμπληρούμενα σύμπαντα του Tarantino λειτουργούν ως εξής: 

  • The Realer Than Real World Universe: Reservoir Dogs, True Romance, Pulp Fiction, Death Proof, Inglourious Basterds, Django Unchained και The Hateful Eight.
  • The Movie Movie Universe: Natural Born Killers, From Dusk Till Dawn και Kill Bill.

Έτσι αφού κάθε δημιουργία του Tarantino συνδέεται με έμμεσο ή και άμεσο τρόπο με κάποια προηγούμενη η επόμενη ταινία του, μοιραία το ίδιο θα συμβεί και με το Once Upon a Time in Hollywood. Το ενδιαφέρον τώρα κομμάτι του δέκατου φιλμ του Αμερικανού σκηνοθέτη είναι ότι όλα δείχνουν πως θα πατά και στους δύο κόσμους.


Ο Quentin Tarantino έχει αλλάξει την ιστορία του σινεμά. Με περισσότερους από έναν τρόπους και παραπάνω από μία φορές.


Οι Rick Dalton (Leonardo DiCaprio), Cliff Booth ( Brad Pitt) και Sharon Tate (Margot Robbie) για παράδειγμα κατοικούν στο Τhe Realer Than Real Universe ενώ οι ταινίες και οι σειρές που πρωταγωνιστούν (εντός του φιλμ) υπάρχουν στο The Movie Movie Universe. Ναι, όντως, όλα αυτά ακούγονται αφόρητα φιλοσοφικά αλλά φαίνεται ότι βοηθούν τον σκηνοθέτη στο να κατασκευάσει τους φανταστικούς -από κάθε άποψη- κόσμους που χαρίζει στο κοινό.

Πώς τώρα οι DiCaprio και Pitt έχουν εμφανιστεί τόσες και τόσες φορές στον έναν ή τον άλλο κόσμο; Μία λογική εξήγηση αναφέρθηκε ήδη πιο πάνω: Ας μην ξεχνάμε ότι ίσως είναι πρόγονοι ή επίγονοι των χαρακτήρων. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αν η αποφράδα νύχτα της 8ης Αυγούστου του 1969 όταν και η σατανική συμμορία του Charles Manson εξετέλεσε το ανίερο έργο της άλλαξε την πορεία του Χόλιγουντ, ο Quentin Tarantino έχει αλλάξει την ιστορία του σινεμά. Με περισσότερο από έναν τρόπους και παραπάνω από μία φορές. Το πολύπλοκο και αλληλοσυμπληρούμενο κινηματογραφικό του σύμπαν είναι απλά ένας από αυτούς - κάτι που έκανε, δηλαδή, πολύ πριν εμφανιστεί στον ορίζοντα το Marvel Cinematic Universe (MCU).