"Έχεις αγόρι;", ακούγεται να ρωτάει την 11χρονη τότε Britney Spears και star του Mickey Mouse Club, ο 70χρονος παρουσιαστής του Star Search, Ed McMahon. Η στιχομυθία που ακολουθεί από το 1992 είναι κάπως άβολη: "-Όχι κύριε. -Γιατί όχι; -Γιατί όλοι οι άντρες είναι κακοί". Τα παραπάνω είναι αρκετά για να πάρουμε μία γεύση προς τα πού κλίνει το νέο ντοκιμαντέρ των New York Times, Framing Britney Spears που πραγματεύεται την πολυτάραχη ζωή της 38χρονης τραγουδίστριας, το "καθεστώς επιτροπείας" που της έχει επιβληθεί και το κίνημα #FreeBritney.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, για να μπορέσει κανείς να κατανοήσει το φαινόμενο της pop κουλτούρας που προκάλεσε χαμό στις καρδιές των millennials και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτήν τη στιγμή, είναι σημαντικό να ταξιδέψει πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στην εφηβεία της. 

Γιατί προτού ξεκινήσουν όλες εκείνες οι συμπεριφορές που έκαναν κακό στην ίδια, η Britney έγινε δέκτης σχολίων που μόνο καλοπροαίρετα δε μπορούν να θεωρηθούν. "Για πολλούς είσαι μία ζωντανή αντίφαση. Από τη μία είσαι ένα γλυκό, αθώο, αγνό κορίτσι. Από την άλλη, είσαι μία σέξι ντίβα με εσώρουχα", της είπε ένας δημοσιογράφος. "Ας μιλήσουμε για το δικό σου σέξι look της Lolita", επέμεινε ένας άλλος.

Μισογυνισμού συνέχεια

Στο δε Today Show, η Florence Henderson πραγματοποίησε ολόκληρη συζήτηση για το πώς η Spears μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι αθώα σε ένα τραγούδι που δεν έγραψε η ίδια και ταυτόχρονα να ντύνεται με πρόστυχα ρούχα που άλλοι επέλεξαν για εκείνη. "Είναι πραγματικά παράδοξο, δεν είναι;", αναρωτήθηκε on air και οι συνεργάτες της έγνεψαν καταφατικά. "Δε μοιάζει τόσο αθώα", κατέληξε.

Ενδεχομένως το πιο ενοχλητικό σημείο του ντοκιμαντέρ να είναι εκείνο κατά το οποίο ένας αγνώστων στοιχείων δημοσιογράφος λέει στη Spears: "Όλοι μιλούν για αυτό". "Μιλούν για ποιο πράγμα;", τον ρωτάει εκείνη. "Το στήθος σου", αποκρίνεται αυτός δήθεν ντροπαλά και η τραγουδίστρια εμφανώς αμήχανη προσπαθεί να κάνει πλάκα και να αποφύγει να απαντήσει. "Δείχνεις θυμωμένη όταν ένας παρουσιαστής σε talk show αναφέρει αυτό το θέμα", επισημαίνει εκείνος προσπαθώντας να την πατρονάρει. Μάλιστα δείχνει προσβεβλημένος κιόλας, λες και θα ήταν τιμή της να συνεχίσει μία κουβέντα που αφορά στο μέγεθος του μπούστου της. 

Ο μισογυνισμός των ΜΜΕ απέναντί της στο μεταξύ, χειροτέρεψε το 2003, όταν ο Justin Timberlake αποκάλυψε ότι εκείνη έφταιξε για το χωρισμό τους. "Το έκανε να φαίνεται σωστά ή λάθος ότι τον απάτησε", εξηγεί στην κάμερα ο δημοσιογράφος του Esquire, Dave Holmes. Ο Τύπος το έχαψε και με χαρά -χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να μάθει τη δική της πλευρά- συμμετείχε στο slut-shaming που βοήθησε τον Timberlake να προωθήσει τη σόλο καριέρα του. "Έκανες κάτι που προξένησε στον Justin τόσο πόνο και ταλαιπωρία", την κατηγόρησε κατάμουτρα η Diane Sawyer στη συνέντευξή τους στο Primetime Thursday του ABC. Εκείνη η χρονιά ήταν που ο πρώην μπροστάρης των N-SYNC κέρδισε Grammy για την ερμηνεία του στο Cry Me a River, ένα τραγούδι που μιλάει για εκδικητικό πορνό. 

Επιλέγοντας να προβάλλουν αυτού του είδους το αρχειακό υλικό, οι δημιουργοί του Framing Britney Spears κάνουν μία σημαντική -αν όχι ολοφάνερη- διαπίστωση: Η αντιμετώπισή της από τα ΜΜΕ ήταν απροκάλυπτα μισογυνική και πιθανότατα να συνέβαλε στην κάτω βόλτα που πήρε μετά η ζωή της. H κοινή γνώμη έβαλε το χέρι της στη μετέπειτα καταστροφή της. Μέχρι το 2007 η κάποτε πριγκίπισσα της pop είχε μετατραπεί σε κανονικό σάκο του μποξ, άσχετα αν ποτέ δεν ενεπλάκη σε πραγματικό σκάνδαλο. Σε αντίθεση με τους Tiger Woods, Bill Clinton και Hugh Grant δεν απάτησε το σύντροφό της με κάποια σερβιτόρα, ασκούμενη ή ιερόδουλη προσπαθώντας να το συγκαλύψει.

Δε διέρρευσε ποτέ κάποιο sex tape της όπως, συνέβη με τις Paris Hilton, Kim Kardashian και Pamela Anderson. Πράγματι, κατέρρευσε δημόσια, αλλά μόνο αφού τα μίντια την είχαν ήδη εκμεταλλευθεί για περισσότερο από μία δεκαετία, κοροϊδεύοντάς την για την προσωπική της ζωή, τις στιλιστικές της επιλογές μέχρι και τα ακούσια upskirts της. Οι χλευασμοί προς το πρόσωπό της έχτισαν περιουσίες για πολλούς. 

Το φαινόμενο "αποκαθήλωση"

H χαιρεκακία απέναντι στη Britney εκτός από άθλια, δυστυχώς ήταν αναμενόμενη. Στη σύντομη ιστορία της αμερικανικής pop κουλτούρας, υπάρχουν ένα σωρό ιστορίες για το πώς τα αρπακτικά μίντια σπεύδουν να κατασπαράξουν τα πρότυπα που τα ίδια ανέδειξαν. Προφανώς, δεν είναι δίκαιο να αποδώσουμε όλο το φταίξιμο στις δικές τους πρακτικές, και όχι, δε μπαίνουν όλες οι περιπτώσεις στο ίδιο τσουβάλι. Οι πληγές στη ζωή της Britney ωστόσο, είναι ακόμα ανοιχτές, οι δαίμονες του παρελθόντος την καταδιώκουν μέχρι και σήμερα.

Βρίσκεται ακόμη παγιδευμένη υπό την κηδεμονία του πατέρα της στην οποία ασφυκτιά τα τελευταία 15 χρόνια ύστερα από την κρίση ψυχικής υγείας που αντιμετώπισε. Από τότε μέχρι και σήμερα, έχει κυκλοφορήσει ένα σωρό albums, έχει δώσει επιτυχημένες συναυλίες, ενώ οι residency εμφανίσεις στο Λας Βέγκας ανήκουν στις πιο επικερδείς όλων των εποχών (όπως και αυτές τις Celine Dion). 

Στο μεταξύ, το 2019 ο πρώην σύζυγος της Britney, Kevin Federline κατέθεσε περιοριστικά μέτρα εναντίον του πατέρα της, Jaime Spears ο οποίος φέρεται να ήρθε σε έντονο διαπληκτισμό με ένα από τα εγγόνια του. Εν ολίγοις δηλαδή, ο άνθρωπος που θεωρείται ικανός να διαχειρίζεται την καριέρα και την περιουσία της κόρης του, απαγορεύεται εδώ και δύο χρόνια να πλησιάζει τα παιδιά της. 

Καθόλου περίεργο που η Britney δεν έχει σκοπό να ξανατραγουδήσει αν δε μπορέσει να πάρει τη ζωή της στα χέρια της.