Μέχρι πρότινος ήταν φήμες, αλλά τελικά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά, στην προκειμένη περίπτωση τουλάχιστον. Το Netflix που είδε τους συνδρομητές του να αυξάνονται κατακόρυφα εν μέσω των αλλεπάλληλων lockdowns, κακόμαθε και προσπαθεί να διαχειριστεί τις παράπλευρες απώλειες, αλλά και την πτώση που (μεταξύ μας εύλογα) σημειώνεται τελευταία όσον αφορά στους νέους χρήστες. Έτσι, εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μίας πιο οικονομικής συνδρομής που όμως θα έχει διαφημίσεις - προφανώς για να είναι βιώσιμη.

Για του λόγου το αληθές, πρόσφατα μάθαμε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, η πλατφόρμα streaming έχει χάσει περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Βασικά για να είμαστε πιο σαφείς, δεν είναι ότι ο κόσμος σταμάτησε τη μηνιαία συνδρομή του, απλώς με απλά μαθηματικά υπολογίζεται ότι στο τέλος του 2021, οι χρήστες ανέρχονταν στα 221,84 εκατ. και τώρα είναι στα 221,64.

Θεωρητικά δεν πρόκειται για καταστροφή, ωστόσο ακόμη και αυτή η μείωση οδήγησε τις μετοχές του σε κατακόρυφη πτώση στο χρηματιστήριο, το γεγονός πήρε δημοσιότητα και τώρα όλος ο κόσμος αναρωτιέται τι θα κάνει για να επανακάμψει.

Μία νέα εποχή

Κάπως έτσι προέκυψε το σενάριο της φθηνότερης συνδρομής με διαφημίσεις και χρέωση για την κοινοποίηση του κωδικού πρόσβασης σε τρίτους. Ο ίδιος ο Reed Hastings το επιβεβαίωσε αυτό σε συνέντευξή του στο Variety, κατά την οποία εξήγησε ότι αυτή η εναλλακτική λύση πρόκειται να εφαρμοστεί στο μέλλον- αν και μπορεί να τους πάρει ένα ή δύο χρόνια για να χτίσουν τη σωστή στρατηγική και το κατάλληλο σχέδιο για το λανσάρισμά της.

>Διάβασε ακόμη: Οι νέες σειρές της άνοιξης

Αν μπορείς να αντέξεις τις διαφημίσεις, δεν είναι καθόλου άσχημα νέα. Βέβαια, από την άλλη οι ανταγωνιστές HBO Max, Disney + και Apple TV + κοστίζουν ήδη λιγότερο χωρίς διαφημίσεις. 

Παράλληλα, τελευταία σημειώνονται αρκετά παράπονα από τους συνδρομητές αναφορικά με την ποιότητα των τίτλων που κυκλοφορούν μήνα με το μήνα. Αντίστοιχα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που παραπονιούνται ότι ακυρώνονται παραγωγές για τα οποίες θα πλήρωναν όντως 12,99 ευρώ το μήνα. Συνεπώς, το Netflix θα προσθέσει μία φθηνότερη συνδρομή με διαφημίσεις, αλλά το αν θα θέλουν οι ήδη δυσαρεστημένοι χρήστες να συμβιβαστούν με τη νέα συνθήκη είναι εξαιρετικά αμφίβολο. 

Στο μεταξύ, εδώ και μερικούς μήνες, οι κριτικοί επαινούν συστηματικά τις εκπληκτικές παραγωγές που παρουσιάζει η Apple -κέρδισε και το Όσκαρ με το CODA, ένα ακόμη πλήγμα για το γόητρο της πλατφόρμας streaming που κυνηγούσε καιρό το πολυπόθητο αγαλματίδιο. Επιπλέον, το HBO Max συνεχίζει να προηγείται στα Emmy, ενώ το Disney+ έχει το σύμπαν της Marvel, του Star Wars καθώς και τους καλύτερους τίτλους του Hulu. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και δεδομένου του ότι το Netflix υπολογίζει ότι τους επόμενους μήνες θα χάσει 2 εκατ. χρήστες, αν θέλει να έχει διαφημίσεις θα πρέπει να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο το περιεχόμενό της για να δικαιλογήσει την ύπαρξή τους. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.