Η τηλεόραση "κύρους" (μεγάλη κουβέντα το ποιες ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία και αν υφίσταται κιόλας τέτοια κατηγορία) πέρασε σε φάση αναμονής. Το The Crown αποσύρθηκε διακριτικά, το Succession ολοκλήρωσε την πορεία του με ένα φινάλε που ήταν ταυτόχρονα απολαυστικό και απογοητευτικό, ενώ το House of the Dragon βρίσκεται σε παύση αφήνοντας τους θεατές με νοσταλγία για δράκους και ίντριγκες. Αυτό το κενό αποφάσισε να καλύψει ο Steven Knight με το House of Guinness, μια σειρά που αντλεί υλικό από την πιο γνωστή οικογένεια ζυθοποιών και θέτει το ερώτημα πώς ένα όνομα μπορεί να μετατραπεί σε δυναστεία.
H πλοκή
Η ιστορία μας μεταφέρει στο Δουβλίνο του 1860. Ο Benjamin Guinness, ο άνθρωπος που μετέτρεψε το ζυθοποιείο του παππού του σε εθνική επιτυχία, πεθαίνει αφήνοντας πίσω του τέσσερα παιδιά: τον εκρηκτικό Arthur (Anthony Boyle), τον ψύχραιμο και υπολογιστικό Edward (Louis Partridge), την ευφυή Anne (Emily Fairn) και τον μικρότερο Benjamin (Fionn O’Shea). Η πρεμιέρα, με επίκεντρο την κηδεία και την ανάγνωση της διαθήκης, παρουσιάζει δυναμικές που κάθε θεατής με αδέλφια μπορεί να αναγνωρίσει. Χαρακτηριστική η ατάκα της Anne λίγο πριν το μνημόσυνο: "Edward, άλλαξε πουκάμισο, Benjamin, φόρα κάτι που δεν έχεις κοιμηθεί μέσα, και Arthur, απλά άλλαξε".
Καθώς τα επεισόδια εξελίσσονται, η πίεση της διαδοχής βαραίνει τους δύο μεγαλύτερους. Ο Edward αποδεικνύεται ικανός, ενώ ο Arthur παρασύρεται σε ξέφρενες νύχτες και σχέσεις που σκανδαλίζουν την κοινωνία. Η ένταση ανάμεσα στους δύο δίνει στον Boyle και τον Partridge την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν μια χημεία αιχμηρή αλλά και τρυφερή, που δεν μένει μόνο στον ανταγωνισμό αλλά δείχνει και την αγάπη των αδελφών. Ο Knight, άλλωστε, δήλωσε πως τον ενδιέφεραν αυτές οι οικογενειακές δυναμικές όσο και το πολιτικό πλαίσιο που τις περιβάλλει, τονίζοντας πως τα παιδιά του πλούτου είναι πιο ενδιαφέροντα από τους γονείς τους.
Παρότι το σενάριο θα μπορούσε να επικεντρωθεί στο πώς ο Arthur ίδρυσε το ζυθοποιείο στο St James’s Gate το 1759 με ένα μισθωτήριο 9.000 ετών, εστιάζει στη μάχη της οικογένειας για τη φήμη της. Ο Arthur δοκιμάζει την πολιτική, η Anne εξερευνά την ύπαιθρο, ο Benjamin φεύγει για το Λονδίνο και ο Edward επινοεί νέους τρόπους να βγάλει χρήματα. Άλλοτε πετυχαίνουν κι άλλοτε αποτυγχάνουν, αλλά η περιουσία τούς προσφέρει ένα δίχτυ ασφαλείας. Ο Knight ανεβάζει τα διακυβεύματα μέσα από κοινωνικά χάσματα, πολιτικές περιπέτειες και προσωπικές σχέσεις όπως αυτή του Edward με τη ριζοσπαστική Ellen (Niamh McCormack).
Η οικογένεια βρίσκεται αντιμέτωπη με εξωτερικές απειλές: το κίνημα Fenian που μάχεται για ανεξάρτητη Ιρλανδία και τις θρησκευτικές φωνές που αντιδρούν στη διάδοση του αλκοόλ. Οι Guinness απαντούν με φιλανθρωπία και πολιτικά παιχνίδια, ενώ στο πλευρό τους βρίσκεται ο fixer Sean Rafferty, τον οποίο ο James Norton γεμίζει με βαρύτητα. Η σκηνοθεσία των Tom Shankland και Mounia Akl κινείται ανάμεσα στο δυναμικό και το επιβλητικό, ενώ οι εκρήξεις και η δράση διατηρούν το σασπένς. Το μόνο σημείο που υστερεί είναι η παράλληλη ιστορία στη Νέα Υόρκη με τον Byron Hedges (Jack Gleeson), που επιχειρεί να διαδώσει το όνομα Guinness στην Αμερική χωρίς την ίδια ένταση.
Στην αρχή κάθε επεισοδίου εμφανίζεται η φράση "Inspired by true stories", ως έμμεση απάντηση στη συζήτηση που άνοιξαν σειρές όπως το Baby Reindeer και οι τελευταίες σεζόν του The Crown. Ο Knight, ωστόσο, δεν εγκλωβίζεται στο ιστορικό πλαίσιο. Το φινάλε κλείνει με cliffhanger που μπορεί να χαλάσει ένα γρήγορο googlάρισμα, αλλά μέχρι να το κάνεις η σειρά θα σε έχει ήδη πείσει ότι η οικογένεια Guinness έχει όλα τα στοιχεία για ένα νέο τηλεοπτικό έπος.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.