Απαισιόδοξες είναι οι τελευταίες πληροφορίες για την "αποκόλληση" του Ever Given από τη διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες αναφέρουν ότι η επιχείρηση "απεγκλωβισμού" του πλοίου που έχει κλείσει το κανάλι προκαλώντας μπλακ άουτ στο θαλάσσιο εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει περιπέσει σε τέλμα.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Έλληνας καπετάνιος του ελληνικού δεξαμενόπλοιου "Ithaki Warrior" Συμεών Ντόλλας στο ethnos.gr, το Ever Given επανήλθε στην αρχική του θέση, δηλαδή στα αβαθή του καναλιού. "Χωρίς να έχουμε την παραμικρή ενημέρωση από τους αρμόδιους, έχουμε καταλάβει και δει ότι η πρύμη του Ever Given βρίσκεται στο σημείο που ήταν και χθες το βράδυ", επισήμανε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως το ίδιο φαίνεται και στον ηλεκτρονικό χάρτη.

Ο Έλληνας καπετάνιος του πλοίου που βρίσκεται επίσης στο κανάλι, τόνισε εξηγώντας τα νέα δεδομένα πως μάλλον τα ρυμουλκά μεγάλης ιπποδύναμης αδυνατούν να ξεκολλήσουν το θηριώδες πλοίο και οι Αρχές έχουν εναποθέσει τις ελπίδες του ξανά στην πλημμυρίδα που εκτιμάται ότι μπορεί να διευκολύνει το εγχείρημα. Εκτός των ρυμουλκών, χρησιμοποιούνται βυθοκόροι για να απομακρυνθεί η άμμος στην οποία έχει κολλήσει το σκάφος.

Δυσθεώρητο το κόστος για το παγκόσμιο εμπόριο

Το κόστος της προσάραξης του πλοίου πλησιάζει τα 9 δις ευρώ για κάθε ημέρα που παραμένει κολλημένο, καθώς κρατά κλειστό το κανάλι ενώ εκατοντάδες πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα μέσα σε αυτό. Άλλωστε από την κρίσιμη για το διεθνές εμπόριο διώρυγα του Σουέζ, περνάει περίπου το 15% των εμπορευμάτων που διακινούνται δια θαλάσσης ημερησίως.

Η αρχική είδηση της μετακίνησης του Ever Given ώθησε τις τιμές του πετρελαίου να μειωθούν κατά 2% μετά την αρχική ελαφρά υποχώρησή τους το πρωί. Η τιμή του μπρεντ υποχώρησε 1,8% στα 63,38 δολάρια το βαρέλι στις 8.58 (ώρα Ελλάδας). Η τιμή του αμερικανικού αργού μειώθηκε 2,2% στα 59,63 δολάρια. Πριν από λίγο, οι απώλειες είχαν περιοριστεί στο 0,5% για το μπρεντ και στο 1% για το αμερικανικό αργό.

Οι τιμές είχαν παρουσιάσει μεγάλες διακυμάνσεις τις τελευταίες ημέρες καθώς χρηματιστές και επενδυτές προσπαθούσαν να σταθμίσουν τον αντίκτυπο από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ και την επίπτωση από τα lockdown για τον έλεγχο των κρουσμάτων κορονοϊού.

Από: Thetoc.gr