Στους δρόμους τα πρώτα 40 λεωφορεία μέσω leasing

Στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ βρέθηκε ο Πρωθυπουργός για να παραδώσει 40 νέα λεωφορεία.

Γράφει: Esquire Editors 09 Απριλίου 2021

Στα αμαξοστάσια του ΟΣΥ στην οδό Πέτρου Ράλλη βρέθηκε λίγο μετά τις 6.30 ο πρωθυπουργός συνοδευόμενος από τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ ΑΕ, Στέφανο Αγιάσογλου, καθώς σήμερα βγαίνουν στους δρόμους τα πρώτα 40 λεωφορεία μέσω leasing ενισχύοντας δρομολόγια σε επιβαρυμένες γραμμές.

"Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορονοϊός. Η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορονοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας", δήλωσε, συνομιλώντας με οδηγούς, ενώ υπογράμμισε πως "θα συνεχίσουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει".

Τα οχήματα που εντάχθηκαν σήμερα στους κόλπους της ΟΣΥ τοποθετήθηκαν σε επιβαρυμένες γραμμές και αποτελούν μέρος των 300 οχημάτων που, μέσω προγράμματος leasing, ενισχύουν, με παραδόσεις κάθε εβδομάδα, τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην Αττική.

Τα νέα λεωφορεία "θα βγουν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές προκειμένου να μειώσουμε τον συνωστισμό εκεί που παρατηρείται. Γιατί είναι σημαντικό να πούμε κιόλας ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός -εσείς εξάλλου το ξέρετε. Υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές οι οποίες πρέπει σε πρώτη φάση θα υποστηριχθούν", ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Άλμα με 450 επιπλέον λεωφορεία στην Αθήνα

Το leasing είναι μία μόνο πτυχή του ευρύτερου σχεδίου ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες το 2019 είχαν ήδη διανύσει μία και πλέον δεκαετία αποεπένδυσης, κατά την οποία δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη στο Μετρό ή στα λεωφορεία, ενώ δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα όχημα για τις ανάγκες των λεωφορειακών γραμμών.

Στο πλαίσιο αυτό, η εικόνα εγκατάλειψης αντιστράφηκε και ο στόλος των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας ενισχύθηκε κατά 450 οχήματα, αριθμώντας σήμερα 1.300 οχήματα. Αυτό είχε απτό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς τα δρομολόγια ανά ημέρα αυξήθηκαν κατά περίπου 23%, από 14.200 το 2019 σε 17.500 δρομολόγια σήμερα.

Πέραν του leasing, 200 λεωφορεία προήλθαν από σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και δεκάδες άλλα προστέθηκαν στο ενεργό δυναμικό της ΟΣΥ χάρη στην ανάταξη και επισκευή οχημάτων, δεδομένου ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντήρηση του στόλου έχουν υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με το 2019.

"Θέλω να ξέρετε ότι έχουμε κάνει το αδύνατο, δυνατό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρει κανείς λεωφορεία σε αυτή τη συγκυρία, πόσω μάλλον μεταχειρισμένα λεωφορεία από leasing, δεν περισσεύουν αυτά τα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έχει καταβληθεί μία τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο και από τη διοίκηση να βρεθούν αυτά τα λεωφορεία. Και εν πάση περιπτώσει, 500 καινούργια λεωφορεία μέσα σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο", είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

"Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν πριν από 12-13 χρόνια"

Η διεύρυνση του στόλου συνοδεύτηκε από αύξηση του προσωπικού, καθώς ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο διαγωνισμός για 609 προσλήψεις για τις ανάγκες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. "Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε κάνει προσλήψεις όπως δεσμευτήκαμε, για πρώτη φορά. Το είπατε κι εσείς, οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν ουσιαστικά πριν από 12-13 χρόνια", ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

"Σήμερα έχουμε το τέταρτο βήμα ενός συγκεκριμένου σχεδίου. Το πρώτο ήταν η ανάταξη του στόλου, αυξήσαμε τις δαπάνες για επισκευές πάνω από 200%. Το δεύτερο είχε να κάνει με την ενίσχυση του στόλου με τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα ΚΤΕΛ. Το τρίτο και το πιο σημαντικό ήταν οι προσλήψεις, Το τέταρτο, το βλέπουμε σήμερα, είναι τα 300 λεωφορεία με leasing τα οποία θα αυξήσουν σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα. Και το τελευταίο -όπως αναφερθήκατε κι εσείς- είναι ο μεγάλος διαγωνισμός", δήλωσε από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος συνόδευσε τον Πρωθυπουργό.

"Ευχαριστώ" για την προσφορά των εργαζομένων εν μέσω πανδημίας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους εργαζόμενους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των νέων οχημάτων, με έμφαση στην ασφάλεια και την άνεση που παρέχουν στους επιβάτες. Τους ευχήθηκε καλή αρχή ενώ ευχαρίστησε σύσσωμο το προσωπικό για το έργο του, ειδικά εν μέσω πανδημίας. "Είναι κάτι που εκτιμούμε ιδιαίτερα αλλά κυρίως νομίζω το εκτιμά το επιβατικό κοινό της πόλης, το οποίο στηρίζει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως εξακολουθούμε να τις στηρίζουμε και εμείς", σημείωσε.

Με την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος leasing θα κυκλοφορούν στην Αθήνα 1.500 λεωφορεία και θα εκτελούνται καθημερινά περίπου 21.000 δρομολόγια, ενισχύοντας περαιτέρω το έργο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Διπλασιάστηκαν τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Ανάλογη εικόνα με την Αθήνα επικρατεί στη Θεσσαλονίκη, όπου τα διαθέσιμα λεωφορεία σχεδόν διπλασιάστηκαν και ανέρχονται σήμερα σε 454. "Η ίδια προσπάθεια, φυσικά, έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν προστεθεί συνολικά 220 καινούργια λεωφορεία", δήλωσε ο Πρωθυπουργός.

Αυτό επετεύχθη χάρη χάρη στη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, τον διαγωνισμό leasing και την παραλαβή οχημάτων από τη Λειψία. Είναι ενδεικτικό ότι από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη καθημερινά κατά μέσο όρο λιγότερα από τα μισά ανήκαν στον παλιό στόλο.

Διαγωνισμός για τη μόνιμη ενίσχυση του στόλου με 1.300 οχήματα

Το επόμενο βήμα για την ενίσχυση των αστικών λεωφορείων είναι η ανανέωση του στόλου μέσω της προμήθειας νέων οχημάτων, η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί με την αξιοποίηση πόρων και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στις 11 Απριλίου λήγει η δημόσια διαβούλευση για την απόκτηση των πρώτων 800 λεωφορείων που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ συνολικά σχεδιάζεται η προμήθεια 1.300 οχημάτων.

"Προχωράει και ο νέος διαγωνισμός με ένα μείγμα λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έχει σημασία να λέμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι κάποια χρήματα που δεν αφορούν τους πολίτες. Τελικά μετατρέπονται σε υποδομές και σε επενδύσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουν οι πολίτες", τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Επισήμανε μάλιστα ότι ο στόλος του μέλλοντος δεν θα πληροί μόνον τις προϋποθέσεις ασφάλειας και άνεσης, αλλά θα συνάδει με τον στρατηγικό στόχο για συρρίκνωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων.

"Η πολιτική στήριξη στο μέσων μαζικής μεταφοράς, συνολικά, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Το μέλλον μας οδηγεί και με σύγχρονες τεχνολογίες. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς", είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μάλιστα, το σχέδιο της κυβέρνησης για αναβάθμιση των υπηρεσιών των μέσων μαζικής μεταφοράς εφαρμόζεται παρά το γεγονός ότι η πανδημία έχει μειώσει παγκοσμίως τις μετακινήσεις. Ενδεικτικό είναι ότι πολλές μεγάλες πόλεις επέλεξαν τη μείωση ή κατάργηση γραμμών με χαμηλή ζήτηση ή επανέφεραν τις προ κορονοϊού συχνότητες δρομολογίων.

"Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη που έχουμε κάνει τέτοια σημαντική αύξηση σε τροχαίο υλικό και σε δρομολόγια. Δεν σταματάμε εδώ συνεχίζουμε", επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Τον Πρωθυπουργό συνόδευσαν επίσης, στην επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο, ο Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Στέφανος Αγιάσογλου.

Ολόκληρες οι τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού

Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορονοϊός, η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορονοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας. Σε πρώτη φάση με τα 300 λεωφορεία τα οποία θα έρθουν με leasing, προσθέτω και σε αυτά βέβαια την υποστήριξη του μεταφορικού έργου μέσω των ΚΤΕΛ.

Και σήμερα, εδώ, βλέπουμε τα πρώτα λεωφορεία που θα βγουν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές προκειμένου να μειώσουμε τον συνωστισμό εκεί που παρατηρείται, γιατί είναι σημαντικό να πούμε κιόλας ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός -εσείς εξάλλου το ξέρετε. Υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές οι οποίες πρέπει σε πρώτη φάση θα υποστηριχθούν.

Βέβαια προχωράει και ο νέος διαγωνισμός με ένα μείγμα λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έχει σημασία να λέμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι κάποια χρήματα που δεν αφορούν τους πολίτες. Τελικά μετατρέπονται σε υποδομές και σε επενδύσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουν οι πολίτες.

Να θυμίσουμε, βέβαια, επειδή πολλά έχουμε ακούσει και για τον προηγούμενο διαγωνισμό της προηγούμενης Κυβέρνησης ότι αυτός ουσιαστικά έχει κριθεί παράνομος και δεν είχε προχωρήσει ποτέ.

Και φυσικά αυτή η λύση του leasing είναι μία ενδιάμεση λύση, με καινούργια λεωφορεία όμως, έως 10 ετών, με παράθυρα τα οποία ανοίγουν, πολύ πιο άνετα, πολύ πιο ασφαλή και για τους οδηγούς και για τους επιβάτες.

Να τονίσω τέλος ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε κάνει προσλήψεις για πρώτη φορά, όπως δεσμευτήκαμε. Το είπατε κι εσείς, οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν ουσιαστικά πριν από 12-13 χρόνια. Προχώρησε γρήγορα ο διαγωνισμός, 367 οδηγοί. Είναι μία πρώτη σημαντική ανάσα.

Με την ευκαιρία αυτή θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους, και τους οδηγούς και όλο το προσωπικό. Δεν είναι απλή υπόθεση να βγαίνουν τόσα λεωφορεία κάθε μέρα στους δρόμους της Αθήνας. Και ξέρω ότι κι εσείς είστε εκτεθειμένοι στην πρώτη γραμμή και στη μάχη κατά του κορονοϊου. Είναι κάτι που εκτιμούμε ιδιαίτερα αλλά κυρίως νομίζω το εκτιμά το επιβατικό κοινό της πόλης, το οποίο στηρίζει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως εξακολουθούμε να τις στηρίζουμε και εμείς.

Να ευχηθώ καλή αρχή στα νέα δρομολόγια.

(...)

Η πολιτική στήριξη στο μέσων μαζικής μεταφοράς, συνολικά, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Το μέλλον μας οδηγεί και με σύγχρονες τεχνολογίες. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς.

Θα κάνουμε, λοιπόν, ακόμα λίγη προσπάθεια, να είμαστε πάρα πολύ σχολαστικοί στην τήρηση των μέτρων. Εμείς πρώτοι αναγνωρίσαμε το γεγονός ότι πράγματι υπήρχε, σε κάποιες γραμμές, ένας συνωστισμός ο οποίος δημιουργούσε ενδεχομένως κάποια υγειονομικά προβλήματα.

Θέλω να ξέρετε ότι έχουμε κάνει το αδύνατο, δυνατό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρει κανείς λεωφορεία σε αυτή τη συγκυρία, πόσω μάλλον μεταχειρισμένα λεωφορεία από leasing, δεν περισσεύουν αυτά τα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έχει καταβληθεί μία τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο και από τη διοίκηση να βρεθούν αυτά τα λεωφορεία.

Και εν πάση περιπτώσει, 500 καινούργια λεωφορεία μέσα σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο. Η ίδια προσπάθεια, φυσικά, έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν προστεθεί συνολικά 220 καινούργια λεωφορεία.

Θα συνεχίσουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει.

Οι 14 γραμμές που θα "υποδεχθούν" τα πρώτα νέα λεωφορεία μέσω leazing είναι:

051 "ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ - ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.),

224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ - ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ),

813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ),

211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ),

550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ),

040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ),

049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ),

Α7(ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ),

Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ - ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ),

Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ),

Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ -ΑΝΘΟΥΣΑ),

και τρεις διπλές που εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές:

622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ),

136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) και

106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ).

Υπενθυμίζεται πως η μίσθωση ανατέθηκε στις εταιρείες "MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΑΕ", "ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και "ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE" και αφορά 90 αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) ντιζελοκίνητα λεωφορεία.

Από: Thetoc.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

O πιο ακριβοπληρωμένος CEO στην αυτοκινητοβιομηχανία

Οι μέτοχοι της Stellantis άνοιξαν το δρόμο για να καταστήσουν τον Carlos Tavares τον πιο ακριβοπληρωμένο CEO.

Γραφει TopGear

Για τον Δημήτρη Παπανώτα, οι γυναίκες που επιλέγουν 'σατράπηδες' φταίνε για την κακοποίησή τους

"Αν πάρει έναν σατράπη ο οποίος την κακοποιεί και δεν μιλάει και κάθεται και το ανέχεται είναι πρόβλημά της, έτσι;".

Οι celebrities των Ευρωεκλογών

Εκτός από τους... συνήθεις υπόπτους πολιτικούς, πολλοί είναι και οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές που έρχονται από τον κόσμο της showbiz.

Τα 'σημάδια' στη βάφτιση του Στέφανου Κασσελάκη 'μίλησαν' για το μέλλον του

"Ο Άγιος Τσαλίκης είπε στους γονείς μου: αυτός είτε Παπάς θα γίνει, είτε πολύ σπουδαίος".

Mehmet Haberal ή αλλιώς, ο γιατρός από την Τουρκία που θα γίνει δεκτός στην Ακαδημία Αθηνών

Το βιογραφικό του και μόνο, η σπουδαία του συμβολή στην ιατρική επιστήμη στην Τουρκία θα δικαιολογούσε την τιμητική διάκριση αλλά, δεν είναι μόνο αυτό που έχει σημασία.