Πόσο fit μπορείς να γίνεις μόνο με το περπάτημα;

Προφανώς και το περπάτημα κάνει καλό, αλλά μπορεί να σου χτίσει σώμα bodybuilder;

Γράφει: Παναγιώτης Κούστας 09 Απριλίου 2021

Τους τελευταίους μήνες, οι περισσότεροι από εμάς, όταν ανεβαίνουμε στη ζυγαριά, διαπιστώνουμε ότι το βάρος μας είναι μεγαλύτερο από ποτέ. Είναι το περπάτημα, όμως, η λύση για να χάσουμε κιλά και να γίνουμε fit; Η αλήθεια είναι ότι, με κλειστά τα γυμναστήρια και τις αρκετά περιορισμένες επιλογές ψυχαγωγίας που μας έχουν κάνει να το ρίξουμε μαζικά στο cocooning με Netflix και το φαγητό, δεν θέλουμε ούτε να στερηθούμε τις λίγες απολαύσεις που μας έχουν απομείνει, αλλά ούτε και να πιέσουμε τον εαυτό μας με σκληρά αυτοσχέδια προγράμματα δίαιτας και γυμναστικής.

Οπότε, το περπάτημα μοιάζει μία καλή και εύκολη λύση. Ειδικά αν φροντίσουμε να μετράμε τις θερμίδες που λαμβάνουμε σε ημερήσια βάση, έτσι ώστε π.χ. να μην ξεπερνούν τις 2.000. Αλλά πόσο fit μπορούμε να γίνουμε απλώς περπατώντας, χωρίς άλλες αλλαγές στο lifestyle μας;

Περπάτημα: Το πιο αναξιοποίητο εργαλείο

Πολλοί διατροφολόγοι και personal trainers, διατείνονται ότι το περπάτημα αποτελεί το πιο αναξιοποίητο εργαλείο στον χώρο της ευεξίας και της υγείας. Κι αυτό για τον παράξενο λόγο του ότι, οι περισσότεροι από εμάς, δεν είμαστε συναισθηματικά έτοιμοι για να δεχτούμε το γεγονός ότι η σωματική μας ευεξία μπορεί να είναι κάτι το εύκολο, κάτι που δεν περιλαμβάνει ούτε δύσκολες ασκήσεις γιόγκα, ούτε πανάκριβα ποδήλατα για spinning.

Έχουμε σχεδόν προγραμματιστεί για να πιστεύουμε ότι η άσκηση και η απώλεια λίπους είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας ταλαιπωρήσει. Κι όμως. Αν ψάχνεις για ένα γρήγορο πρόγραμμα που υπόσχεται να σε κάνει fit αφού πρώτα σε ξεπατώσει στην κούραση, είναι πολύ πιθανό το να αποτύχεις. Αν, όμως, αντί αυτού προστρέξεις σε ένα βασικό πρόγραμμα, το οποίο θα τηρείς ανελλιπώς, τα αποτελέσματα θα έρθουν πιο αργά, αλλά θα έχουν διάρκεια.

Είναι πανάκεια τα 10.000 βήματα;

Οι πιο δημοφιλείς fitness trackers της αγοράς προτείνουν να κάνεις 10.000 βήματα την ημέρα. Εξάλλου, σχεδόν απ’ αρχής κόσμου, οι μεγάλοι περίπατοι ήταν πάντα το κρυφό όπλο όσων ήθελαν να αλλάξουν το σώμα τους.

Πόσο fit μπορείς να γίνεις μόνο με το περπάτημα;iStock

Αλλά ας μην τα εξιδανικεύουμε όλα. Το περπάτημα δεν αποτελεί πανάκεια για όλους τους στόχους που μπορεί να έχουμε. Αν θέλεις να αποκτήσεις σώμα για παραλία και δεν έχεις ήδη αρκετό μυϊκό όγκο, μετά από κάποιο σημείο, το να γίνεσαι όλο και πιο "στεγνός" θα έχει το αντίστροφο αποτέλεσμα από αυτό που ζητάς.

Ακόμα, αν το σώμα σου έχει σχήμα αχλαδιού, αυτό που θα κερδίσεις με το περπάτημα, είναι το να γίνεις "ένα μικρότερο αχλάδι". Ο μόνος τρόπος για να αλλάξεις τη σύνθεση του σώματός σου, το σχήμα και την εικόνα του, είναι το να αρχίσεις να κάνεις ένα πρόγραμμα προπόνησης, π.χ. με βάρη, που θα βασίζεται στις αντιστάσεις. Και, φυσικά, να καταστρώσεις ένα διατροφικό πλάνο που θα σε κάνει να επιτύχεις γρηγορότερα τους στόχους σου.

Έχε, πάντως, στα υπόψη ότι το να μετράς τα βήματά σου ίσως να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να καταγράφεις τη δραστηριότητά σου. Κι αυτό γιατί δεν έχουν όλα τα βήματα την ίδια ένταση. Άλλο όφελος αποκομίζεις από ένα περπάτημα σε γρήγορο ρυθμό και άλλο από ένα σουλατσάρισμα τύπου κοίτα ψηλά κι αγνάντευε.

> Διάβασε ακόμα: Πώς θα χάσεις βάρος με τη μέθοδο 12-3-30 που κάνει θραύση στο TikTok

Ένα καλύτερο εργαλείο μπορεί να αποδειχθεί η καταγραφή του καρδιακού ρυθμού, κάτι το οποίο μπορείς να κάνεις με αρκετούς fitness trackers της αγοράς, όπως είναι ο Whoop.

Κατέληξε στον στόχο σου

Το συμπέρασμα; Αν αυτό το οποίο ζητάς είναι ένα σώμα υψηλών προδιαγραφών με μονοψήφιο ποσοστό λίπους και εικόνα bodybuilder, δεν μπορείς να αφήσεις όλη τη δουλειά απλώς και μόνο στο περπάτημα.

Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι από εμάς, δεν έχουμε τέτοιους στόχους. Ειδικά αν δεν έχουμε καμία προηγούμενη εμπειρία σοβαρής άθλησης, το να προσπαθήσουμε με τη μία να αντιγράψουμε την προπόνηση ενός σταρ του Hollywood, το μόνο που θα μας προξενήσει είναι απογοήτευση.

> Διάβασε ακόμα: Το περπάτημα είναι πολύ καλύτερη άσκηση από ό,τι πίστευες

Αντίθετα, το να το ρίξουμε στο περπάτημα, μπορεί να είναι η λύση που θα μας φέρει αποτέλεσμα. Κι αυτό γιατί μπορούμε να το εντάξουμε εύκολα στην καθημερινότητά μας. Όσο κι αν ακούγεται κλισέ, το να αλλάξεις τη ζωή σου είναι τόσο απλό όσο το να ανοίξεις την πόρτα του σπιτιού σου και να αρχίσεις να περπατάς.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

H ανυπέρβλητη κομψότητα της Alfa Romeo 6C SS 2500 Villa d'Este

Ήταν άνοιξη του 1949 όταν στο Concorso d'Eleganza στη Villa d'Este μια Alfa Romeo θα άφηνε το ανεξίτηλο και πανέμορφο σημάδι της στην αυτοκίνηση.

Γραφει TopGear

Τελικά, πόσες φορές την ημέρα πρέπει να ταΐζεις τον σκύλο σου;

Μερικά βασικά ερωτήματα που απαντά πολύ χρήσιμη, πρόσφατη έρευνα.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Προπόνηση με αντιστάσεις αντί για βάρη

Ο διάσημος personal trailer Luke Worthington παρουσιάζει έναν εναλλακτικό τρόπο για να αυξήσεις τη μυϊκή σου μάζα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τι συνέβη στην Kelly McGillis

Και γιατί δεν τη βλέπουμε στο Top Gun: Maverick.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Nissan και Mitsubishi έχουν κάτι μίνι ηλεκτρικό να μας πουν

Nissan Sakura και Mitsubishi eK X γιατί και οι Ιάπωνες θέλουν να παίξουν σωστά το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Γραφει TopGear