Οι νέοι κανόνες των εστιατορίων και των μπαρ

Η εστίαση κάνει restart μετά από 2,5 μήνες. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που θα πρέπει να γνωρίζεις.

Γράφει: Πωλίνα Φράγκου 25 Μαΐου 2020

Η χώρα μας περνά πια στο τέταρτο βήμα της άρσης των μέτρων απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού, με μπαρ, εστιατόρια και cafes να ανοίγουν σήμερα τις πόρτες τους έπειτα από σχεδόν 2,5 μήνες όπου παρέμειναν κλειστά ή λειτουργούσαν με διαφορετικά από τα συνηθισμένα καθεστώς. Το restart τους γίνεται με αρκετά αυστηρές προδιαγραφές προκειμένου να εξασφαλιστεί αρχικά η ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων ατόμων καθώς και η λειτουργία τους με βάση τις οδηγίες των εμπειρογνωμόνων του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.

Αναλυτικά οι οδηγίες:

  • Θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών, σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων. Αυτή θα πρέπει να είναι από 70 εκατ. έως 1,70 μ.
  • Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι ανέρχεται στα έξι άτομα. Δεν υφίσταται όμως όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
  • Για να υπάρξει αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων "απόστασης" θα πρέπει να γίνει αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.
  • Θα πρέπει να υπάρχει διαμόρφωση του προγράμματος σταδιακής προέλευσης/αποχώρησης των εργαζομένων, με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να εξασφαλιστεί η περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
  • Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.)
  • Ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών και τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων ώστε να αποφεύγεται ο σχηματισμός ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία. Τέλος, τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  • Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
  • Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης/υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
  • Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
  • Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.
  • Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.
  • Τα πάσης φάσης συνεργεία θα πρέπει να εισέρχονται στους χώρους εργασίας με χρήση προστατευτικού ρουχισμού (πλαστική ποδιά μιας χρήσης, μάσκες και γάντια).
  • Μέριμνα για ένα οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμάτων.
  • Λήψη μέτρων για την υγεία και την υγιεινή του προσωπικού, των χώρων και του εξοπλισμού. Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, παροχή και εφοδιασμός στα σημεία πλυσίματος σαπουνιών, υλικών για στέγνωμα χεριών, αντισηπτικών διαλυμάτων καθώς επίσης και παροχή στους εργαζόμενους ρουχισμού και γαντιών.
  • Λήψη ειδικών μέτρων για το service, την παραλαβή από το κατάστημα (takeaway), τη διανομή (delivery), τους προμηθευτές και τα συνεργεία συντηρήσεων.
  • Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
  • Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο COVID-19, ο υπεύθυνος της επιχείρηση πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.
  • Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες, χειρολαβές θυρών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.

Υπενθυμίζουμε ότι η αναλογία που ισχύει από σήμερα είναι ένας  πελάτης ανά δύο τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας. Η συνολική ωφέλιμη επιτρεπόμενη επιφάνεια λειτουργίας προκύπτει από το άθροισμα του εμβαδού της υπαίθριας επιφάνειας και της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας κυρίως χώρου. Η υπαίθρια επιφάνεια είναι το εμβαδόν της επιφάνειας εκτός του φυσικού καταστήματος ενώ η εσωτερική ημιυπαίθρια επιφάνεια είναι η επιφάνεια εντός του καταστήματος που δύναται να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα. Η δυνατότητα της χρήσης της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας προκύπτει όταν υφίσταται πλευρά ή πλευρές του χώρου με άνοιγμα σε επαφή με υπαίθριο εξωτερικό χώρο ή αίθριο. Ανάλογα με το άνοιγμα της πλευράς δύναται να χρησιμοποιηθεί σε βάθος ο χώρος σε ποσοστό από 80% έως 160% του πλάτους του ανοίγματος. Τέλος, υφίσταται ανάλογα με τη θέση εργασίας του προσωπικού υποχρέωση χρήσης μάσκας ή ασπίδας προσώπου ενώ ισχύει σύσταση και για τους πελάτες.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Συνταγές

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το μήνυμα του Λευτέρη Λαζάρου για το άνοιγμα των εστιατορίων

Το Βαρούλκο, όπως και όλα τα εστιατόρια της χώρας, ετοιμάζεται για το restart του.

The Albion, restart σε έναν από τους πιο δροσερούς κήπους της Αθήνας

Το γνωστό bar restaurant του Ψυχικού άνοιξε και πάλι τις πόρτες του.