Κάποια αυτοκίνητα είναι ανεκτίμητα, λόγω της σπανιότητάς τους, κάποια λόγω της μηχανολογικής τους καινοτομίας, και άλλα λόγω των επιτυχιών τους στους αγώνες και της σχεδίασής τους. Η Alfa Romeo 33 Stradale είχε την τύχη να έχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά και τη διαχρονική γοητεία που την κράτα μέχρι και σήμερα επίκαιρη. Αυτή είναι η ιστορία μιας ανυπέρβλητης Alfa Romeo.

Η γέννεση μιας αυτοκινητικής θεότητας

Πριν από 55 χρόνια, τον Αύγουστο του 1967, η Alfa Romeo αποκάλυπτε την 33 Stradale. Ένα αυτοκίνητο που δεν ήταν απλά όμορφο, αλλά γοήτευε όσο τίποτα άλλο που είχε παρουσιαστεί στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τότε. Είναι κοινός τόπος για όλους σχεδόν του σχεδιαστές, ότι η 33 Stradale αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα της αυτοκίνησης.

Η οικογένεια "33" απέκτησε με το πέρασμα του χρόνου πολλά μέλη, τα περισσότερα καθαρόαιμα αγωνιστικά, ενώ μια σειρά πρωτοτύπων τόνισαν την προσαρμοστικότητα του μοντέλου, αλλά και τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών. Η 33 Stradale αναμφίβολα ήταν το πλέον κομψό και αριστοκρατικό δείγμα της οικογένειας, χαρακτηριστικό που κληρονόμησε από τον ίδιο τον δημιουργό της.  

Από τους αγώνες στον δρόμο και όχι το αντίθετο

Η μετάβαση της 33 σε ένα αυτοκίνητο για ιδιωτική χρήση απαιτούσε μια νέα αισθητική προσέγγιση. Η δύσκολη αποστολή ανατέθηκε στον 50χρονο Franco Scaglione. Ο γεννημένος στη Φλωρεντία Scaglione καταγόταν από παλιά αριστοκρατική οικογένεια και είχε σπουδάσει αεροναυπηγική. Η ζωή του κάθε άλλο παρά ήρεμη ήταν, αφού κατά τη δίνη του 2ου Π.Π. μετατέθηκε στη Λιβύη και αιχμαλωτίστηκε στο Τομπρούκ. Με τη λήξη του πολέμου επέστρεψε στην Ιταλία όπου αποφάσισε να ασχοληθεί με τη σχεδίαση αυτοκινήτων, μαθητεύοντας δίπλα στους κορυφαίους Pininfarina και Bertone.

Για τη δημιουργία της 33 Stradale ο Scaglione χρησιμοποίησε όλες τις τεχνικές του γνώσεις και την αισθητική του τόλμη. Αποτέλεσμα ήταν η γέννηση ενός αριστουργήματος που συνδυάζει το στιλ με την αναζήτηση της αεροδυναμικής απόδοσης και της λειτουργικότητας. Για παράδειγμα τα καλύμματα του αμαξώματος εμπρός και πίσω ανοίγουν τελείως, ώστε να επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στα μηχανικά μέρη. Παράλληλα για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο δρόμου οι πόρτες άνοιγουν προς τα πάνω, επιτρέποντας την ευκολότερη πρόσβαση σε ένα όχημα που το ύψος του δεν ξεπερνά το ένα μέτρο!

Η συνέχεια στο TopGear