Πολύχρωμο, με ποικιλία και εκπροσώπηση των τριών κορυφαίων ομάδων της Formula 1 ήταν το βάθρο στο Grand Prix Ολλανδίας στο Zandvoort, το οποίο ως συνήθως αποδείχτηκε μια πίστα με μυστικά και ιδιαιτερότητες που κάνουν τους αγώνες συναρπαστικούς. Στο κορυφαίo σκαλί του βάθρου, ήταν για 4η συνεχόμενη φορά ο Max Verstappen, ο οποίος πήρε έτσι μπροστά στους συμπατριώτες του την δέκατη φετινή του νίκη, ανεβάζοντας την διαφορά στην βαθμολογία πάνω από τους 100 βαθμούς και κάνοντας ένα σπουδαίο βήμα για τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο.
Οι εκπρόσωποι των άλλων ομάδων στο βάθρο ήταν ο George Russell που δικαιωματικά πήρε ένα καλό αποτέλεσμα και ο Charles Leclerc με την Ferrari, η οποία δεν απέφυγε τα λάθη ούτε σε αυτόν τον αγώνα και στην ουσία πήρε ό,τι καλύτερο μπορούσε. Ο Lewis Hamilton ήταν "θύμα" της άτολμης στρατηγικής της Mercedes όσον αφορά το πρόσωπό του και έμεινε τέταρτος, σε έναν αγών που θα μπορούσε κανείς να πει πως πλησίασε την νίκη περισσότερο από ποτέ.
Η πέμπτη θέση του Sergio Perez ήταν και για έκεινον ό,τι καλύτερο, καθώς στο Ολλανδικό Σαββατοκύριακο δεν έδειξε πως μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο, ενώ τον ακολούθησε ένας από τους διακριθέντες του αγώνα (και αυτού του αγώνα για την ακρίβεια) Fernando Alonso με την Alpine που ξεκίνησε 13ος. Οι δύο παραπάνω μαζί με τον Lando Norris με την McLaren που ακολούθησε έβδομος, στον τερματισμό είχαν ουσιαστικά μια θέση χαμηλότερα, όμως επωφελήθηκαν της ποινής του Carlos Sainz, λόγω απροσεξίας στα pit stops, η οποία τον έριξε από πέμπτο, στην όγδοη θέση.
Το λάθος της χρονιάς;
Ήταν ο Sainz μάλιστα εκείνος που ατύχησε να γευτεί το σημερινό λάθος της ομάδας της Ferrari. Ένα καταστροφικό pit stop, κατά το οποίο ο μηχανικός ξέχασε ποια είναι η θέση του στο "τετράγωνο" των ελαστικών του αυτοκινήτου και αντί να πάει πίσω αριστερά, γυρνούσε γύρω γύρω με το λάστιχο στο χέρι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει πάνω από 15 δευτερόλεπτα και να πέσει πολύ μακριά από τις θέσεις που έχουμε συνηθίσει τις φετινές Ferrari.
Αγώνας rollercoaster
Ο αγώνας το Zandvoort στην ουσία χαρακτηρίστηκε από τις εναλλαγές στις συνθήκες του. Ξεκίνησε φυσιολογικά και με τους υπολογισμούς των ομάδων να είναι μέσα στο πρόγραμμα, όμως τα περάσματα έκαναν την ολλανδική άσφαλτο να προσφέρει όλο και καλύτερη πρόσφυση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η σκληρή γόμα τελικά να είναι αποτελεσματική και γρήγορη, σε καλύτερο βαθμό από ότι η χρησιμοποιημένη ενδιάμεση γόμα. Αυτό φάνηκε αρχικά από την επιλογή του Alonso και της Alpine νωρίς και στην συνέχεια με εκείνην της Mercedes που την έφερε πολύ κοντά στον Max Verstappen.
Όμως ο Ολλανδός και η Red Bull ανταποκρίθηκαν. Ο Verstappen χρειάστηκε να κάνει ένα pit stop περισσότερο (δηλαδή τέσσερα συνολικά), να περάσει από όλες τις γόμες καθώς τις είχες διαθέσιμες και να τελειώσει με μαλακά ελαστικά, που εκ του αποτελέσματος ήταν η καλύτερη επιλογή για τους 12 γύρους που απέμεναν μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας λόγω του περιστατικού με τον Valteri Bottas.
Η συνέχεια στο TopGear