Ναι, το ξέρουμε. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να αγαπάει τα αυτοκίνητα και να αδιαφορεί για το Mazda ΜΧ-5, οποιασδήποτε γενιάς. Αν υπάρχει θέλουμε να τον γνωρίσουμε και να του πάρουμε συνέντευξη. Το Mazda MX-5 πρώτης γενιάς είναι πλέον αρκετά παλιό για να τυγχάνει αναπαλαίωσης. Όχι απλά τροποποίηση, αυτό είναι πια ένα κλασικό αυτοκίνητο, με τρεις δεκαετίες στην πλάτη του, οπότε η τροποποίηση πρέπει τώρα να συμβαδίζει με την αποκατάσταση -κάτι σαν σπα (όχι την πίστα εε) για αυτοκίνητα. Ή στην "γλώσσα" μας: restomod.

Μα τι έκανες στο MX-5 Gorgona Cars;

Οι ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας Gorgona Cars (δεν κάνουμε πλάκα-έτσι λέγεται) μάλλον αντί για Φελίνι και αδελφούς Ταβιάνι έβλεπαν Δαλιανίδη -με την ευκαιρία R.I.P. Μάρθα Καραγιάννη. Δεν εξηγείται αλλιώς το όνομα. Αυτοί οι τύποι λοιπόν δεν περιορίστηκαν στο κλασικό "μαζεψέ το, άλλαξε κινητήρα, πρόσθεσε μερικά φανταχτερά parts και βάλτο προς πώληση". Έφταιξαν ένα Mazda MX-5 barchetta, το οποίο βάφτισαν Concept NM, δηλαδή "Naked Monoposto" (ανοικτό μονοθέσιο).

Όπως αρμόζει σε μια barchetta, δεν υπάρχει οροφή, ούτε πραγματικό παρμπρίζ, ούτε τίποτα άλλο, ούτε υπερβολικό βάρος. Υπάρχει, ωστόσο, ένα αεροδυναμικό φέρινγκ στο προσκέφαλο, πόρτες μισού ύψους (όπως η παλιά Maserati Barchetta) και μια αεροτομή ducktail. Και ένα σκληρό κάλυμμα που το μετατρέπει σε μονοθέσιο. Έτσι, το NM είναι ελαφρύτερο, ισχυρότερο και πολύ λιγότερο ευρύχωρο για τους επιβάτες -ποιους επιβάτες;

Η συνέχεια στο TopGear