Γνώριζες ότι το τμήμα "i" της BMW (δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά) ήταν κάπως "εκτός σχεδιασμού" της φίρμας; Την εποπτεία του είχε ένας μηχανικός ονόματι Ulrich Kranz -ο οποίος στη συνέχεια πήγε στην EV start-up Canoo και τώρα ηγείται του αιώνια κυοφορούμενου προγράμματος αυτοκινήτων της Apple. Πρόσφατα συνaντήσαμε τον Kai Langer, τώρα επικεφαλής του BMW i Design (και μουσικό μερικής απασχόλησης), ο οποίος ήταν ένας από τους λίγους που το γνώριζαν το 2008. "Όλοι είδαμε ότι ήταν η ευκαιρία της ζωής μας", λέει. "Ήταν σαν να βρισκόμαστε σε ένα ταχύπλοο που τρέχει δίπλα σε ένα τεράστιο πλοίο".

Τα ριζοσπαστικά ηλεκτρικά

Ήταν μια άσκηση αναστάτωσης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, ένα γιγαντιαίο άλμα πίστης από ένα εταιρικό μεγαθήριο. Εκπληκτικό, όμως, πόσο γρήγορα τα πράγματα τακτοποιούνται. "Αυτό που ήταν σοκ τότε δεν είναι τόσο σοκαριστικό σήμερα", λέει ο Langer. "Θα άκουγες στη συνέχεια πιο παραδοσιακούς μάνατζερ να λένε, 'πρέπει να το κάνουμε με αυτόν τον τρόπο!'. Ήταν όπως όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι Sex Pistols, ήταν ο εχθρός. Τώρα το πανκ είναι μέρος της κοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι η νοοτροπία μεγαλώνει. Ακόμα και τα πιο συντηρητικά μυαλά τότε, που θεωρούσαν ότι το electro-mobility ήταν σκουπίδια, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο ότι αυτό απλά δεν υπάρχει πια".

Αυτό μας φέρνει στο BMW iX, αναμφισβήτητα το πιο αμφιλεγόμενο αυτοκίνητο που έχει φτιάξει ποτέ η BMW, ένα όχημα που έχει δεχτεί κριτική από όλες τις γωνιές του διαδικτύου και των social media.

Η συνέχεια στο TopGear