Tη νύχτα της 22ας Αυγούστου του 1962, λιγότερο από δύο μήνες μετά την αναγνώριση της ανεξαρτησίας της Αλγερίας από την γαλλική εθνοσυνέλευση, ο πρόεδρος Charles de Gaulle όδευε προς το Colombey-les-Deux-Églises, ένα χωριό που βρίσκεται 150 μίλια ανατολικά του Παρισιού, όπου και είχε εγκατασταθεί το 1934, πολύ πριν αναλάβει την προεδρία της Γαλλίας και διχάσει τους γάλλους ως ένας από τους πιο αμφιλεγόμενους ηγέτες της. Δεν ήταν η πρώτη, ούτε η τελευταία από τις δεκάδες (τριάντα τον αριθμό) απόπειρες δολοφονίας που θα γίνονταν εναντίον του αλλά ήταν μία από τις δύο -και η πιο σημαντική- που η προεδρική Citroen DS θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο στη διάσωσή του.
"Δεν ήταν η πρώτη, ούτε η τελευταία από τις δεκάδες απόπειρες δολοφονίας που θα γίνονταν εναντίον του"
Το σχέδιο των μελών του OAS (Organisation Armée Secrète), μιας ακροδεξιάς παραστρατιωτικής οργάνωσης που -μεταξύ άλλων- ήθελε να αποτρέψει την ανεξαρτητοποίηση της Αλγερίας, ήταν να φράξουν το δρόμο με αυτοκίνητα και να πυροβολήσουν εναντίον της προεδρικής λιμουζίνας, εκτοξεύοντας παράλληλα κοκτέιλ Μολότοφ αλλά και χειροβομβίδες.
Το σχέδιο θα μπορούσε να επιτύχει, αν το προεδρικό κονβόι δεν κινούνταν τόσο γρήγορα, κάτι που, σε συνδυασμό με το σκοτάδι, δεν επέτρεψε στους παραστρατιωτικούς να στήσουν το οδόφραγμα έγκαιρα και να εγκλωβίσουν τον de Gaulle. Ωστόσο, αρκετές από τις 140 περίπου σφαίρες που ρίχτηκαν πέτυχαν την DS, σπάζοντας το πίσω τζάμι και σκάζοντας το εμπρός ελαστικό.
Η συνέχεια στο TopGear
Fullscreen