Αν δεν έχεις αναλογιστεί πόσο πολύ θα αλλάξουν διάφορες συνήθειες με την είσοδο των αυτόνομων οχημάτων στην καθημερινότητά μας, έρχεται μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας να στο κάνει λιανά. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου θεωρούν καλή ιδέα την ενσωμάτωση ενός τέταρτου φωτός στα φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στις διασταυρώσεις. Αρχικά ερευνάται το λευκό φως αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο και μπορεί να είναι άλλου χρώματος. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουν κάπως οι άνθρωποι οδηγοί, πως κινούνται ανάμεσα σε αυτόνομα οχήματα και αυτό όπως και να το κάνουμε έχει κάποια βάση.
Προφανώς απέχουμε μερικά χρόνια από το να κοιτάζουμε αυτό το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα δεξιά μας που δεν το έχουμε ξαναδεί να κυκλοφορεί και να διαπιστώνουμε τελικά πως είναι αυτόνομο και κινείται χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με το θέμα, το τέταρτο λευκό φανάρι θα ενημερώνει και θα ειδοποιεί τους ανθρώπους, να "ακολουθούν απλώς το προπορευόμενο όχημα".
Αυτό θα βελτιώνει σημαντικά όπως αποδεικνύεται τη ροή του κυκλοφοριακού. Οι μελέτες έδειξαν πως κατά τη λειτουργία της "λευκής φάσης" στη διασταύρωση, οι καθυστερήσεις της κυκλοφορίας βελτιώθηκαν σε ποσοστό 3% στις περιπτώσεις που μόνο το 10% των αυτοκινήτων ήταν αυτόνομα. Όταν όμως ο αριθμός των αυτόνομων οχημάτων αυξήθηκε στο 30% η βελτίωση της κυκλοφορίας εκτοξεύτηκε στο 10,7%. Με άλλα λόγια, περισσότερα αυτόνομα οχήματα σημαίνουν λιγότερη κίνηση.
Τι θα κάνει το φανάρι;
Το φανάρι με την προσθήκη του τέταρτου χρώματος θα ενημερώνει στην ουσία πως στην συγκεκριμένη διασταύρωση υπάρχουν πάνω από ένα ποσοστό αυτοκινούμενων οχημάτων, ώστε ο άνθρωπος που οδηγεί το αυτοκίνητό του να γνωρίζει πως απλώς πρέπει να ακολουθήσει τη ροή τους. Τα αυτοκινούμενα οχήματα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, καθώς και με τα φανάρια ή τα υπόλοιπα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Έτσι για μεγαλύτερη ασφάλεια και συνεχή ροή του κυκλοφοριακού, οι άνθρωποι απλώς θα πρέπει να συμμορφώνονται με την κίνηση των αυτοκινούμενων.
Η συνέχεια στο TopGear